Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, så yield (penger) er høyere om du bare tar "the good stuff". done. da må jeg bare lage gode warp in bookmarks i alle roid feltene :)

 

er 2 hulks og en orca verd det m.t.p. effektivitet? eller bør orca'en først komme inn i større mining ops. - sånn utover at jeg for en eller annen grunn synes at Orca'en ser dritfet ut?

 

(og gidder jeg starte en konto nr 3?? :p)

 

Yield er hvor mye Ore du får inn på en cycle med strips eller mininglasers. Ett godt tips når du miner mye er å lage bookmarks 200km fra selve asteroidene, på den måten ser du om det er igjen noen å mine og deretter er det bare å warpe direkte til de... da istedenfor å måtte kjøre 10-20km i 65km/s (som tar en evighet).

Jeg mener definitivt det er verdt det med 2 hulks og 1 orca kontra 3 hulk rett og slett grunnet MYE mindre arbeid med hauling, jetcanning etc. + at når den som flyr orcaen får opp supportskills og skills til mining link så gir han nok bonuser til at den tredje "manglende" hulken ikke blir savnet :D

 

Orca er også en HELV...... bra hauler til andre formål. Den har jo bla en 40.000m3 stor hangar som ikke kan skannes (mao kan bringe verdifulle varer uten at noen vet det), 400.000m3 ship-bay, 50.000m3 Ore bay og ikke minst selve cargohold som er (m riggs og hull upg II rundt 80-90.000m3.

 

Jeg startet konto nr 4 her for noen uker siden :D;) og angrer ikke enda... hehe

Lenke til kommentar

Hei hei igjen. Ser at jeg er nevnt noen ganger her siden sist jeg var her :D.

 

Vel, har ikke hatt så mye tid til mye forum i det siste. Er så vidt at jeg selv har hatt tid til å være på EVE forumet. Men jeg er no her av og til.

 

Men ja. Var litt morsomt da at vi gitt i krig mot Hydra og dagen etterpå så dispandet Hydra alliansen. Var litt rart det der, fordi vi gikk i krig mot Hydra på grunn av at en contractor betalte oss for å gå i krig mot dem.

 

Så jeg renger med at han ble enda gladere når han så at Hydra alliansen dispandet heh.

 

Jeg har også kjøpt meg en Vindicator nå som jeg har hatt i nesten 2 uker nå. Har til nå fått rundt 40 kills i den. Så er meget fornøyd med skipet.

 

Her er mitt setup som jeg har på Vindicator'en nå: Link. Og vennligst gi en kommentar om du har noe å si så fremt at du er registrert på siden.

 

EDIT: LOL, fant denne på YouTube:

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

ok, så yield (penger) er høyere om du bare tar "the good stuff". done. da må jeg bare lage gode warp in bookmarks i alle roid feltene :)

 

er 2 hulks og en orca verd det m.t.p. effektivitet? eller bør orca'en først komme inn i større mining ops. - sånn utover at jeg for en eller annen grunn synes at Orca'en ser dritfet ut?

 

(og gidder jeg starte en konto nr 3?? :p)

 

Yield er hvor mye Ore du får inn på en cycle med strips eller mininglasers. Ett godt tips når du miner mye er å lage bookmarks 200km fra selve asteroidene, på den måten ser du om det er igjen noen å mine og deretter er det bare å warpe direkte til de... da istedenfor å måtte kjøre 10-20km i 65km/s (som tar en evighet).

Jeg mener definitivt det er verdt det med 2 hulks og 1 orca kontra 3 hulk rett og slett grunnet MYE mindre arbeid med hauling, jetcanning etc. + at når den som flyr orcaen får opp supportskills og skills til mining link så gir han nok bonuser til at den tredje "manglende" hulken ikke blir savnet :D

 

Orca er også en HELV...... bra hauler til andre formål. Den har jo bla en 40.000m3 stor hangar som ikke kan skannes (mao kan bringe verdifulle varer uten at noen vet det), 400.000m3 ship-bay, 50.000m3 Ore bay og ikke minst selve cargohold som er (m riggs og hull upg II rundt 80-90.000m3.

 

Jeg startet konto nr 4 her for noen uker siden :D;) og angrer ikke enda... hehe

 

sjekke mens du er i roid feltet, warpe 200km, også warpe direkte til roiden igjen du mener?

 

Selv satte jeg opp 2 warp in points som gjorde at jeg dekket 99% av feltet med strip minerene fra disse punktene. vet ikke om det er praktisk å gjøre i alle roidfelt da..

 

 

Edit: begynner å bli småklar for å joine ett større corp også... selv om jeg nødig vil gi fra meg alle sharene i Rotten Company (minicorp jeg og noen venner laget...kunne like så godt kallt det "taxdodge":p )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

bla bla bla...

 

bla bla bla..

 

sjekke mens du er i roid feltet, warpe 200km, også warpe direkte til roiden igjen du mener?

 

Selv satte jeg opp 2 warp in points som gjorde at jeg dekket 99% av feltet med strip minerene fra disse punktene. vet ikke om det er praktisk å gjøre i alle roidfelt da..

 

 

Edit: begynner å bli småklar for å joine ett større corp også... selv om jeg nødig vil gi fra meg alle sharene i Rotten Company (minicorp jeg og noen venner laget...kunne like så godt kallt det "taxdodge":p )

 

200km bookmarks lager du ved å undocke fra stationen, velg "warp to 100km"¨istedenfor warp to zero (til asteroidebeltet). Jettison ett eller annet og lag ett bookmark (da er du 100km unna beltet). warp tilbake til stationen, velg "warp to 100km" til der du akkurat satte ett nytt bookmark, jettison, lag nytt bookmark. Du har nå ett bookmark 200km unna beltet.

