Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Mener noen nevnte en som spilte og kommenterte seg selv tidligere? Tror dette kan være svært nyttig siden man ikke bare ser HVA vedkommende gjør men, også hvorfor.

 

Scouting er ikke vanskelig, send en probe/scv/drone bort som er gruppert på ett nummer, når den er framme og du ser noen prikker på radaren sender du den tilbake. Når du har tid sjekker du hvilke bygninger du ser. Ikke perfekt, men en grei start.

 

Noe annet å gjøre; etter kampen se på fienden sin build order og se hva han gjorde annerledes enn deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er litt rart at folk tviholder på at "den og den" måten er den beste å lære på. Selv om det funket for deg er det ikke sikkert at den funker for andre. Er på ingen måte negativt ment, for det er veldig mye gode tips ute å går.

 

For meg fungerte det best med å se replays, videoer fra turneringer med kommentator (TLI med day9 som kommentator ga meg UTROLIG mye).

 

Hotkeys, hotkeys hotkeys! gjerne litt vel basic, men det er alfa omega for at noe som helst skal fungere. Pugg dem!

 

Ikke sverg 100% til en bestemt type unit å spam den, blir ofte latterlig lett å countre deg da. 70 stalkers/hydras/marauders blir fort et gigantisk waste av mineraler om de er den rake motsetningen til hva din motstander har spammet :p.

Lenke til kommentar

zerg bør expande, det er både billig og viktig. 1 Queen, 2 hatcheries med creep seg imellom gjør at du både får ressurser og en en massiv produksjon av tropper. Du bør derimot være sikker på at du har det som trengs for å stå imot angrep inntill expansion er oppe å kjøre :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har sett noen filmer på youtube fra HDH Invitational eller hva det het. Skjønner at jeg har en veldig lang vei å gå igjen, men det ser jo så gøy ut med ordentlige kamper, som faktisk er gjevne istedenfor å bli overkjørt hele tiden :p

 

Forresten, er det bare meg, eller høres Thor akkurat ut som Arnold Swarchenegger?

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Det kan jeg faktisk være enig i Ghaundan, liker hvordan overlords/seers har blitt litt mer fleksible i bruk, og at man faktisk må gjøre et valg for hvordan de skal brukes.

 

Men ja, Dag, du er bare treg med AA og detectors, lærte du ikke etter failinga vår igår? :p

Lenke til kommentar

Latterlig svakt av CDON... Her er svaret deiras:

 

Svar från kundeservice

Hei Oddbjørn,

 

Takk for din henvendelse.

 

Da ber vi deg kontakte Blizzard da det er de som har ansvaret for kodene.

 

Du finner infoen her: http://cdon.no/spill/starcraft_ii%3a_wings_of_liberty/starcraft_ii_-_betakoder/

 

Tipper Blizzard bruker fleire dagar, om ikkje veker, på å svare på henvendelsen min.

Endret av Yfel
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er F12 sin help funksjon, den er ofte ganske misvisende. Zealots strong mot Marauder? Med speed upgrade så joda, men marauders kommer gjerne ut en god stund før den kan skaffes.

 

Hvorfor er dette misvisende? Det er jo sant. Hvis zealots får tak i Marauders så har de ikke en sjans. Så det er din jobb med microing for å enten omringe marauderne. Da kan man bruke sentries, som jeg ofte gjør. Veldig bra mot spillere som er overivrig på kiting av zealots.

 

Litt uenig her pga micro. Marauders løper raskere enn Zealots så de bare løper unna og trykker S for stopp så de skyter med engang og løper videre. Speed upgrader hjelper i starten, men missilene til Marauders slower enheter ned igjen så det er stort sett håpløst.

 

 

Hvis noen har en replay av Protoss mot Terran hvor de bruker marauder rush så show me, jeg har ikke sett noen countre det enda. Dette er hva alle high level Terran bruker nå etter Patch 9. Irriterer meg grenseløst, jeg klarer ikke å countre det.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan en toss skal countre tidlig marauder rush, hard counter for protoss er...immortals? Sentries kan selvsagt gjøre det mulig å boxe de inne. Men det er ikke alltid dette er mulig. Kan se for meg det fungerer ekstremt bra i en ramp, men så er ikke en ramp ett sted en melee tung spiller vil krige heller pga for lite overflate for styrkene å angripe fra.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan en toss skal countre tidlig marauder rush, hard counter for protoss er...immortals? Sentries kan selvsagt gjøre det mulig å boxe de inne. Men det er ikke alltid dette er mulig. Kan se for meg det fungerer ekstremt bra i en ramp, men så er ikke en ramp ett sted en melee tung spiller vil krige heller pga for lite overflate for styrkene å angripe fra.

Hvor tidlig er marauder pushet, dvs, hvor mange er med?

 

Jeg mener, hvis du har tid og scouter det, void ray? Eller immortal sentry zealot hvor du pusher dem inn i ett hjørnet.

Lenke til kommentar

Immortals er tingen ja men du rekker ikke å få opp Cybernetics Core samt Support Bay med gass. Husk Terran rusher med dette her ekstremt tidlig.

Virker som det er ingen easy counter mot de i starten, endgame så har vi alt for å knuse dem. Immortals, Void Rays...bring it lissom ! :D

 

Men så tidlig så må man microe med sentries og stalkers føler jeg.

Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan en toss skal countre tidlig marauder rush, hard counter for protoss er...immortals? Sentries kan selvsagt gjøre det mulig å boxe de inne. Men det er ikke alltid dette er mulig. Kan se for meg det fungerer ekstremt bra i en ramp, men så er ikke en ramp ett sted en melee tung spiller vil krige heller pga for lite overflate for styrkene å angripe fra.

Hvor tidlig er marauder pushet, dvs, hvor mange er med?

 

Jeg mener, hvis du har tid og scouter det, void ray? Eller immortal sentry zealot hvor du pusher dem inn i ett hjørnet.

 

Har møtt noen i gold league (2v2) som kom med...over 10? Ganske kjapt.

 

Void ray er sikkert mulig, men en terran som har gått marauders har ikke akkurat vanskelig å lage counter.

 

Men ja, skal ikke snakke for mye i hypoteser siden det som oftest er vanskelig i praksis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...