Gå til innhold

PS4 rykter, diskusjoner og håp.


Razormail

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja En ps4 kommer det er vel ingenting so mer så sikkert som det ja!! Og under utvikling er den også helt sikkert!

Men når den kommer ut tør jeg egentlig ikke å si noe om. Microsoft på sin side lanserer vel snart xbox 3 tenker jeg mens playstation tar det hele litt med ro kanskje og fortsetter utviklingen på ps3? Hmm vanskelig å spekulere i sånt. Men med finanskrisen i bak hode så blir det nok en del år til før noen av dem ser det økonomiske i å lansere en ny konsol.

Det er i hvertfall mine tanker om saken!

Lenke til kommentar

Alt det står skrevet om ps4 er bare ryker. Alle vet at det vil komme en ny ps4, en ny xbox og noe nytt fra nitendo, og det forundrer meg ikke om de holder på med en ny konsoll.

 

Slik jeg ser det, prøver sony å bygge en fanbase rundt ps3 for å styrke playstation før en eventuell lansering av ps4 , for å få flest mulige kunder over til ps4.

 

Selv mener jeg at ps3 har en masse potensiale, og det er virkelig nå vi begynner å se hva ps3 egentlig skulle vært ved lansering. En konsoll med bedre nettspilling, flere og gode spill og en billigere pris.

Sony har vel en 10 års garanti på sine konsoller, som går ut på at de vil fortsette å lansere spill til konsollen, helt til det har gått 10 år etter lansering.

 

Men det jeg ikke forstår, hvorfor konsentrere seg om en ny konsoll?.

Alle vet at det vil komme noe nytt fra sony, iform av en ny ps, men sony vil jo ikke prate om dette, for da vil jo ingen kjøpe de eldre konsollene.

 

Kos dere med den konsollen, dere har nå. Sony vil ikke bli sist denne gangen, men da må dem ha en solid ps3 som gjør at ps3 eiere ikke hopper over til neste xbox istedenfor ps4 slik som en så etter xbox360 lanseringen.

 

ikke glem at alt som står på sidene angående en ny konsoll, er nyheter basert på rykter og egne meninger/tanker. Det blir rett og slett for dumt å spekulere på navn på konsoller, lanseringsdatoer o.l

 

Forstår ikke hvorfor det skal komme en Playstation 4 så fort etter lanseringen til Playstation 3. Jeg tror Playstation 3 har mer potensiale enn det den har vist hittil; og det begynner jo å gå riktig så bra for konsollen nå, ikke sant ?

 

Det har jo vært snakk om at det skal komme en ny versjon av Playstation 3 i form av en slim versjon, og jeg kan aldri tenke meg at Sony tenker på å lage en ny konsoll så kort tid etter.

 

Jeg tror nok at Sony ønsker at utviklerne skal bli kjent med Playstation 3 - har jo lest at det var det samme med Playstation 2; utviklere syntes det var en vanskelig konsoll å utvikle til og den hadde en røff start, men vi kan jo se hvordan det går med den nå, så lenge etter. Har den ikke solgt over 120 millioner i løpet av dens levetid ?

 

Først bør Sony tenke på å opprette en fanbase rundt Playstation 3, for å kunne få maksimalt ut av lanseringen til en eventuell Playstation 4.

Og for Sony's del håper jeg at hardware'n ikke er så ulik den i Playstation 3'en - bare at den er kraftigere. Sony trenger ikke en lignende Playstation 3-lansering.

 

Innen Playstation 4 kommer, så tenker jeg å kose meg fullt ut med Playstation 3 - bygge opp spillsamlingen og kose meg.

 

Kos dere med deg konsollen dere har nå, og ta nyheter om ps4 med en klype salt. Det er selvfølgelig lov å drømme, ja det vil selvfølgelig omme en ny konsoll, men en eller annen gang, må dere klype dere i armen.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det (kanskje bare rykter det også) så brukte ikke sony god nok tid på grafikkløsningen (grafikkortet) til PS3. Dette ble et hastearbeid i forhold til resten av komponentene til systemet og derfor fikk man en noe dårligere ytelse enn man hadde håpet på. Mener Hideo Kojima har sagt noe om dette angående grafikken på mgs4. Spillene på ps3 og xbox har vel til nå vært helt på høyde med hverandre, mens det var ventet at ps3 skulle være hakket bedre. Sånn sett håper jeg sony har kommet godt i gang med planlegging/utvikling av neste playstation allerede nå. Når det er sagt ble jeg mektig imponert over killzone 2 presentasjonen på prinsen kino i Trondheim i dag, der manglet det ikke på tekniske prestasjoner!

