Gå til innhold

Knights of the Old Republic - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Spillte nettopp gjennom KOTOR for første gang, og herre jemini for et spill! Sitter igjen med samme følelsen etter å ha lest ferdig en ekstremt god bok. :D

 

Uansett så lurer jeg på om det er en stor fordel å spille gjennom spillet en gang til, men bare på "the dark side" denne gangen?

 

...eller bare hive meg på 2'ern med en gang?

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Absolutt verdt å teste ut Dark Side, quest linen blir helt annerledes. Også er det jo så artig å være ond :p

Er nettopp det som frister. Det er artig å være ond. Får heller ta en litt mer avslappet gjennomspilling denne gang. Må studere og spise litt òg av og til.. :p

 

Tenker jeg tar en scoundrel/consular denne gangen, og går for litt eiing med dark side powers.

Lenke til kommentar

Husker enda en stund tilbake da jeg gikk igjennom KoTor 2 (Har ikke prøvd 1ern).

Maken til prakteksemplar av et spill. Jeg elsket det, var noe av det beste jeg noen sinne hadde spilt.

 

Når jeg ser denne tråden frister det ekstremt å hente det opp igjen, men jeg tenker heller at jeg kan prøve 1ern nå.

 

Er det noen sammenheng mellom 1ern å 2ern? Mye av de samme folka, plassene og historien?

Hvordan er grafikken, historien og gameplayet iforhold til 2ern?

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Husker enda en stund tilbake da jeg gikk igjennom KoTor 2 (Har ikke prøvd 1ern).

Maken til prakteksemplar av et spill. Jeg elsket det, var noe av det beste jeg noen sinne hadde spilt.

 

Når jeg ser denne tråden frister det ekstremt å hente det opp igjen, men jeg tenker heller at jeg kan prøve 1ern nå.

 

Er det noen sammenheng mellom 1ern å 2ern? Mye av de samme folka, plassene og historien?

Hvordan er grafikken, historien og gameplayet iforhold til 2ern?

 

Nesumar

Begge spillene skal være veldig like etter hva jeg har hørt. Spesielt grafikk- og gameplaymessig. Kan anbefale 1'ern hvertfall. :)

 

KotOR er et helt utrolig spill. Skulle til å runde det...var helt på slutten nesten da pc'en klikka og je måtte formatere <_<

Ouch. Det suger...

Lenke til kommentar
Husker enda en stund tilbake da jeg gikk igjennom KoTor 2 (Har ikke prøvd 1ern).

Maken til prakteksemplar av et spill. Jeg elsket det, var noe av det beste jeg noen sinne hadde spilt.

 

Når jeg ser denne tråden frister det ekstremt å hente det opp igjen, men jeg tenker heller at jeg kan prøve 1ern nå.

 

Er det noen sammenheng mellom 1ern å 2ern? Mye av de samme folka, plassene og historien?

Hvordan er grafikken, historien og gameplayet iforhold til 2ern?

 

Nesumar

 

 

KotOR 1 er omtrent likt med nr2 når det gjelder grafikk og gameplay. Noe bedre er det på nr2, men det er jo naturlig da det er en oppfølger.

Historien synes jeg er bedre i nr2, i allefall til du besøker den første planeten på nytt (den med gjenoppbyggingsgreiene, husker ikke på navnet i farten). Etter det går jo den nedover bakke rimelig raskt. Nr1 er mere stabil i den forstand i og med at kvaliteten ikke dropper noe sted i historien og er jevnt over veldig bra. Nr1 er kanskje litt mer klisje.

Er ikke veldig mange av de samme folkene, en og annen jedi, noen sentrale personer som Carth, men ikke mye annet. Mange av folkene som blir nevnt i løpet av nr2 er med i nr1.

 

Anbefales på det sterkeste. Litt gøyere og spille darkside på nr2 da du har flere powers.

Lenke til kommentar

Spelserien er kanskje ein av favorittspela mine nokon sinne. Ikkje mange spel ein speler gjennom fleire ganger, men Kotor 1 har eg kanskje runda 4 ganger og 2'ern 3 ganger. Nye MMORPG-spelet dei lager er kanskje det einaste spelet i den sjangeren eg trur eg vil ha sansen for over lengre tid, men det får den tid vise. Skulle ønske det var fleire spel som desse.

 

Håper dei lager ein 3'er til spelet og, om dei då tar eit heilt anna tema eller karakterspekter hadde kanskje vore kult.

 

Lenge leve KotOR og Bioware :D

Lenke til kommentar

Fader jeg har syndet. Jeg la fra meg spillet en eller annen gang for en stund siden og har ikke plukket det opp igjen. Var vel nesten ute av den første byen.

Når sant skal sies så kjøpte jeg det veldig sent (ca ett år siden) og har alltid et annet spill å fullføre... Og så lagger det på 360en...

 

Nå kom jeg egentlig på at jeg hadde det, så jeg tror jeg fyrer det opp snart ^^

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut. Knight of the Old Republic må jeg skaffe meg snartest hehe.

 

Takker for hjelpsomme svar, nå har jeg endelig funnet et spill.

I det siste har det bare vært lesing om kommende spill som jeg vil prøve, har ingen spill jeg vil spille akkurat nå.

KoTor here i come :)

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Vil si du kommer til å kose deg med det en god stund. Men jeg vil anbefale å leke deg litt med spillet; undersøke stedene, lage et superlasersverd, gjøre andre quest... rett å slett kose deg med spillet.

Hvis du rusher igjennom alt vil jeg tro at du i slutten når Credits ruller på skjermen, føler deg snytt å at det ikke var så ekstremt morsomt som du ville ha det til.

Dette er da mine erfaringer fra KoTor2, ikke 1.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en pakke som heter "Star Wars: The best of pc" Inneholder bla. Kotor :D (og Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast Star Wars: Battlefront, Star Wars: Republic Commando, Star Wars: Empire at War) Begynte å spille Kotor i går.. Et fantastisk spill... Er selfølgelig på "Light side":D:D

 

Utrolig bra storyline!!

 

 

PS: Pakka kosta bare 200kr for alle 5 spillan..

Endret av Craxern
Lenke til kommentar

Har sett Star Wars PC Collection pakka på EB Games og Spaceworld, den ligger helt sikkert ute til kjøp på internett noen plasser også.

 

KotoR 1 er det beste RPG-spillet jeg har spilt, med Mass Effect på andreplass. Har ikke spilt gjennom hele oppfølgeren, men har hørt at det ikke er like bra som nummer en? Håpet egentlig på at Bioware skulle lage KotoR 3, men har troa på at ToR blir et bra MMO. Så får heller KotoR 3 bli noen år forsinket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...