Gå til innhold

Spill for Laptop


Anbefalte innlegg

Som topic og beskrivelse tilsier er jeg på let etter anbefalinger på spill og morro som min Laptop takler rimelig greit, jeg kan vel i utganspunktet fortelle at alle FPS spill er uaktuelt.. World of Warcraft lå på ca 4fps ved minimal oppløsning..

 

Spill jeg er ønsker tips om er diverse brett og strategispill, evnt noen klassikere som eksempelvis Transport Tycoon. Jeg har pr dags dato, Transport Tycoon Colonization, Risk II, og Monopoly.. Ellers har jeg vel også DOS emu og leker meg litt smått med Oil Imperium og Police Quest 1-2.. Ellers er jeg også hekta på Flashspillet: http://onslaught.playr.co.uk/

 

Håper på gode tips til enkle vanedannende spill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve deg på Warcraft 3. Et veldig bra spill fra samme utvikler som World of Warcraft. Dette skal nå kunne drives på laptopen. Høres ut som datamaskinen er veldig gammel. Etter erfaring trenger ikke World of Warcraft stort for å drive minst 30 fps. ^_^

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Herlige tips.. testet nylig World of Goo, litt morro spill :)

 

Men nå skal jeg se om jeg finner Warcraft 3, spilte det på min Pentium 2 233MX for en god del år siden, så laptopen her burde takle det lett. Mener jeg har det liggende i orginal embalasje også :)

 

Forøvrig har jeg en Amilo laptop.. 1,7ghz Celeron M, 500mb ram og ett intigrert VIA SG3 grafikk prosessor... for de som er usikker på hva jeg har å leke meg med :)

 

Men, keep them coming.. Flott å ha en tråd å se i når jeg skal finne meg noe ny morro :)

Lenke til kommentar
Herlige tips.. testet nylig World of Goo, litt morro spill :)

 

Men nå skal jeg se om jeg finner Warcraft 3, spilte det på min Pentium 2 233MX for en god del år siden, så laptopen her burde takle det lett. Mener jeg har det liggende i orginal embalasje også :)

 

Forøvrig har jeg en Amilo laptop.. 1,7ghz Celeron M, 500mb ram og ett intigrert VIA SG3 grafikk prosessor... for de som er usikker på hva jeg har å leke meg med :)

 

Men, keep them coming.. Flott å ha en tråd å se i når jeg skal finne meg noe ny morro :)

 

Hvordan greide du å spille Warcraft 3 med PII 233MX? :blink: Minste krav er vel 400MHz

Lenke til kommentar
Herlige tips.. testet nylig World of Goo, litt morro spill :)

 

Men nå skal jeg se om jeg finner Warcraft 3, spilte det på min Pentium 2 233MX for en god del år siden, så laptopen her burde takle det lett. Mener jeg har det liggende i orginal embalasje også :)

 

Forøvrig har jeg en Amilo laptop.. 1,7ghz Celeron M, 500mb ram og ett intigrert VIA SG3 grafikk prosessor... for de som er usikker på hva jeg har å leke meg med :)

 

Men, keep them coming.. Flott å ha en tråd å se i når jeg skal finne meg noe ny morro :)

 

Hvordan greide du å spille Warcraft 3 med PII 233MX? :blink: Minste krav er vel 400MHz

 

Det var det jeg hadde på tiden.. samnt mitt Matrox 400G skjermkort, det fungerte.. Jeg hadde hele 128MB DDR minne, min første PC etter EDO ram. Kjørte spillet uten problemer.. det eneste jeg slet litt smått med var å starte spillet :)

Lenke til kommentar

Ser det står en masse spill her som jeg også vil anbefale, Diablo 2, WC3, AOE osv.

Tenke først at du kunne også prøve Total War spillene, men de krever vist en del på slagmarkene hvis du har mye soldater o.l.

Hva annet... RPG; kanskje Morrowind, tror ikke det krever alt for mye av pcen, begynner jo å bli gammelt.

 

Du får ta å se på hva du har lyst å spille av sjanger, lete etter spill og deretter se om pcen din takler det.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Caesar 3 er et ypperlig spill alle burde prøve. Det er primært en bysimulator satt til romertiden (også kjent som antikken). Man får rollen som guvernør og skal bygge opp mindre og større byer. Spillet ligner en anelse på Sim City 4 om du har spilt det. Faktisk tror jeg Sim City 4 har lånt et par ideer fra Caesar 3.

 

01.jpg

 

Som guvernør er man også byplanlegger og må merke opp hvor folk får bygge hus. Man må bygge et vannsystem, og passe på å ha nok vannkilder, prefecturer, ingeniører, doktorer, underholdning, religiøse bygninger etc. I kampanjen begynner mann som lærling i guvernør-faget og en opplæringsmodus integreres i kampanjen. Så man slipper å irritere seg over å måtte lære småting før man får begynt på kampanjen, her er det rett på. På hvert brett i kampanjen får man en rekke mål man må tilfredstille før man vinner det. Det være seg hvor stort innbyggertall man må ha, hvor fornøyd senatet må være etc.

 

Handel er en sentral del av spillet, og produksjon av råvarer og behandlingen av disse er viktig for å holde byens økonomi gående. Innbyggerne i byen trenger også mat og møbler for å utvikle husene sine. Og innbyggere er raske med å flytte ut av byen om de ikke er fornøyd.

 

Caesar 3 har også en militærdel i spillet. I kampanjen kan man velge mellom fredelige brett og mer farefulle brett. På de farefulle risikerer man forsøk på invasjoner, og må følgelig være klar til å forsvare seg. Det taktiske aspektet er ikke veldig stort, men å se et par kompanier med romerske soldater slakte fienden er jo alltids koselig. I det store og det hele er dette et gammelt, men fortsatt koselig spill. Det gir masse underholdning og fungerer på de aller fleste spesifikasjoner. Notis! Om du bruker Vista vil du mest sannsynlig merke at du ikke kan alt-tabbe ut av spillet. Jeg mistenker at spillet ikke er kompitabelt med Vistas alt-tabb-system. :)

 

Støtter også opp om forslag som Warcraft III, Heroes of Might and Magic 3 med flere.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...