Gå til innhold

Førsteinntrykk: Darkfall Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når dere sier at hvis du skyter mye med pil og bue blir du bedre med pil og bue. Lurte om det blir sånn som elder scrolls 3 og 4 (som jeg har erfart), hvor du i begynnelsen bruker dine valgte våpen, men ender opp med 100 i skill på alle våpen. Slik at det etterhvert har ingenting å si hva du valgte i begynnelsen..

Lenke til kommentar

Greit at det skal være hardcore med FFA PvP og full loot og denslags, men hvorfor de med vitende vilje skal gjøre menysystemer og inventory til et upraktisk og utdatert mareritt, forstår jeg ikke. Vet de ikke bedre, eller forsøker de å legge til et ekstra lag med kompleksitet på den minst elegante måten?

Lenke til kommentar
Greit at det skal være hardcore med FFA PvP og full loot og denslags, men hvorfor de med vitende vilje skal gjøre menysystemer og inventory til et upraktisk og utdatert mareritt, forstår jeg ikke. Vet de ikke bedre, eller forsøker de å legge til et ekstra lag med kompleksitet på den minst elegante måten?

 

Spill det en stund og du vil kjapt forstå at det er som skribenten sier. Det er meningen at det skal være slik.

Og for all del, for et spill som dette hvor man faktisk må forandre mellom to "modes" for å spille så ser jeg ingen andre metoder.

 

Du kan jo komme med et eksempel som du trur ville paset bedre? Skal man først klage så gjør det konstruktivt hvertfall. Gi grunner for at det er dårlig og gi eksempler på forbedringer.

Lenke til kommentar
Skeptisk til at man mister alt om en dør. Lite kjipt å få tak i det fete sverdet, for så å miste det i første kamp.

 

Skal du prøve spillet så fjern den "epic våpen", eller "WoW" mentaliteten din. Det nytter ikke å spille Darkfall med et slikt mentalt syn på items. Items er "bruk og kast" i spillet, det er der for å hjelpe deg, ikke for å beskrive hvem du er i spillet slik som det gjør i visse andre spill.

 

Absolutt ingenting i spillet av items vil vare evig hvis du bruker det ettersom items blir brukt opp.

Se for deg WoW der du ikke har muligheten til å reparere items.

Et system som gjør under for crafting og spillets økonomi.

 

 

Hvis du enn så klarer å miste "det fete sverdet" så får du spørre deg selv hvordan du kom opp i den situasjonen.

Ta det som en lærepenge så mister du ikke ditt neste "fete" sverd så lett.

Lenke til kommentar
Spill det en stund og du vil kjapt forstå at det er som skribenten sier. Det er meningen at det skal være slik.

Og for all del, for et spill som dette hvor man faktisk må forandre mellom to "modes" for å spille så ser jeg ingen andre metoder.

 

Du kan jo komme med et eksempel som du trur ville paset bedre? Skal man først klage så gjør det konstruktivt hvertfall. Gi grunner for at det er dårlig og gi eksempler på forbedringer.

 

Jeg vel i grunn ikke klaget på noe som helst, siden jeg ikke har tenkt til å spille Darkfall, jeg bare forstår ikke tenkemåten til utvikler. Det må da være mulig å lage et UI som ikke med hensikt er gjort tregt og upraktisk?

Lenke til kommentar
Spill det en stund og du vil kjapt forstå at det er som skribenten sier. Det er meningen at det skal være slik.

Og for all del, for et spill som dette hvor man faktisk må forandre mellom to "modes" for å spille så ser jeg ingen andre metoder.

 

Du kan jo komme med et eksempel som du trur ville paset bedre? Skal man først klage så gjør det konstruktivt hvertfall. Gi grunner for at det er dårlig og gi eksempler på forbedringer.

 

Jeg vel i grunn ikke klaget på noe som helst, siden jeg ikke har tenkt til å spille Darkfall, jeg bare forstår ikke tenkemåten til utvikler. Det må da være mulig å lage et UI som ikke med hensikt er gjort tregt og upraktisk?

Hva er det som er tregt og upraktisk?

 

Det eneste jeg kan klage på som er tregt er "journal" systemet. MEN, det er fantastisk genialt når det først er fart i det ettersom det er mye informasjon man kan hente ut der.

Lenke til kommentar

Fra: http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=132003

 

"There is a lot of passion surrounding Darkfall, both positive and negative. Some views, unsubstantiated by evidence, have become almost tenets of faith at both extremes. Now you can finally judge for yourselves and make up your own mind, through player testimonials and game footage. Be cautious of what is said however, by whom, and based on what experience. The beta has been through several phases, and it’s still a beta. The main purpose of beta is to provide the developers with testing data, and not provide players with a fun experience. Even during this process however the game has been extremely playable and while many consider it to be their best MMOG experience to date, others see the potential, some had something else in mind, and few don’t like it at all. Darkfall isn’t for everyone."

