Gå til innhold

Noen som spiller Arma?


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt å beskrive styringen i Arma, men den er forjævlig kronglete og ikke særlig bra å bruke, jeg vil heller ikke si den er særlig realistisk, for selv i virkeligheten har jeg mer kontroll enn i det spillet.

 

 

Jeg synes hel ærlig at den ikke er så gal jeg, har du patchet til 1.14 da? Det er litt uvant til å begynne med men man venner seg til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv absolutt INGEN problemer med styringen, synes den er lett som bare det :) men nå har jeg spillt arma siden det kom ut, og 6 år med OFP, så jeg er ganske vant med styringen.

 

eller et konge spill. spesiellt hos tactical-gamer, der realisme er alt :) vidunderlig følelse.

Lenke til kommentar

ARMA har et knotet system som mange ikke orker å komme seg inn i meg blant annet som er i et clan der halvparten spiller ARMA ukentlig på den private klan serveren. Men takler ikke bare det systemet. Det gjorde jo heller ikke datan min før jeg fikk den tilbake nå så kan jo ha noe med den dårlige FPS'en og at teksturer var ødelagt helt til jeg sto en meter ifra og hadde stirra på veggen i 5minutter.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Sitter nå og lurer på om jeg skal jaggu kjøpe meg Arma gold, men ble litt usikker etter at alle klagde på movement og keybindings. Har selv spillt Opration Flashpoint med expansion til døde og digget det, samt et utall timer med andre mindre seriøse fps spill som Americas Arm, COD og Battlefield serien.

 

Må si jeg likte veldig levelen av realisme som kom med OPFlash, så om dette er likedann, eller mer seriøst frister det veldig.

 

Hvordan er MP delen btw? MÅ du komme inn i en klan for å få lov til å spille med i det minste halvseriøse?

Lenke til kommentar
Sitter nå og lurer på om jeg skal jaggu kjøpe meg Arma gold, men ble litt usikker etter at alle klagde på movement og keybindings. Har selv spillt Opration Flashpoint med expansion til døde og digget det, samt et utall timer med andre mindre seriøse fps spill som Americas Arm, COD og Battlefield serien.

 

Må si jeg likte veldig levelen av realisme som kom med OPFlash, så om dette er likedann, eller mer seriøst frister det veldig.

 

Hvordan er MP delen btw? MÅ du komme inn i en klan for å få lov til å spille med i det minste halvseriøse?

 

Hvis du likte Operation Flashpoint er det nok ikke så dumt kjøp, styrningen er ikke så gæren i forhold til det. ArmA er 2007's versjon av OF, og det er veldig bra, mye bedre enn det OF er i dag :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Haha, må le litt når jeg leser det dere som beskytter spillet skriver... Folk skriver det er tuklete kontroller og vanskelig å styre, og dere skriver fordi det er realistisk??

Aha! Så om et spill har helt føkka kontroller og alt er oppned så er det realistisk? Ahh, jøss... Nytt for meg det gitt!

 

Jeg har ikke prøvd spillet, og kommer ikke til å prøve det heller, ville bare poengtere hvor teite dere blir når dere skriver det på den måten. Arma er sikkert ganske realistisk, men teite kontrolls er IKKE grunnen.

Endret av NerdRage
Lenke til kommentar

Det er ikke realistisk for fem flate øre, Americas Army er realistisk ikke ArmA. Føles som man styrer en stiv robot som ikke klarer å hoppe over de minste hindringene engang. Elsker egentlig slike spill men ArmA var katastofalt dårlig mener jeg. Alt føltes så utrolig kunstig. Regner med og tror at OPF2 blir langt bedre.

Lenke til kommentar

Kontrollene i Arma/vbs2 er det mest realistiske i ett spill noensinne etter min mening.

 

Men dette betyr ikke at det er perfekt. Kontrollene har ett forbedringspotensiale i henhold til å kunne avbryte animasjoner, og å bli mer "flytende", mens de gode egenskapene blir opprettholdt.

 

 

Og Avean, du vil nok finne operation flashpoint 2 bedre for deg, da kontrollene på dette ser ut til å bli "flytende luftpute", som Battlefield 2 og Call of duty 4.

