Gå til innhold

STEAM priser, euro mot dollar mot kroner.?


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med Steam, mulighetene som klienten har innebygd og såklart det å aldri trenge en plate i maskinen. men er det èn ting jeg ikke liker så er det utelukkende prisene. Har en god linje som jeg makser ut på 3.4mbps(30mbit) og da tar det ikke lange tiden å laste ned store filer. Ønsker også å se støtte for Visa Electron (eller er det det der?) siden det kan bidra til hauger av impulskjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som Valve ved hjelp av banebrytende forskning, sakte men sikkert begynner å sirkle seg inn mot kjernen av et svært langvarig problem.

 

http://www.edge-online.com/features/valve-...s-too-expensive

 

Kan dette være løsningen på mysteriet spillbransjen har søkt å knekke i all sin tid folkens? Ikke bli overrasket hvis de klarer å finne svaret i løpet av tjue-tredve år med disse nye dataene. Dette er jo et veritabelt kvantesprang hva gjelder forsåelse av kundemassen i spillbransjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan vel nå trygt si at Valve har valgt å ikke svare på min henvendelse...

Selv etter en vennlig purring på den første mailen...

 

Får auto-mail når jeg sender om at mail er mottatt og de skal svare så fort de får lest mailen...

De vil ikke uttale seg. Og det er her problemet ligger i mine øyne.

Jeg kan ikke si jeg er enig i at prisene på spill skal være på det nivået (50 euro for et relativt nytt spill) når utgivelsen er utelukkende digital og du slipper penger til promotering (dette er ikke helt sant), opptrykking av covere, DVD-er og manualer, eneste er vel en prosentavgift til Valve for bruk av nedlastingsserveren?

Det at de skiftet til euro er da en god ting, men burde ikke være umulig å kunne sette en variabel mellom euro og dollar.

Og det faktum at alle forespørsler ignoreres og overses hjelper ikke akkurat på inntrykket. Det har ikke vært en offisiel Valve-post i den lange tråden på Steampowered-forumet, kun anonym fjerning av kritiske røster (og troll, heldigvis).

 

Så nei. Valve har tapt en stor stjerne i boka mi, og jeg som hadde gledet meg til å kjøpe Bioshock 2 der, sammen med et par andre spill som kommer, blir nok ikke noe av. Håper Bioshockprodusenten tar en prinsipiell avgjørelse og velger å ikke selge over Steam. B)

 

Jeg håper for guds skyld ikke Valve kommer med noen kommentarer om at spillsalget går dårligere, og så legger skyld på piratkopiering.

Det er da et stooooort skritt i feil retning som de burde holde seg for gode for.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

En annen ting jeg har lagt merke til med spill via steam, uavhengig av om du kjøper de i buttikken eller går online å laster de ned...

Når man skal installere spillet så gjøres det jo en helt unattended install. Man kan jo ikke angi hvor man vill lagre spillet i systemet sitt.

Desktop gaming miljøet er da langt forbi 1 disk med 1 partisjon og går OS'et så må alt reinstalleres.. men dette ser det ikke ut til at valve/steam bryr seg mye om.

En hvilken som helst datakyndig person VET at man BØR ikke legge inn annet en system filer på systempartisjonen. Og heller opprette et par andre partisjoner (les : helst egene disker med flere partisjoner) hvor man legger all medie. Som feks spill man installerer. Da slipper man jo å installere de på nytt om man skulle være uheldig med OS'et.

 

Jeg irriterer meg grønn hver gang jeg ikke får muligheten til å velge dette.

Lenke til kommentar

Vi skulle hatt et direct 2 drive alternativ i skandinavia; om bare for å gi konkurranse til Steam. Det er veldig attraktivt å ha et stort utvalg spill som man kan laste ned med god fart for en 'billigere' penge enn om man gikk i butikken. Nedsiden er at man ikke får coveret osv; men noe må butikkene ha også.

Lenke til kommentar

Det har vart en stund nå dette og selv med grupper som ikke kjøper spill på steam før de går tilbake ser det nå ut til at steam vinner kampen. Folk kjøper jo spill uansett om det er euro eller dollar og da har ikke steam noen grunn til å gå tilbake.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg har lagt merke til med spill via steam, uavhengig av om du kjøper de i buttikken eller går online å laster de ned...