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil, leste en artikkel om dette for noen dager siden.

 

Tenk;

Sony har tapt en god del penger på PS3, litt dårlig salg av konsoller, og de selger konsollen med tap.

Microsoft har et litt bra salg av konsoller og tjener på det, men taper tilgjengeld utrolig mye penger på reparering.

 

Artikkelen konkluderte vel med at både MS og Sony har tapt masse penger denne generasjonen.

Så det er vel lurt å tenke nåtid, og ikke fremtid.

 

Skal se om jeg finner artikkelen.

Lenke til kommentar

Er det noe alle sammen har lært med konsollene i det siste er at vi må gå tilbake å ha en fast standard. Kvitt oss med multiplattform. Sony har sine spill, Nintendo har sine og Microsoft har sine. Det er så mange svakheter pga spill er multiplattform nå at det er utrolig. PC lider også pga dette. Nye Battlefield 1943 blir jo veldig begrenset sikkert pga det også er tilegnet konsoll. Dum utvikling syns jeg.

Lenke til kommentar

Vel, at PS4 sin cpu kommer fra Intel tviler jeg sterkt på. CEL'en utklasserer x86 på grafikkrelaterte oppgaver, og i samarbeid med en god GPU er potensialet uten tvil enormt. Dessuten har Sony brukt mye penger på utviklingen av CEL, så de går nok ikke bort fra den teknologien med det første.

 

Skal man først spekulere uten noe som helst troverdig å gå på er det resten av systemet som er interresant. Mer minne, rask dataoverføring mellom gpu og CEL for full utnyttelse av SPE'ene, mer fokus på lesing fra disk eller raskere drev og naturligvis en vesentlig kraftigere GPU. Dvs så sant ikke sony bestemmer seg for å være mer konkuransedyktige prismessig i stede for teknologimessig. Da heller vel løsningen mer mot dagens PS3 med oppgradert GPU og litt mer minne...

 

Men tror det tar lang tid før PS4 er aktuell. PS3 har hardware som gir den et lengre livsløp enn 360, da den vil henge med utviklingen lenger pga CEL.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at Sony har PS4 under utvikling. Tror egentlig de ikke vil tenke på det en gang. De taper jo fortsatt store summer på salget av PS3, koster enda mer å lage en PS3 enn det de selger den for.

 

PS3 er jo litt foran fks x360 når det kommer til teknologi, med tanke på blu-ray disc og HD retta gaming, så Sony kan godt vente til etter Microsoft starta på noen etterfølger. Men før eller siden må de følge strømmen, men de blir hvertfall ikke førstemann ut. Det er helt sikkert.

Lenke til kommentar

Sonys PS3 er strengt tatt bare i starten på sin 10-års syklus .Tror vi med sikkerhet kan si at Sony ikke vil slippe en ny konsoll før kostnadene for produksjon har gått drastisk ned, slik at pengene starter å rulle inn for fullt.

 

Så var det varemerket 'Playstation' da.... Sony ønsker seg for fullt inn i stua til 'American Average Joe' som en komplett medialøsning. Dvs. samme funksjonene som TiVo med TV i HD og opptak ä la PVR, for ikke å snakke om video-on-demand over internett. Sony vil neppe ønske å assosiere seg med unge 'gamere' når de har produktet for hvermansen klart. Vil tippe denne 'mediahuben' til Sony vil få et mere 'brunevare'-navn som Sony multimedia set-top box, eller noe i den duren istedet for Playstation som assosieres med en spillemaskin. denne vil mest sannsynlig ha en interigert spillkonsoll, slik at yngstemann i familien kan argumentere med at 'hvis vi kjøper en sånn trenger vi bare en boks under TVn.... -og jeg vil ikke mase om å få en spillemaskin'

 

Er dette fjernt? Tror ikke det. Tror ikke bare Sony vil gå den veien, men også Microsoft. Microsofts Xbox kan kanskje overleve med sitt varemerke, da hvermansen kanskje vil akseptere at deres set-top box kalles netopp Xbox, men overtale bestefar om at han skal kjøpe seg en "Lekestasjon" kan bli værre...

 

Pr. i dag trives både mor og bestefar med en boks kalt Dreambox under TVn, men de ville aldri forstått Sonys varemerke i samme sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...