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noen som spiller Arma, om det er mange som spiller det multiplayer? Lurer egentlig på mye når det gjelder multiplayerdelen av Arma, siden det er rimelig kjedelig for folk som ikke er genuint int militærting.
Hei! NoPryl har spilt Operation Flashpoint og Armed Assault i mange år.

Vi er en voksen norsk gjeng som spiller hver torsdag. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen! MEN: logg inn på Nopryls hjemmeside å sjekk hvilke addons som benyttes, og gjerne sjekk litt ut hvilket map som skal spilles førstkommende torsdag - hvis dette er planlagt i forkant (litt on and off akkurat det der).

Noen ganger kjører vi strukturert, men mest av alt spilles det kun for å ha det moro. Stikk innom forumet å si hei, og delta gjerne en torsdag!

PS! Vi bruker også TeamSpeak2, fint om du har den installert hvis du blir med å spiller. :)

 

 

-Rawhide

Lenke til kommentar

Dette begynner nesten å se ut som en thread-hijacking av NoPrylerne, men det er ikke meninga.

Må bare føye meg inn i rekka av folk som anbefaler NoPryl gjengen.

Jeg kan også reklamere med det at NoPryl arrangerer 4-6 ArmA-LAN i året, for de deltakerne som bor i Oslo-området.

 

Har kun én advarsel; les registreringsavtalen på forumet vårt, så du skjønner hva du begir deg ut på ;)

Dersom hoveddelen av forumet vårt ser litt for flåsete ut, ta en titt på LAMBS prosjektet. (Et underforum)

 

 

Så, tilbake til diskusjonstemaet her. Dvs. tilbake off-topic :p

 

 

Jeg gjenkjenner flere av diskusjonsdeltakerne fra tidligere diskusjonstråder om samme tema, blant annet på diskusjon.no. Det som skuffer meg litt, er at diskusjonen fortsatt går på om spillet er realistisk eller ikke.

 

Det virker blant annet som folk tolker et sært (for det er sært) og uvant kontrollsystem, som urealistisk. Dette synes jeg blir litt urettferdig. Å si at en spillimplementasjon ikke blir fullstendig som i virkeligheten, er én ting, men man må jo også sammenligne med de alternative løsningene som finnes fra før, og se hvilken implementasjon som best simulerer virkeligheten.

 

Hvorvidt implementasjonen oppfattes som intuitiv eller naturlig, blir faktisk en helt annen diskusjon, selv om "naturlig" og "realistisk" i utgangspunktet høres ut som om de skulle bety omtrent det samme.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at folk forventer å kunne fly over terrenget som i CS og BF2 (og alle andre mainstream FPS spill for den saks skyld). Hvis man virkelig er ute etter et relativt realistisk spill er ikke kontrollene i ArmA et stort problem. Kontrollene vil nok bli en god del forbedret i ArmA2, men de kommer aldri til å bli som i BF2.

 

ArmA er et unikt spill som ikke kan sammenlignes med andre FPS spill ; det blir som å sammenligne The Sims med Civilization.

Lenke til kommentar
Ja det kan være litt tungt å komme inn i, hvis du ikke er en så stor realisme freak som jeg er. Dette er så fjernt fra CS run-and-gun som det er mulig å komme.

Jeg er egentlig en stor realist for å si det sånn, hehe. :p Men den seige ArmA kontrollen var bare noe jeg ikke takla.. :S

 

Ser at stakkers Dofty får mye pes her, men det er faktisk sånn at inf kontrollene i ArmA (og opf for den del) er spillets store svakhet. Innen realismesjangeren er f.eks RO mye bedre på det feltet.

 

Hei! NoPryl har spilt Operation Flashpoint og Armed Assault i mange år.

Vi er en voksen norsk gjeng som spiller hver torsdag. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen! MEN: logg inn på Nopryls hjemmeside å sjekk hvilke addons som benyttes, og gjerne sjekk litt ut hvilket map som skal spilles førstkommende torsdag - hvis dette er planlagt i forkant (litt on and off akkurat det der).

Noen ganger kjører vi strukturert, men mest av alt spilles det kun for å ha det moro. Stikk innom forumet å si hei, og delta gjerne en torsdag!

PS! Vi bruker også TeamSpeak2, fint om du har den installert hvis du blir med å spiller. :)

 

 

-Rawhide

 

Vellykket reklame. :) Lar nok høre fra meg når Arma2 kommer.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...