Gå til innhold

"3D mus"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fant disse produktene på Komplett og lurte på hva dette var for noe: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11129

 

Kan det være noe for en gamer?

 

Tror de har en video om denne på youtube, det er rett og slett et "ratt" du kan snurre høyre venstre, tappe frem/tilbake/høyre/venstre samt push og pull på rattet, veldig fancy å bruke på googleearth osv, men spill sammenheng tror jeg at er begrenset bruking

Lenke til kommentar
Jeg fant disse produktene på Komplett og lurte på hva dette var for noe: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11129

 

Kan det være noe for en gamer?

 

Tror de har en video om denne på youtube, det er rett og slett et "ratt" du kan snurre høyre venstre, tappe frem/tilbake/høyre/venstre samt push og pull på rattet, veldig fancy å bruke på googleearth osv, men spill sammenheng tror jeg at er begrenset bruking

Takk for svar. Ut ifra din forklaring kan det høres ut som det hadde funket i RTS som er i fullstendig 3D men ellers lite nyttig i FPS o.l.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke noe for en gamer, men i teorien ville det funket bra i en RTS i 3d som du sier. Problemet er bare at programmet må støtte den, og driveren må ha støtte for programmet.

 

Den er ment for bruk i 3d-design, og har drivere for bl.a. 3d Studio Max, Google Sketchup, Maya, Photoshop og annet.

 

Kjøpte en slik for et års tid siden til bruk med 3d Studio Max, men ble aldri helt venn med den. Den er veldig kjekk om du tegner kun i 3d-viewport, men til mitt bruk klarer jeg meg lenge med tradisjonell mus i de forskjellige 2d-viewports :)

 

Den brukes på følgende måte: (konfigurerbar, men dette oppsettet er vanlig)

 

- Dytte frem/tilbake - Dra bilde opp/ned

- Dytte høyre/venstre - Dra bilde høyre/venstre

- Vri høyre/venstre - Roter bilde høyre/venstre

- Løft opp/press ned - Zoom ut/Zoom inn

 

Mulig det er en akse til (vri frem/vri tilbake), men er lenge siden jeg har brukt den, så jeg husker ikke helt.

 

edit: Den største fordelen med den er at du kan bruke den samtidig som en mus, altså bruker du musa til å styre musepekeren mens du flytter/roterer bildet med navigatoren.

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Hehe... et skikkelig svar :)

 

Jeg savner forresten den gamle Microsoft-gamepaden til PC som hadde 3D-sensorer (som kan sammenlignes med Wii-kontrollerne sin teknologi). Det funket helt fantastisk men gamepaden var dessverre ikke kompatibel med nyere OS.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...