Gå til innhold

– Dead Space og Mirror's Edge blir suksess-serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange er enige om at det kun var utgivelsestidspunkt som var problemet med salget?

Tror samtlige på forumet her, nærmere 99.9%, tør faktisk å påstå 99.9% av alle spillere her i Norge om ikke verden kan være enige om at dette skyldes piratkopiering. Tror det er veldig få her som har overhodet kjøpt disse spillene.

Singleplayer spill som ikke krever nøkkel er veldig utsatt for dette. Folk gidder ikke å kjøpe singleplayer spill lenger om ikke det er på konsoll da.

Lenke til kommentar

Vi har tonnevis av torrentsider og Dead Space og Mirrors Edge er dritråe spill egentlig som var veldig populære, så hvorfor solgte de dårlig? Har ingenting med tidspunktet. Folk kjøper det de vil ha uansett. Grunnen er piratkopiering. Har man fått slutt på det har spill idag solgt 100x mer det er jeg dønn sikker på. Tør å påstå at kun en brøkdel av folk som spiller faktisk kjøper spillene sine. Tror ikke myndighetene har noen anelse overhodet hvor stort problem det egentlig er.

 

Snakker ikke bare om brukerne her men verden rundt som spiller og det vet du godt tenker jeg :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at mangel på multiplayer er en viktig grunn til at folk ikke kjøper spill som ME og DS, men heller piratkopierer dem siden de ikke "går glipp" av noe. Jeg vet det er skjeldent jeg kjøper utelukkende SP spill, og mangel på innhold - noe å gjøre er fort et savn. Fett nok at Mirror's Edge er morsomt, og delvis nyskapende (det er en del av meg som sier "dette har jeg gjort før" - kan være Assassin's Creed) men det å prøve å slå sin egen tid på de samme banene idet man er ferdig med historien.. Noen mener AC er repeterende; jeg mener ME er repeterende.

Lenke til kommentar

Jeg tror på det med lanseringstidspunktet. Hvis en person med et lite budsjett ser mange gode spill lansert samtidig, vil vedkommende ha vanskelig for å kjøpe alle. Da er det også større sannsynlighet for piratkopiering enn hvis spillet ble lansert på et tidspunkt der ingen andre stortitler lå rett rundt hjørnet. Man vil jo gjerne få med seg alt mens det fortsatt er "ferskt".

 

Uansett positivt at seriene skal fortsettes, da jeg elsket begge spillene - Mirror's Edge hadde et genialt bevegelsessystem, og Dead Space var finpusset til tusen.

Lenke til kommentar
Vi har tonnevis av torrentsider og Dead Space og Mirrors Edge er dritråe spill egentlig som var veldig populære, så hvorfor solgte de dårlig? Har ingenting med tidspunktet. Folk kjøper det de vil ha uansett. Grunnen er piratkopiering. Har man fått slutt på det har spill idag solgt 100x mer det er jeg dønn sikker på. Tør å påstå at kun en brøkdel av folk som spiller faktisk kjøper spillene sine. Tror ikke myndighetene har noen anelse overhodet hvor stort problem det egentlig er.

 

Snakker ikke bare om brukerne her men verden rundt som spiller og det vet du godt tenker jeg :)

 

Jeg kjøpte Mirror's Edge. Det skal sies at jeg lastet det ned først for å teste det - som jeg gjør med de fleste spill. Etter en times spilling, bestemte jeg meg for å støtte Dice. For en gangs skyld på veldig mange år gir de ut et flott spill. Så jeg kjøpte det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Etter å ha sett utallige reklamer for Mirror's Edge måtte det prøves på pcen, men skuffelsen var stor! Kanskje jeg rett og slett ikke passer til slike spill, men etter tutorialen var jeg så lei av hele spillet at jeg avinstallerte det. Koselig grafikk, horrible kontroller, helt ødelagt følelse i spillet og man blir veldig for lei av et spill hvor alt går ut på å time tastetrykkene.

 

Dead Space hadde god grafikk det også, men hele spillet føltes tungt og tregt, og det trakk ekstra mye ned at de ikke har gjort noe med kamerakontrollen fra konsoll versjonen til pc versjonen. Om man spiller med mus og tastatur blir man fort irritert over at det tar så lang tid å snu kameraet, enda tyngre enn hva det var på pc versjonen av Fable, faktisk!

 

Kanskje begge spillene er gode på konsoll, men til pc må du styre unna om du liker litt fart og spenning. Kanskje jeg kan prøve dem igjen, om noen kommer med et mod som setter farten til x2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...