Gå til innhold

Hørte dere på forslagene i det hele tatt?


Meningsmåling rundt forumstrukturen  

  1. 1. Er du fornøyd med forumstrukturen?

    • Ja
      41
    • Nei
      11
    • Vet ikke/usikker
      12


Anbefalte innlegg

Jeg var en av dem som brukte tid på å skrive forslag til ny forumstruktur, da dere hadde en midlertidig Wordpress-blogg oppe.

 

Ved siden av meg, var det en rekke andre gode forslag, til hvordan forumet kunne være enklere og bruke, samtidig som det kom forslag til helt nye kategorier.

 

Etter det jeg kan se så har dere (Gamer.no) Ikke hørt særlig mye på brukerne. Det er jo dønn lik struktur som forrige gang, og kanskje enda litt vanskeligere til og med.

 

I bloggposten virket det som dere faktisk skjønte at strukturen var for komplisert på diskusjon.no, men sånn som det har blitt nå så virker hele opplegget som rein svada.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro Gamer.no valgte å beholde mesteparten av strukturen, slik at brukerne kjente seg igjen når de ankom nytt forum.

Det er selvsagt plass til forbedringer og endringer skulle brukere ønske dette.

Jeg foreslår du lager forslag, så får vi diskutert forslaget her på forumet. Er vanskelig å diskutere i kommentarfeltet på wordpress :)

Lenke til kommentar

Strukturen vi benytter nå er basert på tilbakemeldinger vi fikk i Wordpress-bloggen. Vi kan naturligvis ikke ta hensyn til alles interesser, men bet merke i det som gikk igjen av tilbakemeldinger, samt hva vi syns var gode ideer.

 

Vi har aldri sagt at vi var misfornøyde med strukturen slik den var på Diskusjon.no. Såvidt jeg kan se har vi heller ikke fått noen negative tilbakemeldinger på strukturvalget her på vårt nye forum, men vi lytter selvsagt til nye, konstruktive forslag for hvordan ting kan løses på en enda bedre måte :-)

 

Ser frem til å høre fra deg.

Lenke til kommentar

Vel, det er en første gang for alt.

Jeg synes for eksempel det er overflødig med en kategori som heter "Felles", hvor egentlig alle spill diskuterer, og en som heter "Generelt om spill". Disse er jo egentlig nøyaktig det samme.

 

 

Jeg synes "Annet" kategorien er totalt overflødig. Dette er et spillforum, der hvertfall jeg kommer for å diskutere spill.

 

Jeg synes vel egentlig at Populære spill, og PC spill kunne slåes sammen til én kategori. Da det uansett er bare PC-spill som er prioritert som populære spill.

 

Siden det er en helt særegen MMORPG-målgruppe kunne de heller hatt et forum kun for denne sjangeren.

 

 

Jeg husker hvordan det var på det gamle forumet på diskusjon.no. En rekke kategorier som bare hadde én ny post hver andre dag. Det er ikke noe vits i å ha et så nyansert utvalg av kategorier som mulig. Kort heller ned og gjør det enklere, og lettere å navigere seg igjennom.

 

Det enkleste er det beste. Se på NeoGaf, et av verdens største spillforumer, som bare har to kategorier.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Syns det er et must å ha mer enn et bare spillforum. Jeg har behov for et større forum enn bare for spill, blir dette bare et spillforum, stikker jeg til et annet ett, men nå er jeg ganske så sikker på at det ikke skjer.

 

Nå er jeg veldig fornøyd med forumets utseende og funksjon, har sett flere tråder (F.eks større avatar, mine innlegg, gamtrailers osv) som har fått et "gjennombrudd" Og ikke alle forslagene blir tatt igjennom, ganske enkelt for noen er dårlige (no offence)

Lenke til kommentar

Synes trådstarter er vel streng her, den dominerende tendensen i forslagene på wordpress-bloggen var at folk ønsket det mest mulig likt diskusjon.no. Strukturen på spilldelen av diskusjon.no ble også bestemt ved brukeravstemninger, så det er ikke overraskende at folk ønsket å fortsette med den. I tillegg er det jo komt flere nye kategorier basert på forslagene fra bloggen som "Retro", "Spille sammen", "Leseranmeldeser" osv.

 

Jeg er i alle fall fornøyd med dagens struktur, men det sier seg selv at man ikke kan høre på alle forslag og gjøre alle fornøyde. Flest ønsket seg et forum basert på strukturen fra diskusjon.no, og da ble det slik. Ellers har du et lite poeng i "Felles"- og "Generelt om spill"-kategoriene. Det kan av og til virke tilfeldigheter hvor trådene havner når det kommer til de to.

Lenke til kommentar

La til poll, så kan vi se fordelingen av fornøyde/ufornøyde brukere når det gjelder forumstrukturen. Om det er mange som er ufornøyde med forumstrukturen, må vi selvsagt ta det til oss og få til en konstruktiv kommunikasjon med brukerne vedrørende potensiale til forbedringer. Sier ikke med dette at det ikke er lov å komme med forslag til forbedringer selv om de fleste brukerne nå er fornøyde. Kan komme med tilbakemeldinger til forumstrukturen når man vil.

Lenke til kommentar

Tror vel heller de fleste er fornøyde nesten uansett.

Jeg ser heller at dere møter de argumentene jeg har lagt til, isteden for å danne meningen utifra en mer generell avstemning.

 

Jeg var en av dem som sa at forumstrukturen var bra på diskusjon.no, men at den burde forbedres. Det jeg mente konkret var da å korte ned på kategorier.

