Gå til innhold

STEAM priser, euro mot dollar mot kroner.?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217
Jeg har gått over til å kjøpe Steam-spillene mine andre plasser. Left 4 Dead kjøpte jeg nylig hos Absoluttspillno til 199,-. Spillene er som regel tilgjengelig billigere enn på Steam, bare man leter litt. Faktisk er jeg villig til å betale litt mer i butikk enn på Steam, frister nemlig ikke å støtte Valve så lenge prisene deres er som de er.

Henger meg på den.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg kommer heller ikke til å slutte helt å kjøpe spill fra steam. De har jo en del gode tilbud innimellom, for eksempel er det 50% på Left 4 Dead atm! :)

Hjelper ikke at det 50% avslag når prisen i utgangspunktet er det dobbelte av hva andre nettbutikker tar. ;)

Er dessuten sykt irriterende at Steam i Storbritannia har mye lavere priser.

F.eks. L4D koster bare 15 euro der.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe spill til overpris hos Steam, venter heller en uke på posten og får en fysisk kopi til lavere pris.

Eneste jeg eventuelt blir å kjøpe på Steam er BF1943, hvis eneste alternativ er EA downloader.

Lenke til kommentar

Jeg skal poste både spørsmål og svar når de en gang kanskje svarer på henvendelsen...

Muligens i løpet av USA-arbeidsdag i morgen...

Jeg skrev et ganske lang spørsmål med et etter min mening tydelig spørsmål.

 

Jeg blir veldig skuffet om de svarer med bare 3ord eller noe som jeg ser de har en tendens til å gjøre...

""don't think it will be changed"" eller noe sånt svada...

 

 

for det er totalt idiotisk at spill er opptil dobbelt så dyrt på steam, som er lansert for å slippe fysiske kopier og utgifter med forsendelser og mellomledd som skal ha deler av kaka...

Så presterer Steam å koste dobbelt så mye, når det skulle kostet halvparten.....

 

Det er til å bli sint av...

Lenke til kommentar

Nå finnes det mange forskjelle steder på nettet man kan kjøpe og laste ned spill. Hadde folk konsekvent kjøpt der det var billigst så ville ikke dette vært et problem.

 

Stardocks impulse tjeneste er jo ganske bra. Litt ny enda så fortsatt ikke så mange spill der. Men de opererer med "one price to fit them all" og uendelig antall nedlastninger. Funnet spill som er opptil 150kr billigere iforhold til steam. Noen er igjen dyrere så da kjøper jeg det kanskje på steam.

Endret av ZaiRoX
Lenke til kommentar
Dette "stuntet" er kun ut av kapitalistiske hensyn, og det er mulig at de har loven på sin side når de gjør dette, men at europeiske forbrukere finner seg i det syntes jeg er merkelig. For min egen del har jeg sluttet å kjøpe spill på Steam. Det var en genial plattform når spillene var billige, man slapp alt styret med å gå i butikken og spillene var alltid tilgjengelige, men når spillene er dyrere på Steam enn de er retail, da er mye av meningen borte.

 

Tja, jeg er ikke så sikker på at de har loven på sin side heller jeg. Det kan da umulig være lovlig å slenge på en generel vat (samme som mva) skatt for europeiske land når feks Norge ikke har noen mva avgift på digitale produkter.

 

Du skatter jo faktisk da direkte til Valve siden den delen ikke går tilbake til statskassa i Norge.

 

Kan da umulig være lovlig spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg kommer i hvert fall ikke til å kjøpe mere fra Steam så lenge prisene er som de er. Så lenge jeg faktisk kan spare penger med å ta bussen til og fra byen og heller kjøpe spillet på Spaceworld eller Gamestop så kan Steam drite og dra for min del! Med dagens kurs så blir jo faen meg f.eks. Dawn of War 2 å koste 436NOK... Da får jeg ikke en gang en fysisk kopi!

Lenke til kommentar
Kanskje litt dum overskrift, men dette er hva de mener:

 

Valve-sjef Gabe Newell kan vise til tall som tilsier at inntjeningen fra billige spill er bedre enn fra spill til normal utsalgspris.

Noe som er logisk også siden spill er så dyre når de kommer på steam, så alle venter til spillene kommer på wekeende deal eller blir satt ned i pris... For så å kjøpe...

 

Jeg er selv en av dem, som ikke kjøper spill på steam uten fysisk medie til over 400kr, å kjøper samme dag som spillet kommer på 50% tilbud...

 

Overskrift : Billige spill selger bedre , skulle vært : Dyre spill selger dårlig

Lenke til kommentar

Det eneste Steam gjør(gjorde) bra er priser. Resten er, etter min mening, noe forbanna drit. Dårlige download servere etc etc. Har ikke kjøpt 1 spill siden de skiftet valuta og kommer til å fortsette med det. De må finne tilbake til det som funker og det som funker er lave priser. Dette her holder ikke mål!

Lenke til kommentar
Det eneste Steam gjør(gjorde) bra er priser. Resten er, etter min mening, noe forbanna drit. Dårlige download servere etc etc. Har ikke kjøpt 1 spill siden de skiftet valuta og kommer til å fortsette med det. De må finne tilbake til det som funker og det som funker er lave priser. Dette her holder ikke mål!

 

Synes steam er genialt. Veldig brukervennlig. Har i dei aller fleste tilfelle hatt maks downloading speed. Hadde dårleg dl-speed på Total war : empire demoen dog.

 

Steam er ein portal der alt er samla, gaming account(stats, clan-tag, groups etc), chat med andre brukarar, samtlige spel du har kjøpt lett tilgjengelig for nedlastning når som helst, lett å finne demoar, trailers og metacritic score og generelt ein svært god og oversikteleg nettbutikk.

 

Er svært synd at prisane har blitt så stive for oss nordmenn.

 

EDIT: Steam er med på å redde PC-plattforma. Rett og slett.

Endret av ashtray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...