Gå til innhold

Hørte dere på forslagene i det hele tatt?


Meningsmåling rundt forumstrukturen  

  1. 1. Er du fornøyd med forumstrukturen?

    • Ja
      41
    • Nei
      11
    • Vet ikke/usikker
      12


Anbefalte innlegg

Jeg er misfornøyd med at dere ikke hørte på oss når det var snakk om en "sosial" del av spillforumet. En communitydel i steden for "Spill sammen". Slik den er nå er den i mine øyne heller dårlig. Lag en communitydel, hvor "Spille sammen" er en underkategori samtidig som dere legger til "Leseranmeldelser" under der igjen og fikser på den.

SNIP

Omstrukturering av "Spill sammen"-kategorien er under diskusjon internt. Jeg har kommet med et forslag som tar hensyn til de tilbakemeldinger jeg har sett i diverse tråder i "Tilbakemeldinger om forumet". Om jeg får støtte for forslaget internt vil jeg vise det til dere brukere for ytterligere tilbakemeldinger. Skjønt, dette forslaget er basert på forslag fra brukerne, og burde i så måte allerede være relativt representativt for de ønskene som til nå er uttrykt.

 

Skjønt, forumet er ikke veldig aktivt på det nåværende tidspunkt. Og man må jota hensyn til det når man bestemmer strukturen på forumet. Det er bedre med noen aktive kategorier, enn mange uaktive kategorier. På en annen side kan det være greit å få strukturen i orden allerede nå, slik at vi moderatorer slipper å flytte rundt på en masse innlegg senere. Men vit hvertfall at saken diskuteres og at du er hørt. ;)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meninger spiller relativt liten rolle for meg her. Dette med struktur på et internettbasert samfunn er heller et fag der det kan henvises til idealer og regler. Etter å ha brukt forumer helt siden forumer startet på internett, opplever jeg at Gamer.no sin struktur er litt sånn "slengt sammen i farta".

 

Så våre meninger spiller liten rolle, mens dine krav spiller større rolle siden du har brukt forum helt siden det kom?

 

Hvis flertallet stemte for den nåværende strukturen, så er dette rent demokrati og dermed fullstendig forståelig.

Lenke til kommentar
Meninger spiller relativt liten rolle for meg her. Dette med struktur på et internettbasert samfunn er heller et fag der det kan henvises til idealer og regler. Etter å ha brukt forumer helt siden forumer startet på internett, opplever jeg at Gamer.no sin struktur er litt sånn "slengt sammen i farta".

 

Så våre meninger spiller liten rolle, mens dine krav spiller større rolle siden du har brukt forum helt siden det kom?

 

Hvis flertallet stemte for den nåværende strukturen, så er dette rent demokrati og dermed fullstendig forståelig.

 

Flertallet var for nazismen også.

Jeg har faglitteratur jeg kunne trukket inn som parralleller her, men unlater det da jeg håper det jeg har sagt oppfattes uansett.

 

Det er ikke en mening jeg kommer med, men konstruktiv kritikk basert på erfaring og kunnskap. Jeg synser ikke om at jeg vil ha det slik jeg vil, fordi jeg føler at det hadde vært bedre. Jeg kommer med forslag som jeg vet hadde gjort forumet bedre fordi jeg har sett det fungere før.

 

Det er ikke slik at all konstruktiv kritikk skal godkjennes av majoriteten i et demokrati før kan aksepteres som meningsbærende og riktig. Åpenbare feil er det bare å rette opp. Som å ha et eget Half Life forum og samtidig si at det ikke er noe vits å ha et Final Fantasy forum. Jeg vet at dette er dårlig taktikk, siden jeg kjenner flere forumbrukere som har vært innom og sett strukturen på forumet her, og dratt sin vei. De får inntrykket av at det ikke er rom for deres spillinteresser.

Lenke til kommentar
Tilbakemeldinger til Gamer.no og Diskutér Artikler kunne vel strengt talt vært slått sammen til én også.

Det med PC i det forrige innlegget ditt kan jeg se meg enig i, men det jeg har sitert blir for dumt.

Det er jo to helt vidt forskjellige kategorier med to vidt forskjellige formål.