Fra der kan du warpe til akkurat den roiden du vil mine.

 

La en ALT være CEO eller ha aksjene dine i det fimaet :) Jeg har 3 corporations selv, men vurderer også å få PVE/PVP-duden min inn i ett større corp/alliance for litt mer pew pew B)

Er helt newbie når det gjelder pvp, så det må læres... :( Eneste jeg har skutt ned (som ikke er npc) er en Brutix for nesten ett år siden :D :rolleyes:

Lenke til kommentar

Så, hvordan er den "nye" expansionpacken?

 

Jeg startet med EVE i vår, og sluttet noen måneder senere på grunn av IRL problemer. Nå har jeg veldig lyst til å starte opp igjen, men jeg tror ikke jeg tør mtp spillavhengighet. Selv om jeg kun spilte spillte noen måneder kjenner jeg fortsatt virkelig lysten til å spille mer nå, lenge etter.

 

 

Lenke til kommentar

Så, hvordan er den "nye" expansionpacken?

 

Jeg startet med EVE i vår, og sluttet noen måneder senere på grunn av IRL problemer. Nå har jeg veldig lyst til å starte opp igjen, men jeg tror ikke jeg tør mtp spillavhengighet. Selv om jeg kun spilte spillte noen måneder kjenner jeg fortsatt virkelig lysten til å spille mer nå, lenge etter.

 

 

Come to the daaark side :D

Litt spillavhengighet har da vel aldri tatt livet av noen..? :rolleyes: :whistle:

 

*-/ You WILL play EVE again! -/jedi_mindtrick:_001?

Lenke til kommentar

Det skumle med EVE er at man kan spille uten å spille og spille når man spiller og ikke spiller.

 

Mhm.

 

Edit: Men nok off-topic fra meg nå. Jeg fikk ikke svar på mitt "originale" spørsmål: Hvordan er den "nye" expansionpacken?

 

Med den "nye", mener du da Tyrannis? I så fall så er det vel delte meninger om det :)

Noen mener Planetary Interaction er dritbra (rent bortsett fra at det er litt for mye klikking enda), andre mener de heller burde fikset opp i gamle bugs istedenfor å introdusere nytt materiale.

Så for å få ett svar på spørsmålet ditt må du nesten teste det selv siden er det er VELDIG individuelt hva folk liker B)

 

Det JEG gleder meg til er den den expansionen som kommer nå i november (håper vi) og den neste der igjen. Den som kommer i november inneholder bla. det nye character-creation (for å lage den du skal gå rundet med i WiS :D ). Så da få alle nye og ekstremt bra (grafikkmessig) char's å leke seg med. Neste expansion da er jo WiS / Incarne / Ambulation som jeg har ventet på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge.

Lenke til kommentar

Hmm. Vurderer å farme opp til en Strat cruiser nå. trenger bare cruiser 5 for å fly den... eller skal/bør jeg titte på cross faction BS?

 

Blir evt. ett gallente Strat cruiser eller en av Gallente mixene i Cross faction - sannsynligvis rattlesnake, mener den var best egnet for meg som heavy drone bruker?

 

 

Primært for å grinde lvl 4 missions raskere. Domi'en min har ikke møtt på ett lvl 4 mission jeg har hatt problemer med enda, så der er det ikke så mye å gå på, vil bare ha dem unna raskere :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hmm. Vurderer å farme opp til en Strat cruiser nå. trenger bare cruiser 5 for å fly den... eller skal/bør jeg titte på cross faction BS?

 

Blir evt. ett gallente Strat cruiser eller en av Gallente mixene i Cross faction - sannsynligvis rattlesnake, mener den var best egnet for meg som heavy drone bruker?

 

 

Primært for å grinde lvl 4 missions raskere. Domi'en min har ikke møtt på ett lvl 4 mission jeg har hatt problemer med enda, så der er det ikke så mye å gå på, vil bare ha dem unna raskere :)

 

Går for en Rattlesnake på en av mine dudes også :) Det er DET skipet en må ha hvis en bruker drones som DPS :D

Har igjen 10d på Sentry Drones Interfacing 5 før jeg begynner på caldari BS og litt mer missilskills.

+ at Rattle'rn ser jo ekstremt bra ut B)

Lenke til kommentar

Mnja, der er smaken delt. Har aldri helt hatt sansen for scorp "looken", Da likte jeg bedre den gamle enn den nye, da jeg synes det er "feil" å få skip til å ligne for mye på det de er oppkalt etter "bare fordi det er kult" - ja jeg er merkelig. :p

 

 

Men jeg antar det blir rattlesnake da. Skjønt jeg har vel ikke akkuratt sett mye på Proteus builds m.t.p. drone carrier muligheter der da.

 

Edit: urk, da må jeg jo også kjøre opp på missiles..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det JEG gleder meg til er den den expansionen som kommer nå i november (håper vi) og den neste der igjen. Den som kommer i november inneholder bla. det nye character-creation (for å lage den du skal gå rundet med i WiS :D ). Så da få alle nye og ekstremt bra (grafikkmessig) char's å leke seg med. Neste expansion da er jo WiS / Incarne / Ambulation som jeg har ventet på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge.

 

Det gleder jeg meg til og. Ser sykt frem til det.

Lenke til kommentar

OOOOH mulit screen!!!! WEEEE..

 

nå om de bare klarte å gjøre det sånn at jeg kan bruke halve skjermen på skjerm nr 2 slik at jeg kan ha 3 skjermer med fullscreen view på main og alt på to, og så dele skjerm nr3 mellom begge kontoene til chat/osv.

 

Lite realistisk, men det er lov å håpe :p

 

 

Edit: eller lov å håpe på window mode med 2 vinduer og forskjellig oppløsninger slik at jeg kan trixe det til? :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...