Lenke til kommentar
Jeg synes for eksempel det er overflødig med en kategori som heter "Felles", hvor egentlig alle spill diskuterer, og en som heter "Generelt om spill". Disse er jo egentlig nøyaktig det samme.

Kategoriane er like, men ikkje "nøyaktig det samme". Felles avgrensar seg til diskusjon for konsoll, uavhengig av plattform. Naturlege døme kan vere spel som er ute på fleire plattformer, men ikkje PC, og salstal for konsollane. Generelt om spill er for plattformuavhengige diskusjonar. Døme på dette er spel som er på både PC og konsoll, og andre diskusjonar som ikkje er knytt opp mot ein bestemt plattform.

 

Jeg synes "Annet" kategorien er totalt overflødig. Dette er et spillforum, der hvertfall jeg kommer for å diskutere spill.

Annet er veldig poplært, og fyller eit tomrom som tydlegvis er ønskja av brukarane. Om du ikkje ønskjer å bruke desse kategoriane kan du la vere.

 

Jeg synes vel egentlig at Populære spill, og PC spill kunne slåes sammen til én kategori. Da det uansett er bare PC-spill som er prioritert som populære spill.

Det er berre Age of Conan og WoW som ikkje er ute på konsoll, argumentet ditt fell derfor bort. Age of Conan er vel og planlagt til konsoll.

 

Siden det er en helt særegen MMORPG-målgruppe kunne de heller hatt et forum kun for denne sjangeren.

Dette blir ein smakssak. Personleg syns eg det er best å dele inn etter plattform, så kan poplære spel få sin eigen kategori. For meg framstår dette som mest oversiktleg.

 

edit: Eg uttaler meg ikkje på vegne av forumet, men som bruker.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Man poster ikke saker om et konsollspill i Generelt om spill. Ergo, ikke overflødig og jeg vil absolutt ikke blande sammen PC og konsollforaene. Det vil føre til et så overfylt forum at jeg ikke engang har lyst til å begynne å tenke på det.

 

Kan du gi meg ene skikkelig grunn til hvorfor dagens oppdeling ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er misfornøyd med at dere ikke hørte på oss når det var snakk om en "sosial" del av spillforumet. En communitydel i steden for "Spill sammen". Slik den er nå er den i mine øyne heller dårlig. Lag en communitydel, hvor "Spille sammen" er en underkategori samtidig som dere legger til "Leseranmeldelser" under der igjen og fikser på den.

 

Det er først og fremst fordi det er umulig å rekrutere spillere derifra når 98% av tråden gjelder X360 og folk som vil spille sammen. Det er det eneste punktet jeg synes nye Gamer.no gjorde en, faktisk, meget dårlig jobb på. I særs med tanke på at det var oppe noen ganger på bloggen over at vi ville ha en communitydel og vi nevnte det en god del ganger på forumet her, uten særlig respons. Så i mine øyne er jeg veldig misfornøyd med akkurat dette.

Lenke til kommentar
Man poster ikke saker om et konsollspill i Generelt om spill.

 

Etter en kjapp tur innom så så jeg tråder om Call of Duty, Doom 4, Gears of War 2, Tom Clancy. Alle disse spillene er på konsoll. Pluss en haug med tråder om "din favoritt .........." som vier stor plass til diskusjon om konsollopplevelser. Så jo, der snakkes det om konsoll. Nå har du fått grunnen din opptil flere ganger, hvis du ikke klarer å skjønne den, kommer jeg uansett ikke til å bruke mer tid på å prøve å overbevise deg. Det at du i det hele tatt tror "alle er fornøyde" etter å ha lest denne tråden er jo...."interessant" i seg selv.

 

Enda en kjapp tur innom kategorier som "Visuell skryt og morro" viser at det bare er nok en repitisjon av innhold som eksisterer i andre kategorier. "De beste spillbabe'ene" finner du her. Mens "Dine yndlingskarakterer" finner du i Generell Spilldiskusjon-delen. Det er rett og slett overflødig mye kategorier på hele forumet.

 

Det er jo unektelig at hvis Gamer.no hadde kortet ned til halvparten, hadde hver kategori blitt mer aktiv og oppdatert med nytt innhold. Det vil jo jeg si er en sterk fordel. Et problem jeg alltid har hatt med forumer som dette, er flere upopulære kategorier som det tar flere dager å få svar i.

 

Når det gjelder sosial inndeling er jeg helt enig. Jeg var en av dem som foreslo en ryddig organisert inndeling til det sosiale aspektet rundt spill.

 

Det er en haug med sosiale aktiviteter som gjøres rundt spill. Folk lager egne klær som de kler seg ut i, for å ligne en eller annen spillfigur. Folk skriver egne anmeldelser. Folk vil møtes i virkeligheten for å spille. DU har hele casemodding kulturen. I det hele tatt er det en rekke aktiviteter rundt spill som kunne fått en felles plass på forumet. Jeg synes heller ikke du trenger en underkategori til hver av disse, men heller slå dem sammen til én superknall kategori.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Etter en kjapp tur innom så så jeg tråder om Call of Duty, Doom 4, Gears of War 2, Tom Clancy.

Call of Duty tråden er en diskusjontråd om man vil ha et Vietnamspill i Call of Duty serien, som også finnes på PC. Gears of War tråden er flyttet til "riktig" kategori og det er nok av Tom Clancy spill som er på både konsoll og PC. Slike tråder er det ikke værre enn å flytte til riktig kategori, så forsvinner "overflødigheten" din.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...