Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ISK er det nok ikke behov for. Men derimot 14 + 21 dagers prøvetid samt litt hjelp på å sette seg inn i spillet hadde vært fint!

Aller helst skulle du vært kvinnelig, stått bak meg iført rimelig frekt undertøy og med en pisk i hånda og gitt meg "innsatsvilje" :whistle:

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Aah.. Men sånn ståa er nå så frykter jeg at et kjøp er mulig i nærmere framtid.

Begynt så smått med mining og driver å sparer til konteiner og skikkelig frakteskip så jeg slipper å kjøre frem og tilbake for vært 5. minutt. Dessuten driver jeg så smått, merk smått, å sette meg inn i markedet og hvordan det fungerer. Underholdendes i bunn og grunn på kveldstid, og sikkert nå mot helga.

 

 

Meen, noen som er med i et corp som ikke er Tusenogti prosent serriøst som kunne tatt i mot et medlem som i hovedsak planer å drive med mining og marked? Sistnevnte om jeg forstår hvordan det fungerer? B)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan drive med noe som heter jetcan mining hvor du ikke trenger å flytte oren ut i en container i verdensrommet hvor du har veldig mye plass så du ikke trenger å fly frem og tilbake hele tiden. Dog, uten et skikkelig frakteskip er det rimelig kjipt fordi det ender opp med at du må fly atten turer og mer (tro meg, jeg var der med min stakkars destroyer som frakteskip). Vil du ha et frakteskip må du derimot kjøpe spillet fordi skillen som trengs for å fly dem kan ikke trenes på en trial-konto. Dog, om du skal trene mot noe så vil jeg anbefale en Bestower (eller Mammoth, kommer ann på hvor mye tid du er villig til å putte i treningen). Bestoweren tar vel rett rundt en dag å trene til og med Expanded Cargohold II og Amarr Industrial level 2 så holder min 13.939 (eller noe sånt) så jeg tømmer en jetcan i to hopp.

 

Jetcan mining foregår med at du miner opp en del ore (eller så mye du selv vil) også høyreklikker du på oren din og velger "Jettison". Da skytes oren ut i en container som vil havne rett ved siden av skipet ditt, denne dobbelklikker du på (eller høyreklikk "Open" eller noe sånt) også bare drar du oren over i den inntil den er full. Men mer deg, og dette er veldig viktig: en jetcan har en levetid på halvannen time. Så alltid skyt ut en ny hver time for å ikke gå på en smell og miste veldig, veldig mange mineraler. Noe jeg gjør er å høyreklikke på jetcanen min og velge "Set name" også skriver jeg inn klokkeslettet en time frem så jeg hele tiden ser når jeg må skyte ut en nå.

 

Forøvrig; dersom du vil gå inn for mining så burde du trene mot en Caldari Bantam (frigate) og deretter en Caldari Osprey (Cruiser). Og av frakteskip vil jeg anbefale en Amarr Bestower (eller Minmatar Mammoth, men den har jeg aldri brukt). :)

Lenke til kommentar

The Orphanage 1 - 1 Hydra Reloaded :cry:

 

Siden NightmareX m/kompani bestemte seg for å gå til krig mot oss igjen, så ga vi opp og disbandet alliansen :( :o

 

Eller rettere sagt, Garmon og Genos Occidere ville ha all ISK for seg selv og "scammet" alliansen for 2 gang ved å kicke ut alle corp's etter å ha sopt inn ISK til Titans/tax og diverse andre innbringende scams..

 

Synd at det endte sånn (selv om jeg var klar over muligheten siden det har skjedd før), men jeg tapte kun 16m (tax) så for meg spiller det ingen rolle... hehe.

