Gå til innhold

Achievements har endret måten ejg spiller på


TMB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må innrømme at achievements har fått meg til å bruke ekstra tid på noen spill,spesiellt hvis det er spill jeg liker eller hvor jeg mangler ett eller to ach.for å få full pott.på den annen side spiller jeg mye på favoritt spill selv om jeg har alle achievmentene.Vet ikke akkurat hvor mange spill jeg har,eller har spilt men vil tippe at det er under 10% av dem jeg har alle achievementene.Faktisk driter ikke alle i hvilke achiev.du har.Har fått friendrequest eller sp.mål,evt råd om spill hvor jeg ligger,har ligget på toppen på leaderboards.For min del håper jeg achievements vil fortsatt være i spill fremover,er ingen ach.hore så det er sagt.

Lenke til kommentar

Tenker ikke alt for mye på achievements, men det ligger litt i bakhodet når jeg spiller. Egentlig litt irriterende.

Er mest for de spillene jeg virkelig liker, f.eks Cod4, der bare skulle jeg ha 1000/1000. Men kjenner også litt igjen den følelsen mange andre har, liksom hva er vitsen med å spille, når man spiller spill uten achievements. Føler egentlig det er ganske ødeleggende, men samtidig også givende. Er litt forvirret rundt dette temaet merker jeg :p

Lenke til kommentar

Jeg syns achievements er gøy, men er ikke så oppslukt av det nå som jeg var før. Jeg pleier å unngå å se på achievement-listen før jeg spiller spillet, for så å heller kose meg med å klare de etter jeg har spilt gjennom det. På den måten blir fokuset på spillet og opplevelsen det gir meg, istedet for å sitte med achievements i bakhodet. Jeg har heldigvis ikke utviklet det noen her har, det å ikke gidde å spille gjennom spill flere ganger hvis det ikke gir achievements. Jeg klarer også å spille på andre, eldre konsoller, selv om ingen av spillene gir meg achievements. Så ja, det går an :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I starten følte jeg at jeg måtte ha mere achievements, men det gikk fort over. Fordelen med achievements er at da kan ikke folk si at de har gjort ting uten at de faktisk har det, for det kan lett sjekkes, hater de som alltid skal være så mye bedre enn andre. Nå kan jeg bare spørre om gamertag og de er busted :p

Lenke til kommentar

Nå er jeg mest vant til Trophies på PS3, men Achivements er i og for seg samme greia. Foreløpig har jeg litt over 300 poeng på X360, alle fra RE 5. Men achievements får meg til å spille mer, hvis det er et bra spill. Jeg hadde feks ikke giddet å spille gjennom hele Dead Space med bare Plasma Cutter hvis jeg ikke fikk noe for det. Jeg kommer også til å spille RE5 mer en det jeg ellers hadde gjort uten achivements.

 

I tilleg forandrer det måten jeg spiller på og bruker våpen etc. Ofte for man trophies/acivements for å bruke et våpen X antall ganger. Dette har fått meg til å være mye mer fleksibel i valg av våpen.

 

Men jeg er ikke noen achivements-hore heller og sikler ikke hver gang jeg ser egen gamerscore. Jeg gidder ikke å spille et dårlig spill bare for å få poeng. For meg fungerer slike systemer veldig bra. De gir meg et lite dytt til å spille mer, men de presser meg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har nå 22.465 av 28.075 mulige poeng (80,01% completion).

Imponerende! Trur jeg har 15.000 av 65.000 mulige.

Skulle ønske det gikk ann å fjerne achievements.

Har spilt en haug med dritt spill hvor jeg har fått 10-20GP og lagt bort spillet.

Når jeg leser slik er det nesten så jeg vil starte en ny gamertag bare for å samle alle de gode spillene og holde dritten vekke!

Lenke til kommentar
Jeg har nå 22.465 av 28.075 mulige poeng (80,01% completion).

Imponerende! Trur jeg har 15.000 av 65.000 mulige.

Skulle ønske det gikk ann å fjerne achievements.

Har spilt en haug med dritt spill hvor jeg har fått 10-20GP og lagt bort spillet.

Når jeg leser slik er det nesten så jeg vil starte en ny gamertag bare for å samle alle de gode spillene og holde dritten vekke!

Det er da fullt mulig.

Lenke til kommentar
Jeg har nå 22.465 av 28.075 mulige poeng (80,01% completion).

Imponerende! Trur jeg har 15.000 av 65.000 mulige.

Skulle ønske det gikk ann å fjerne achievements.