 

Vel, som utviklerne sier selv: "Darkfall isn’t for everyone". Så enten liker du det, eller så liker du det ikke.

Personlig ser jeg veldig frem til dette spillet.

Darkfall har alle tingene jeg trodde Age of Conan skulle ha, så nå gjenstår det bare å se til onsdag om dette virkelig var verdt et par månders venting (fant først ut om dette spillet i November i fjor, selvom jeg vet det har vært under utvikling i hele 8 år!)

 

Selv om 'Age of Conan' fikk sekser og 10/10 av de fleste spillsider, flyktet spillerne i all mass ikke mer enn en måned etter lansering, så kanskje dette spillet er gjemt perle under alle de andre MMOene vi ser i dag? Hvem vet.

Det hadde vært kjempemoro, siden spillet er jo en sandkasse hvor alt mulig kan skje.

Lenke til kommentar

Aldri giddet å spille WoW og lignende greier, men prøvde Age Of Conan fordi det lovte mere.. Noe som ikke var helt sant. Dette derimot er et MMO som etter beskrivelsen virker interesant. Problemet er da at det virker som om det kommer til å ta veldig mye tid - tror ikke jeg kaster med på dette med det første før man får en lang ferie <_<

Lenke til kommentar
Aldri giddet å spille WoW og lignende greier, men prøvde Age Of Conan fordi det lovte mere.. Noe som ikke var helt sant. Dette derimot er et MMO som etter beskrivelsen virker interesant. Problemet er da at det virker som om det kommer til å ta veldig mye tid - tror ikke jeg kaster med på dette med det første før man får en lang ferie <_<

 

Sant at det nok tar lang tid. Men spillet skal jo som de sier være litt mer hardt og brutalt, du må virkelig slite for å annerkjennesle. Selvom jeg nok er ganske sikker på at de kommer til å patche dette ned, så vanlige mennesker som deg og meg kan spille det fint.

NB: Uansett hvor lang tid det tar er jeg fast bestemt på å prøve det! De sier jo også selv spillet er skapt for de virkelige hardcore spillerne, så får vi se hvor hardcore jeg er da! :p

Lenke til kommentar
Når dere sier at hvis du skyter mye med pil og bue blir du bedre med pil og bue. Lurte om det blir sånn som elder scrolls 3 og 4 (som jeg har erfart), hvor du i begynnelsen bruker dine valgte våpen, men ender opp med 100 i skill på alle våpen. Slik at det etterhvert har ingenting å si hva du valgte i begynnelsen..

 

Du velger ingenting i starten, bortsett fra begynnervåpen. Du kan endre spesialitet fra "Swordfighter" til "Ranger" når du vil, men hvis du ikke bruker en skill på lang tid vil den begynne å synke. Det er altså "mulig" å holde alle skills på 100, men det blir samtidig fysisk umulig da døgnet gjerne skulle vært tre ganger så langt for at du skulle få nok tid til å vedlikeholde alle skills du har trent deg opp i.

Lenke til kommentar
Når dere sier at hvis du skyter mye med pil og bue blir du bedre med pil og bue. Lurte om det blir sånn som elder scrolls 3 og 4 (som jeg har erfart), hvor du i begynnelsen bruker dine valgte våpen, men ender opp med 100 i skill på alle våpen. Slik at det etterhvert har ingenting å si hva du valgte i begynnelsen..

 

Du velger ingenting i starten, bortsett fra begynnervåpen. Du kan endre spesialitet fra "Swordfighter" til "Ranger" når du vil, men hvis du ikke bruker en skill på lang tid vil den begynne å synke. Det er altså "mulig" å holde alle skills på 100, men det blir samtidig fysisk umulig da døgnet gjerne skulle vært tre ganger så langt for at du skulle få nok tid til å vedlikeholde alle skills du har trent deg opp i.

 

Synker skillen!? :mellow: det visste jeg ikke... Er du 100% sikker på det? :o

Lenke til kommentar

Ja, bruker man ikke en skill så synker den.

 

Har du 100 (99) i skill i 2-handed swords og du ikke bruker det lengre pga du har fått deg et bedre 2-handed øks så vil øks skillen gå opp mens sverd ned.

 

Dog, dette skjer ikke før du har nådd et vist punkt ettersom det er et "soft-skill cap" system med i bildet.

Dvs: La oss si av denne "soft-skill cap'en" er på 800 skills så vil ingenting gå nedover før du har nådd dette punket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...