 

Så da er det nok en gang tid for å finne seg en ny alliance, eller kanskje lage en selv :huh:

 

PS! Månedens veddemål (kun for ære): Hvor mange tror Xenuria er en av Garmons alt's?? :D

Lenke til kommentar

Noen som har tips til et greit skip å handle seg når man skal mine? Hhvilke mininglasers som er å anbefal?. Er fortsatt i startfasen så trenger ikke være det villeste og det beste. Det har jeg ikke trent skill opp til enda, og ISK er det værre med! :whistle:

 

Hver skipsklasse har ett skip med miningbonus. Minmatar har f.eks Burst (frigate) og scythe (cruiser) med 20% bonus til miningyield pr level. Etter det bør du trene opp til en miningbarge og deretter en Hulk med T2 miningstrips og T2 crystals :)

 

PS! Miningbargene Covetor og Retriever har ikke den beste tanken så hold deg til 0.9 hvis shieldskills er lave (0.9 - 1.0 har ikke rats i belts).

Skal du mine bør du (i hi-sec) gå for Kernite, omber eller plagioclase.

 

Lykke til..

Lenke til kommentar

God helg!

 

 

Ok, så jeg driver å støvsuger ett asteroid belte for meg selv i disse dager.

 

Har to hulker ute som jeg jetcanner fra i ca en time - blir ca 6 fulle jetcans på den tiden.

Så drar jeg tilbake med den ene char, henter en hauler (iteron V) og plukker med meg jetcannene, for så å hente hulken for å fortsette.

 

Dumt spørsmål kanskje, men er det noen mer effektiv måte å gjøre det på? Freighter kan vel ikke plukke fra cans, så å hente alt på en rundtur er vel ikke mulig med mindre man har en orca elns...

 

Er det mer effektivt å rege rundt å bare ta attraktiv ore fremfor å støvsuge ett belte helt? (er i 0.5 gallente space, så "attraktiv" er relativt) - sånn tidsbruk/gevinst kontra å ha stippene på hele tiden og heller ta inn litt mindre verdiful ore?

 

Og nei, en tredje account er ikke ett alternativ :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Flippere er jeg ikke bekymret for, det har aldri hendt meg. og skjer det så taper jeg maks en 10-20 minutter med mining (med mindre det er veldig veldig organisert).

 

 

Secure containere prvøde jeg i starten, men m.t.p. at de må være 5km fra hverandre anchored, så ble det for mye mas både med å fylle dem og å hente innholdet i dem etterpå.

 

Hadde tidligere belter med opptil 12 giant sec. containere forankret rundt i en pen linje. Men det er fremdeles bare 46800 m3. En enkelt jetcan kan romme 27500. Og da slipper man å rege rundt i beltet for å fylle/tømme dem.

For å romme det samme som 6 jetcans, måtte jeg hatt 42 giant sec. containere i beltett!

Når man fyller opp 2 giant secure med cargo fra en hulk, så blir det for lite.

 

 

Noobquestion: Kan man mine med orca'en? den er vel bare ett support craft?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Toodeloo :)

 

Jeg miner med 2 hulk og 1 orca. Uten orcaen (eller en kompis i en hauler) tror jeg ikke jeg hadde orket å mine :)

 

Kan selvfølgelig mine med en orca (selv om det ikke direkte er en hulk mtp yield) ;) Jeg har 3 gang-links i hi-slots, så ingen miner II der, men bruker Mining Drones II. Blir jo ikke rik av de, men de er fine til å ta det som blir igjen av ore (asteroider med mindre enn en full cycle igjen).

 

Vil også anbefale sterkt at du ikke støvsuger ett belte, men går for de mest verdifulle (kernite/omber i hi-sec for øyeblikket). Jeg miner i 0.6 i amarr og tar først all Kernite i systemet, deretter scordite...så pyrox etc..

 

2 hulk miner jo mer enn 1 hulk og en orca... men ikke så mye at det er verdt det (i mine øyne).. hauling og jet-can mining er for mye arbeid :D

Lenke til kommentar

ok, så yield (penger) er høyere om du bare tar "the good stuff". done. da må jeg bare lage gode warp in bookmarks i alle roid feltene :)

 

er 2 hulks og en orca verd det m.t.p. effektivitet? eller bør orca'en først komme inn i større mining ops. - sånn utover at jeg for en eller annen grunn synes at Orca'en ser dritfet ut?

 

(og gidder jeg starte en konto nr 3?? :p)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...