Gå til innhold

Hvilken håndkontroll har vært den beste gjennom tidene?

Hvilken kontroll er best?  

3 stemmer

1. 1. Hvilken spillkontroll er den beste?

• PlayStation(1, 2, 3)
      49
    • Xbox 360
      125
    • Xbox (den originale, store)
      9
    • Xbox (Controller S)
      1
    • Nintendo GameCube
      14
    • Nintendo Wii
      13
    • Nintendo 64
      18
    • Dreamcast
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nylig prøve Xbox360 og kontrolleren der.

Bedre finnes det ikke. Den sitter så fantastisk godt i hånden, og er komfortabel å holde i lengre tid. Knappene står helt perfekt, og størrelsen å vekta er like bra.

Helt klart min favoritt :)

Ellers en det så kommer Nintendo 64 på en andreplass, elsker den. Eneste er at spaken i midten kan bli ondt hvis man må holde den fram eller tilbake eller sidene med tommelen i en lengre tid.

Nesumar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde spesifiseres hvilken av kontrollene det snakkes om til Xbox (1).

Den store, forferdelige som kom først er nevnt i tråden her.

Den noe bedre, men fortsatt store kontrolleren som ble lansert senere heter Controller S.

Skrevet (endret)

Dreamcast controlleren skal visst være fantastisk har eg høyrt (har ikkje prøvd sjølv though). Den burde vel kunne få ein plass i pollen?

EDIT: Stemte Gamecube for den glir så smukt inn i handa.

Endret av merogmer
Skrevet

Husker i gamle dager da det ikke betydde så mye om kontrollen ikke var så god å holde i, så lenge spillene var gøye =)

N64 fikk min stemme. Syns det er en knall kontroll =)

Skrevet
Very nice, Laland. Xbox 360 er tydeligvis teh shit.

Raskt gjort Laland :p

Teh shit å teh shit. Det er veldig finn passform og vekt. Looken er også kjempefint. Men støtter Playstation for at de holder på det gode gamle velkjente også :)

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Har en slik en enda.

Husker fortsatt at svetten av hånda skled ned i joystick spaken.

n64-controller.jpg

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Har hatt tre slike kontrollere, 2 er ødelagt, ene fordi jeg holdt så hardt på joysticken at den smalt rett igjennom, den siste er mer som en trofé på gamerhylla.

Skrevet
Joysticken har ikke blitt ødelagt enda da :p ? Hvis ikke har du aldri brukt den til å spille mario party.

Jeg husker kusinen min fikk et ganske stort sår midt i hånden av å kjøre den stikka frem og tilbake.

Skrevet

Den første xbox controlleren skal visstnok være ein modifisering av dreamcast sin, meiner eg å huske at eg har lest ein plass... Ikkje at det seier noko positivt om dreamcast, men har du ikkje prøvd den så veit du aldri.

Skrevet

Selv som halvveis skap-sony-fanboi så må jeg si at at Xbox 360-kontrolleren er noe bedre enn Playstation sin. Da spesielt analog-spakene, som har bedre feel på Xbox 360.

Skrevet

Slenger meg på fanboi-gjengen som hyler om 360-kontrollene. Helt overlegne når det gjelder vekt, knappeoppsett, og spesielt triggerene bak. I tillegg liker jeg at Xbox-kontrollen legger opp til at du har primærbevegelsen på venstresticken, istedenfor å flatbanke piltastene på PS-kontrollen. Har alltid vært en Sony-mann, og Xbox 360 var mitt første møte med en MS-konsoll, men den kontrollen had me at hello.

Skrevet

360-kontrollen med en ordentlig dpad hadde vært en himmelsk kontroller.

wavebirden var ganske digg og bra trådløs før sin tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...