Gå til innhold

Black Mesa informasjonstråd


Anbefalte innlegg

596230.jpeg

 

 

Dette er en kreasjon som har blitt jobbet med siden 2004, da Half-Life 2 ble lansert.

Jeg vil ikke kalle det en mod, fordi det ville ikke vært rettferdig (selv om det står at det er en Half Life 2 mod på hjemmesiden tongue.gif). Dette er en total remake av det originale Half Life, med source motoren som utgangspunkt.

Black Mesa is a complete re-creation of the game Half-Life, utilizing the Source engine. Black Mesa will let you re-visit the world that started the Half-Life continuum.

 

Valve har ingenting med dette prosjektet å gjøre!

 

All informasjon man måtte ønske om dette spillet, samt trailere og skjermbilder finner man på hjemmesiden og dens forum. Black Mesa: A Half Life 2 modification

Følg også prosjektet på facebook-siden deres: Black Mesa

 

Black Mesa wiki

 

Kort oppsummert kan jeg si følgende:

-Total remake av originale Half Life på source motoren (oppdatert til orange box versjonen).

-Enspillerkampanjen vil inneholde alle de gamle, kjente områdene pluss nye avstikkere. Detaljerikdommen er slående, ta en tur innom MEDIA delen på hjemmmesiden!

-Ikke slavisk rekonstruksjon, utviklerne har utvidet og modernisert alle nivåene.

-Det er ikke bare det grafiske og tekniske som er overhalt, teamet har også stemmeskuespillere for å bringe nytt liv til karakterene i spillet.

-Man trenger ikke det originale half life spillet for å spille Black Mesa. Det eneste man trenger er et eneste spill tilknyttet sin steam-konto, som bruker source-motoren, slik at man får tilgang til å laste ned Source SDK.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Intervju med project lead, Carlos Montero hos Rock, Paper, Shotgun:

Interview: What Happened To Black Mesa: Source?

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Spillmagasinet Atomic har publisert en preview av Black Mesa

ATOMIC - Is Black Mesa the ultimate Half Life mod?

Lenke til forumposten på BMS-forumet

 

Bildene det snakkes om kan sees her for dem som ønsker det:

Galleri 1/3

Galleri 2/3

Galleri 3/3

 

 

Informasjon og kontrovers over denne høyst uoffisielle previewen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Noen interessante lenker i fra Black Mesa-forumet:

Enquiries about the mod (Mye informasjon gis her!)

Black Mesa Preview - Resolution e-zine

Community Projects

2009 Update (utsettelse)

 

Andre lenker:

Blogg til en av utviklerne, oppdateres

Balck Mesa i wikipedia

Black Mesa on twitter

Offisiell Black Mesa kanal på youtube Masse bra videosnutter her!

 

Si i fra hvis jeg har glemt noe viktig. Jeg har enorm respekt for dette prosjektet og folkene bak.

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fulgt dette prosjektet i noen år nå. Det virker utrolig spennende. Og å spille igjennom Half Life for ente gang, med source grafikk i tillegg er noe jeg virkelig gleder meg til. Men om jeg husker rett så har dette prosjektet blitt utsatt en del ganger? For håpe dette ikke blir tilfellet denne gangen.

Lenke til kommentar

Nå er release datoen "spikret" fast i den seneste traileren, så nå får de jammen ta meg se til å levere! De er over 70 stykker som jobber med dette nå så jeg har stor tro på at de blir ferdig.

 

Valve har ingenting med dette prosjektet å gjøre. Ikke enda anyway...

 

@ teletubbiekid: Ja jeg prøvde å spille gjennom half life 1 for ikke lenge siden, og det hadde tapt seg litt for å være helt ærlig. Her har runna det utallige ganger, men nå holder det rett og slett ikke mål. Både grafikken og spiller-kontrollene er litt for gammeldags. Jeg vil imidlertid anbefale deg å spille gjennom orginalen før du prøver Black Mesa.

Lenke til kommentar
Håper det blir bra. Har spilt alle Half Life spillene siden 2'ern, men HL1 har jeg desverre aldri rørt.

