Gå til innhold

"religion" og "politikk" er stengt.


Anbefalte innlegg

Vi har valgt å legge ned "politikk" og "religion", da dette er to kategorier som er både lite brukt og irrelevant for vårt forum. Vi henviser våre brukere til å benytte andre forum for diskusjon av disse to temaene.

 

På vegne av forumstyret,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Strupstad. 'Off Topic' er jo overhode ikke relatert til noen av sidene i nettverket, kanskje med unntak av humor som kan knyttes sammen med tull.no.

Jeg synes det derfor er god grunn til å vurdere nytteverdien av nevnte fora.

 

Et spørsmål i samme slengen: Hvor mye av aktiviteten på forumet kommer fra 'Off Topic'delen? Mye bw går jo til urelaterte saker.

Blir sikkert ramaskrik av denne påstanden, men jeg antar at det må være Norges mest meningsløse forum.

Lenke til kommentar
..da dette er to kategorier som er både lite brukt og irrelevant for vårt forum.

Så grunnen til at "Søppel" fortsatt finnes, er fordi det er mye brukt? :roll: Ikke kom og si at Religion er mer irrelevant enn Søppel..!

 

Ellers har det ikke så mye å si for meg. Har jo lest et par religionstråder, men slike går jo alltid an å poste et annet sted under Off-topic også. Dere kutter jo egentlig bare ned på antall kategorier!?

Lenke til kommentar

Vel - "off topic" har null, nada og nix med hardware å gjøre. Men det er greit å ha et sted der folk kan plapre i vei om diverse annet - tross alt blir man jo "kjent" med en del personer, og alt trenger ikke være faglig relatert. Dette er tross alt et forum der folk med relativt samme hobby holder til, og da bør det være åpning for litt off-topic. Selv om ikke alle bruker "søppel" og "annet", er det likevel en del brukere av de kategoriene. Derfor blir de nok værende.

 

Feilposter ble opprettet for å rydde opp i andre kategorier, slik at det ikke er en drøss stengte tråder der. Feilposter blir stengt og flyttet dit - skulle vi drive på å flytte dem, ville vi stort sett ikke gjøre annet. Og vi fikk pepper for det når det var praksisen også. Derfor: "Feilposter" ble opprettet.

Lenke til kommentar
De to der har LITE med HW(tull, kamera, spill, programmer, programmering) å gjøre, så det er vel like greit... Selv om det har vært noen gode diskusjoner der noen ganger.

Skal man bruke dét argumentet, ryker HELE off topic ned, og med det forsvinner "søppel" og "annet".

For å være helt erlig synes jeg ikke off-topic skal være med i post-counten til folk..

Jeg tror ikke at de som poster seriøst i "religion" og "politikk" bryr seg så mye om post-count. Slik som du og dine. Jeg er interessert i politikk og religion og har endelig funnet meg et sted der jeg kan diskutere det. Tror du virkelig jeg bryr meg om post-count?

 

For meg kunne hele counten blitt fjernet.

Men, det er jo greit å "Testposter" og muligens "annet". Feilposting er jo kanskje den mest idiotiske da? Hva med å bare flytte postene til dit de hører hjemme?  :wink:  

Helt enig.

Bra at dere stengte dem, det sto jo bare tull der :smile:

Sebdude: Du er kul. Jeg antar at du har lest mye der.

 

 

 

 

da dette er to kategorier som er lite brukt

 

Antall inlegg:

Politikk: 3178

Religion: 3209

MP3, WMA mv.: 230

DIVX, AVI mv: 667

Modding av DVD-konsoller mv: 364

Gullkorn: 211

Gledesutbrudd: 81

 

Det dere ville tjent på, var å

a) slette hele "søppel" og "annet", eller

b) slette postene i "søppel" og "annet".

 

Jeg kan ikke se at dere skal tjene på å legge ned forum som er "så lite brukt".

 

Antall innlegg:

Søppel: 72970

Annet: 29111

 

 

Hva er begrunnelsen, igjen? Lite plass på server?

Lenke til kommentar
Vel - "off topic" har null, nada og nix med hardware å gjøre. Men det er greit å ha et sted der folk kan plapre i vei om diverse annet - tross alt blir man jo "kjent" med en del personer, og alt trenger ikke være faglig relatert. Dette er tross alt et forum der folk med relativt samme hobby holder til, og da bør det være åpning for litt off-topic. Selv om ikke alle bruker "søppel" og "annet", er det likevel en del brukere av de kategoriene. Derfor blir de nok værende.

 

Jeg synes du motsier deg selv her jeg da? Hvis forumstyret mener at det trengs "off topic"-fora for at de andre skal bli mer seriøse, hvorfor da slette noen av dem? Uansett, religion og politikk mot søppel og annet...??

 

Feilposter ble opprettet for å rydde opp i andre kategorier, slik at det ikke er en drøss stengte tråder der. Feilposter blir stengt og flyttet dit - skulle vi drive på å flytte dem, ville vi stort sett ikke gjøre annet. Og vi fikk pepper for det når det var praksisen også. Derfor: "Feilposter" ble opprettet.

 

Hvis feilpostene ble liggende et sted hvor folk faktisk så dem kunne det jo hende at de var inneforstått med hva feilposting var? :lol:

 

Baq

Lenke til kommentar

Foreslår at religion og politikk tas opp under "annet". Det er ikke nødvendig å ha egne kategorier for de to emnene. De vil heller ikke bli åpnet - enten slettes de, eller så flyttes alle postene til "annet".

 

Jeg kan ikke se at det foreligger noen gode grunner til å beholde "religion" og "politikk", særlig siden disse emnene er farlig langt fra det forumet egentlig skal benyttes til. At det finnes en "off-topic" del av forumet synes jeg er greit. Ikke alt trenger å være on-topic, og de som ikke ønsker å delta i off-topic diskusjoner kan bare la være å gå inn på kategorien.

Lenke til kommentar

det eneste det vil gjøre å flytte det til annet er at annet vil bli bare for kristene og medlemer av FRP

og all dritten fra Annet vil migrere over til søppel .. som er full fra før

lag et nytt emne "Religion og politikk" bare se på verdens situasjoen i dag ..det henger sammen (vår faens statsminister er jo en forpu|t prest!)

Lenke til kommentar
da dette er to kategorier som er lite brukt

 

Antall inlegg:

Politikk: 3178

Religion: 3209

MP3, WMA mv.: 230

DIVX, AVI mv: 667

Modding av DVD-konsoller mv: 364

Gullkorn: 211

Gledesutbrudd: 81

Sier vel en god del.

 

Når Linux-kategorien blei flytta, så snakket dere om at det var et ledd i en større opprydning her på forumet. Vanligvis, når man rydder opp, så sorterer man ting der de skal være, under sine kategorier. Man putter ikke papiravfallet i glass-containeren.

 

Hele "opprydningen" er etter min mening noe skvip. Jeg kan ikke se at det har kommet noe godt ut av det. Kanskje plass på serveren, men ellers er det blitt minst like mye rot som før. Nå blir jo politikk- og religionssaker postet overalt der de ikke skal være!?

 

Min mening:

Åpne "politikk" og "religion". Lag egen kategori for Linux (Og hiv den ihvertfall ikke under "Programvare"...)!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...