Lenke til kommentar
Tilbakemeldinger til Gamer.no og Diskutér Artikler kunne vel strengt talt vært slått sammen til én også.

Det med PC i det forrige innlegget ditt kan jeg se meg enig i, men det jeg har sitert blir for dumt.

Det er jo to helt vidt forskjellige kategorier med to vidt forskjellige formål.

 

Så vi har begynt å kalle andres meninger dumme også nå?

Lenke til kommentar
Tilbakemeldinger til Gamer.no og Diskutér Artikler kunne vel strengt talt vært slått sammen til én også.

 

Nå føler jeg at du går for langt her. Hvorfor skal man spare en linje med tekst for å få en mye mer uoversiktlig kategori med tråder som denne blandet med artikkeltrådene?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Skal bare ta ett åpenbart eksempel her.

Hvis det eneste som skiller Felles fra Generelt Om Spill, er at PC er inkludert som plattform i den ene, da er åpenbart overflødig.

Som sagt er utgangspunktet for eksempelet ditt feil, altså fell det bort.

 

Enda en kjapp tur innom kategorier som "Visuell skryt og morro" viser at det bare er nok en repitisjon av innhold som eksisterer i andre kategorier. "De beste spillbabe'ene" finner du her. Mens "Dine yndlingskarakterer" finner du i Generell Spilldiskusjon-delen. Det er rett og slett overflødig mye kategorier på hele forumet.

Dømet du viser er for to forskjellige ting som naturlegnok høyrer heime i sine respektive kategoriar. Når det gjeld behovet for å skilje det visuelle frå tradisjonelle diskusjonar, blir det ei vurderingssak. Ein eigen kategori gjer det lettare å plukke opp ulike interessante ting på denne fronten, og for brukarar å vise fram ting som fell naturleg inn under denne kategorien. No er dette ein relativt liten kategori, så den kan sjølvsagt bli vurdert fjerna på det grunnlaget.

 

Det er ikke en mening jeg kommer med, men konstruktiv kritikk basert på erfaring og kunnskap. Jeg synser ikke om at jeg vil ha det slik jeg vil, fordi jeg føler at det hadde vært bedre. Jeg kommer med forslag som jeg vet hadde gjort forumet bedre fordi jeg har sett det fungere før.

Akkurat som alle andre altså.

 

Tilbakemeldinger til Gamer.no og Diskutér Artikler kunne vel strengt talt vært slått sammen til én også.

At noko er teknisk mogleg gjer det ikkje til ein god ide. Dette er to kategoriar som dekkjer vidt forskjellige ting. Ein samanslåing vil vere unaturleg og lite brukarvennleg.

 

PC kunne gått inn som underkategori for et felles navn alá "Plattform diskusjon" eller noe. Isteden for å ha den stående på utsiden.

I dag er det gjort eit skilje mellom PC og konsoll. Dette heng nok saman med forskjellane mellom desse plattformane. Dette er ei praktisk og god løysing som fungerer bra. Ei samanslåing vil og gå ut over andre kategoriar (felles/generelt), og totalt sett gi ein dårlegare struktur.

Lenke til kommentar

For meg er det helt åpenbart at dere har gått i en felle.

Fellen hvor dere tror det er riktig å kategorisere alt ned til minste detalj, for å opprettholde en struktur.

Resultatet blir bare, som jeg allerede har bevist, at brukere ikke alltid vet hvor de skal poste tråder, og at visse brukere forholder seg mer til utvalgte kategorier, mens andre forholder seg til andre kategorier. Og i de to forskjellige preferansene deres, poster de relativt like tråder.

 

Jeg kan ikke uttale meg på veiene av andre brukere, men jeg vet det gjelder fler enn meg. Men hvis jeg for eksempel skal skryte av grafikken til et spill, vil jeg heller henvende meg til plattformen det gjelder, istedenfor "Visuell skryt og morro".

Men hva hvis jeg skal skryte av grafikken til et gammelt spill, på for eksempel Playstation? Retro, visuell skryt, eller Sony da?

Det er akkurat derfor det bare blir for mye av det samme - fordi det er flere mulige kategorier man kan poste tråder i, om samme tema.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...