Har spilt en haug med dritt spill hvor jeg har fått 10-20GP og lagt bort spillet.

Når jeg leser slik er det nesten så jeg vil starte en ny gamertag bare for å samle alle de gode spillene og holde dritten vekke!

Det er da fullt mulig.

 

Achivements er ikke noe jeg bryr meg så veldig mye om, jeg får de jeg får iløpet av spillets gang. Men det har samlet seg opp noen achivements fra drittspill som gjør at det ser mye mer rotete ut. F.eks 5 GP fra Turok. Hvordan kan jeg fjerne disse så det blir mer ryddig?

Lenke til kommentar
er det mulig å kjøpe spill med achievement poeng?

Jeg opprettet en Xbox Live konto i går, men det gikk ikke på den profilen jeg hadde opprettet frafør.

Skal det være 2 forskjellige profiler? Er det mulig å kopiere achievement poengene fra en profil til en annen?

 

Det går nok ikke tror jeg.

 

Men det skal jo gå ann å lage Xbox LIVE på alle profiler.

 

 

Gamerscore er kun til 'bragging rights'; slik det er nå (og trolig vil forbli) kan de ikke brukes til noe fornuftig.

Den kontoen du ikke fikk knyttet til LIVE er det muligens en foreldrekontrollinnstilling som stopper.

 

 

Jeg er en ekte achievementhore. Jeg har kjøpt drøssevis av spill utelukkende for å få økt gamerscoren min. Dette har positive og negative virkninger.

 

Blant positive kan nevnes at jeg spiller gode spill som jeg ikke ville ha kommet borti ellers, og at jeg har fått venner på LIVE som man ikke ville møtt hvis det ikke var for å booste MP-achieves.

 

Blant negative kan nevnes at det koster en del penger, og at jeg bruker mye tid på det. Og at det fører til at jeg spiller en del drittspill jeg egentlig ikke synes er morsomme.

 

Jeg ligger i skrivende stund på 11. plass i Norge, kommer til å gi meg/ trappe ned når jeg runder 100,000. Jeg har en del spill liggende jeg skal gjennom, men jeg har sluttet å kjøpe rene achievementspill så når de jeg har liggende er unnagjort vil det roe seg litt.

 

Har hatt (og har fremdeles) mye moro med achievementsanking, men lurer av og til på hva jeg egentlig driver med. Føler vel egentlig at jeg har kastet bort mye tid på noe som i bunn og grunn er fullstendig unyttig.

 

EDIT: Det skal også sies at jeg har neglisjert både PS3en min og Wiien til fordel for Xboxen på grunn av achievements, noe jeg også synes er litt trist. Multiplattformspill har bestandig blitt kjøpt til Xbox.. Noe det fortsatt vil bli, men da på grunn av bedre onlinefunksjonalitet og flere venner på LIVE enn PSN i stedet for achievements..

Endret av This is David
Lenke til kommentar

Både positive og negative sider med achievements. Må innrømme at jeg bare en måned etter kjøp av 360 var helt horete med GS, slutta helt å kjøpe spill til PC eller spille på PC, og opplevde å kjøpe inn gamle spill jeg hadde vært igjennom på PC bare for GS på 360'n =)

 

Merker nå at achievements er avgjørende faktor for om jeg kjøper et spill i 9/10 tilfeller, og har en veldig klar mening om hvilke type achievements som gjør at jeg nekter å kjøpe et spill jeg egentlig har lyst på. Eksempelvis nye Riddick: Dark Athena, som er spillet jeg har mest lyst på i år. I dette gir de opp i forhold til achievements og hiver inn ting som "win 1000 multiplayer matches", "kill 10.000 players in multiplayer" - det irriterer meg så grenseløst at jeg "stemmer" med lommeboka.

 

På den positive siden merker jeg at ofte ser etter tilbud på litt eldre 360 spill, og får ofte gode opplevelser på spill jeg aldri ville prøvd hvis det ikke var for achievements. Eksempelvis Bourne Conspiracy - mesterlig gjennomført og en helgelang action fest jeg ikke har opplevd maken til. Eller gleden og overraskelsen ved spill som Viva Pinata =) Videre blir det jo automatisk til at man opplever og får mye mer igjen av et spill hvis man prøver på 100%.

 

Alt i alt, heller achievements enn ikke achievements. Så er det bare å håpe at flere utviklere bruker achievements mer intelligent, som i Mass Effect og Call of Duty - at spesielle achievements gir deg noe i spillet, egenskaper/unlocks etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...