Gå til innhold

– Flerspiller skader spillene


Anbefalte innlegg

Jeg hopper stort sett glatt over MP-delen i spill som ikke i utgangspunktet er beregnet som MP-spill, og føler ikke at jeg har mindre igjen for pengene av den grunn. Trenden som kommer til syne er vel at spill som blir laget med et klart multiplayer-fokus også blir de beste multiplayer-spillene (f.eks. Battlefield-serien, L4D).

 

Så for min del treffer karen det refereres til i artikkelen spikeren på hodet. Heller en lengre og bedre enspilleropplevelse, enn en halvslapp multiplayer-modus som er fullstendig tom for eventuelle mot- eller medspillere et par måneder etter release.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ikke utvikleren mener de klarer både SP og MP 100% er jeg enig i at de kan drite i det, eller iallefall revurdere hva slags spill de ønsker å lage. Sånt som MP på The Darkness osv blir bare for dumt, da det er helt klart og tydelig at spillet fokuserer på singleplayer, og at multiplayer aspektet er det gjort plass til pga at de da kan si at de har multiplayerstøtte i spillet sitt.

 

Men andre spil, som Gears of War og Call of Duty f.eks, kan jeg ikke forestille meg uten en multiplayerdel, da det er det jeg har spilt mest i disse spillene. Kort og godt synes jeg at utviklerne ikke burde lage en MP del om de ikke mener at de har noe solid å levere.

Lenke til kommentar

Spiller nesten aldri MP,synes heller flere spill burde komme med CO-OP hvor man kan spille gjennom singelplayer delen sammen.Synes det er slitsomt å løpe rundt på (store ) MP kart og plaffe løs hele tiden,blir fort lei(selv når jeg gjør det bra en sjelden gang innimellom).

Lenke til kommentar
Spiller nesten aldri MP,synes heller flere spill burde komme med CO-OP hvor man kan spille gjennom singelplayer delen sammen.

 

Helt enig.

 

Synes for min del at det er mye mer moro i å spille gjennom en coop-kampanje sammen med en venn, gjerne split-screen, enn det er å spille mot hverandre.

Har hatt noen av mine beste MP opplevelser i samarbeidsmodusene til spill som Rainbow Six, Gears of War og den geniale coop-kampanjen til Red Alert 2.

Lenke til kommentar
Spiller nesten aldri MP,synes heller flere spill burde komme med CO-OP hvor man kan spille gjennom singelplayer delen sammen.

 

Helt enig.

 

Synes for min del at det er mye mer moro i å spille gjennom en coop-kampanje sammen med en venn, gjerne split-screen, enn det er å spille mot hverandre.

Har hatt noen av mine beste MP opplevelser i samarbeidsmodusene til spill som Rainbow Six, Gears of War og den geniale coop-kampanjen til Red Alert 2.

 

Helt enig! ikke mange spill som har COOp campaign. men har hatt mange timer med L4D og rainbow six vegas 2, med coop campaign :) slår versus any day, iallefall IMO

Lenke til kommentar

Enig med artikkelen. De eneste spillene jeg er interresert i å spille MP, er MP-spill. Snu på flisa så blir det ganske åpenbart: du kjøper ikke Battlefield for å spille single-player. SP i Battlefield er så og si totalt poengløst og det er anntakelig så og si ingen som har kjøpt det for å sitte alene å spille. SP-delen er noe du kanskje virrer innom av nysgerrighet og så går tilbake til det egentlige spillet. Samme som du titter innom MP-delen av de fleste SP-spill.

 

Spiller nesten aldri MP,synes heller flere spill burde komme med CO-OP hvor man kan spille gjennom singelplayer delen sammen.Synes det er slitsomt å løpe rundt på (store ) MP kart og plaffe løs hele tiden,blir fort lei(selv når jeg gjør det bra en sjelden gang innimellom).

 

Helt enig! Etter at jeg kjøpte en Xbox til meg selv og samboeren min har jeg vært ganske oppgitt over hvor få spill det går å spille sammen. Nærmeste vi har kommet er Fable 2 hvor jeg kontrollerte en generisk karakter som kunne hjelpe til i kampene. For det meste ender jeg opp med å være baksete sjafør, som går greit nok, men det hadde vært mer gøy om vi virkelig kunne spille sammen. Av og til lurer jeg på om de fleste spill-utviklerene vet at det er mer enn ett kontroller-uttak på konsollen.

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

For å spørre..

 

Ser dere hele tiden nevner Gears of War og Call of Duty (og Halo) og noen få andre når dere snakker om gode MP-spill.

 

Jeg har spilt GoW1, men ikke 2'ern enda.. Allikevel så er det for meg KUN SP-delen i både Gears of War og Call of Duty som er interessant..

 

Hvordan blir disse spillene vurdert og anmeldt? Utifra SP-delen? Eller får de en ekstra karakter mer, eller mindre utifra MP-delen?

 

Jeg prøvde såvidt MP-delen på GoW1 men var ikke så gøy... storkoste meg med SP-delen.. Hvordan er 2'ern på SP-delen? Er den like god som på 1'ern?

Lenke til kommentar

Dette er ikke svart hvitt. Her må man ganske enkelt ta for seg hvert enkelt spill og vurdere om spillet egner seg som flerspiller spill.

 

Videre bør de som anmelder spill dele opp fokuset. Noen folk er ute etter et godt SP spill, noen MP spill og noen begge deler.

 

Hvis en utvikler lager et genialt MP spill, men slenger inn en SP modul som suger så bør spillet få høy MP karakter og lav SP karakter. Ikke en middels karakter. Da kan folk selv vurdere hva de er ute etter.

 

Men man kan ikke komme unna at spill som klarer begge deler har en fordel. CoD4 hadde ko en overraskende bra SP del, og er ett av de bedre MP spill i sin sjanger. Dette gjør at spillet får en høy totalscore, men det burde heller ha fått to høye scorer.

Lenke til kommentar
Da er spørsmålet: Har Wanted: Weapons of Fate flerspiller?

Og svaret er: Nei, det har ikke det, noen som sansynligvis ville vært helt utrolig fett i det, men, IMO vill jeg heller ha en god story og et bra singleplayer spill, enn en halv-ferdig singleplayer og multiplayer del

Lenke til kommentar

Tja, jeg er både enig og uenig med fyren.

Ett spill som er basert på en historie som faktisk er fengende og episk (Eks: Morrowind, Fallout 3) tror jeg ikke passer bra med flerspiller. Tror heller ikke at spill basert på filmer eller bøker vil fungere spesielt bra i MP(unntaket er vel LOTRO?)

Men, om ett spill derimot er konstruert slik som CoD4, der det er en kort men ekstremt god Sp del som fungerer som en slags trening før du går inn i Mp, der det virker som all tyngden i Cod4 ligger, ser jeg ikke noe galt med Mp. Har faktisk spilt igjennom Sp delen på CoD4 mange(virkelig mange og!) ganger, bare fordi den er kort og intens, men fordi den hjelper meg til å bli bedre online!

Lenke til kommentar

Syns vel at spillprodusentene kan bestemme seg for hva de vil ha, multiplayer eller signleplayer og fokusere på det ene :)

 

Selv syns jeg singleplayer blir som å se en film er storyen god nok, og multiplayer klarer jeg meg ikke uten :) Konkuranse med andre mennesker har bestandig vært gøy!

Så jeg liker begge! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...