Når man skal installere spillet så gjøres det jo en helt unattended install. Man kan jo ikke angi hvor man vill lagre spillet i systemet sitt.

Desktop gaming miljøet er da langt forbi 1 disk med 1 partisjon og går OS'et så må alt reinstalleres.. men dette ser det ikke ut til at valve/steam bryr seg mye om.

En hvilken som helst datakyndig person VET at man BØR ikke legge inn annet en system filer på systempartisjonen. Og heller opprette et par andre partisjoner (les : helst egene disker med flere partisjoner) hvor man legger all medie. Som feks spill man installerer. Da slipper man jo å installere de på nytt om man skulle være uheldig med OS'et.

 

Jeg irriterer meg grønn hver gang jeg ikke får muligheten til å velge dette.

Har irritert meg over dette jeg også. Løsningen er å ikke installere Steam på systemdisken, men på spilldisken (har i mitt tilfelle en egen disk bare for spill), siden spillene installeres hvor Steam er installert.

Lenke til kommentar

jeg har brukt nlite, så jeg har ikke merket noe til dette, her kan du velge hvilken partisjon programfilene automatisk skal ligge på. Ellers er det vel bare å ta backup og så slette steam og installere den på nytt på den partisjonen du vil ha den på

 

En annen ting jeg har lagt merke til med spill via steam, uavhengig av om du kjøper de i buttikken eller går online å laster de ned...

Når man skal installere spillet så gjøres det jo en helt unattended install. Man kan jo ikke angi hvor man vill lagre spillet i systemet sitt.

Desktop gaming miljøet er da langt forbi 1 disk med 1 partisjon og går OS'et så må alt reinstalleres.. men dette ser det ikke ut til at valve/steam bryr seg mye om.

En hvilken som helst datakyndig person VET at man BØR ikke legge inn annet en system filer på systempartisjonen. Og heller opprette et par andre partisjoner (les : helst egene disker med flere partisjoner) hvor man legger all medie. Som feks spill man installerer. Da slipper man jo å installere de på nytt om man skulle være uheldig med OS'et.

 

Jeg irriterer meg grønn hver gang jeg ikke får muligheten til å velge dette.

Lenke til kommentar
Det har vart en stund nå dette og selv med grupper som ikke kjøper spill på steam før de går tilbake ser det nå ut til at steam vinner kampen. Folk kjøper jo spill uansett om det er euro eller dollar og da har ikke steam noen grunn til å gå tilbake.

Mange gjør helt sikkert det, jeg gjør det ikke. Betaler heller mer for spillet i butikk (som regel er det billigere), har ikke lagt igjen ei krone gjennom Steam etter overgangen til euro. Eneste måten å "stemme" på. Ser ikke noen grunn til å gi etter heller, så slitsomt er det ikke å bestille spillet i en butikk.

Lenke til kommentar

Ja, men VAT er inkludert i prisen på de som betaler VAT, men for de landene som ikke betaler VAT betaler vi samme pris.

 

F.eks et spill koster 50 euro i et VAT-land, da går 25% av summen til myndigheten

I Norge betaler vi ikke VAT, derfor skulle egentlig det samme spillet kostet 25% mindre her fordi vi ikke skal betale VAT. Istedet går VAT-pengene her rett i lomma på Valve, det betyr at valve tjener mer per spill på salg i norge enn i VAT-land.

Lenke til kommentar
Ja, men VAT er inkludert i prisen på de som betaler VAT, men for de landene som ikke betaler VAT betaler vi samme pris.

 

F.eks et spill koster 50 euro i et VAT-land, da går 25% av summen til myndigheten

I Norge betaler vi ikke VAT, derfor skulle egentlig det samme spillet kostet 25% mindre her fordi vi ikke skal betale VAT. Istedet går VAT-pengene her rett i lomma på Valve, det betyr at valve tjener mer per spill på salg i norge enn i VAT-land.

Nei? VAT kommer på ETTERpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...