For å være ærlig så er det på grunn av grafikken. :unsure:

 

Ja, det er slik med meg også, har ikke noe forhold til HL1,

men har jo hørt at historien og gameplayet er helt topp, og da glemmer man fort at grafikken er så som så.

 

Men nå gleder jeg meg voldsomt til Black Mesa.

Har spilt HL2, Ep1 og Ep2 opptil flere ganger, og kan neste ikke vente til Ep3 og BM

 

Og grafikken på BM overgår det meste ser det ut som... og har de opprettholdt det orginale manuset så det blir garantert årets utgivelse/spill når det kommer.

Lenke til kommentar
Hva mener du med, gjør nok ikke det?

Dette konseptet virker veldig spennende, ja. Et prosjekt jeg skal følge videre med.

 

Vi snakker ikke om Valve. De har ingenting med dette prosjektet å gjøre (foruten om å ha laget half life).

Jeg mener det er bra at valve ikke står for denne remaken. Da er det mer sannsynlig at vi får gjennoppleve den gode gamle half life feelingen. Jeg personlig har ikke vært noe fan av disse episodene Valve har presset ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Håper dette blir realitet. Vi snakker Valve, så det blir bra uansett.

 

Dette har ikke noe med Valve å gjøre, de vil bare gi ut modden gjennom Steam.

 

Personlig stiller jeg meg veldig "meh." til det prosjektet her. Jeg liker ikke at noen tuller med barna mine, og nye stemmer vil kanskje høres bra ut, men det er nå en gang slik at de stemmene fortsetter fremover i Half-Life universet, og det vil jo kanskje virke litt rart. Dessuten er jeg ikke for at andre utviklere skal "enhance the experience" ved å åpne nye områder og forandre på spillet, det er en grunn til at det funket så godt første gangen spillet kom. Og funket gjorde det, Half-Life er vel ett av de bedre spillene som er sluppet.

 

Så meh. fra meg.

 

Men om de lar hovedingrediensene være som de er, lar ting gå sin gang som de gjorde og ellers ikke tuller for mye med noe annet så skal jeg da spille gjennom og sikkert stort sett like denne moden også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Ser virkelig frem til utgivelsen av Black Mesa, og har - som så mange andre i denne tråden - holdt øye med utviklingen i et par år, og det ser utrolig lovende ut. Tror nok det blir en co-op gjennomspilling av Black Mesa så fort dette kommer ut, begynner uansett å bli et par år siden jeg sist rørte Half-Life.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Håper det blir bra. Har spilt alle Half Life spillene siden 2'ern, men HL1 har jeg desverre aldri rørt.

For å være ærlig så er det på grunn av grafikken. :unsure:

Fikk det for 1 dollar når det var på tilbud, helt greit spill, vanskeligere enn de andre i serien. Grafikken er simpel, men den er ikke direkte stygg per se. Akkurat som Mario 64 fortsatt ser helt greit ut. Gameplay is tight i alle fall, og spillet er ikke så langt at du sannsynligvis blir lei.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Håper dette blir realitet. Vi snakker Valve, så det blir bra uansett.

Gjør nok ikke det gutten min :)

 

Greit, jeg dreit meg ut, men ingen grunn til å kalle meg gutten din når du hverken vet kjønnet mitt eller alderen min.

 

Skjønner ærlig talt ikke hva det gikk av meg. Har vel fått for meg at Valve hadde satt et lite team til å lage en remake. Jaja.

Lenke til kommentar
Håper dette kommer ut ila året, har fulgt med på dette latterlig lenge nå.

 

Om du har sett traileren til spillet, så kommer det ut i 2009. Ellers har de gode grunner for å holde

på så lenge som de gjør, for de som er aktiv i og følger med på forumet. Dette er ikke noe de får betalt for, dette er et prosjekt som kommer ved siden av jobb, familieliv, venner og andre fritidsaktiviteter. Utviklerne har masse annet i livet som opptar dem enn Black Mesa. Og de er drittlei av å høre på folk som maser om når de kommer ut (har gjort det selv). Vi bør være glade for at vi i det hele tatt får spille dette, og fremfor alt - gratis (så lenge du har HL2).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...