Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8791234978

Elgenn, har du noen tips for en Omen i lvl 2 missions? =) Er i en corp som hjelper, men er ikke alltid de har tid.

 

Er ganske fersk også, så kjører for det meste learning skills enda, men kan alltids skaffe litt mer her og der for å nå krav til must have moduler.

 

Med mindre du har en veldig god grunn til å ville bruke omen vil jeg anbefale en arbitrator for lvl 2, bruk 5x små droner på friggene, 5x medium på cruisere (hvis det er mange nok til å gjøre det bryet verdt). Minnie drones på angels, gallente på alt anna.

 

1 med repper og hardeners tilpassa missionet i low, ab og cap recharge i mid, ettellerannet å skyte med*, tractor beam og salvager i high, og en eller to ccc og armorrep rigs

 

*Du trenger strengt tatt bare noe å skyte med for å få aggro. Ta hva du kan fitte, gunnere er lavest pri på arbie. I verste fall funker en civilian gunner.

Endret av Slettet+8791234978
Lenke til kommentar

Vurderer å begynne med Eve. Tror jeg har en gammel trial-account fra den tida man startet med en haug skillpoints. Så når startbonusen nå forsvinner, kan jeg altså like gjerne reaktivere den og få en haug skillpoints andre noobs ikke får, pluss refunda learning skills? Kjekt.

Endret av Ograv
Lenke til kommentar

Skikkelig bra at de fjerner learning skills!

Pro tip: EVE koster bare 5€ på Steam i dag, tilbudet varer bare i 24 timer så dere må være kjappe. Hvis noen er interessert i å prøve/kjøpe så er det bare å sende en PM så kan dere få en trial invite, da får dere 21 dager ekstra playtime og hvis dere kjøper spillet får jeg 30 dager playtime.

 

Men noen som vet om buddy invite systemet fungerer med steam sin utgave? Da kan man isåfall lage en ny account med 21+30 dager playtime og få 30 dager på accounten som inviterte for bare 5€. Da er det isåfall på tide å lage seg en alt.

Lenke til kommentar

Learning skills er bare tull. Det eneste de gjør er å "tvinge" nye brukere til å tilbringe flere uker av oppstarten på å få dem opp på ett respektabelt nivå (om man tenker langsiktig).

Helt enig. Learning skills tilfører ikke EVE noe annet enn unødvendig skill-grinding.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Er litt skeptisk til at de fjerner learning skills? Skal de legge til noe isteden?

 

Med learning skills er det mer behov for planlegging enn uten.

 

Det er mer planlegging, men ikke all planlegging er av det gode.

 

Vi kan dra en analogi til World of Warcraft:

Se for deg at du hadde et valg i WoW - enten kunne du levle som du gjør i dag i starten av spillet, eller så kunne du spille i godt over en måned uten å gå opp i level fra lvl 1. Hvis du valgte det siste fikk du fordeler på lang sikt, og alle veteranspillerne sa til deg at det er helt nødvendig å gjøre dette for å spille spillet. Ville det da vært lett å overbevise andre å spille med deg?

 

Jeg trekker kanskje analogien litt langt, men den er langt på vei gyldig. Særlig siden framgang i EVE er veldig gradvis.

 

Vi spiller sosiale spill fordi vi vil ha folk å leke med. I EVE er det en del som ikke leker så særlig pent, men også disse vil ha nye folk å leke med (de trenger de kanskje mest av alt, siden de som har spilt en stund enten ikke vil være med på den leken etterhvert, eller tar med "ikke-pent"-gruppa på leker *de* ikke vil være med på). Ting som gjør det kjedelig i starten er derfor et stort onde.

 

Vi som har lidd oss gjennom trainingskills får masse sp vi kan putte hvor vi vil - en massiv fordel (hvis du ikke skjønner hvorfor dette er veldig bra må du tenke deg litt mer om på hvordan du spiller). Jeg vurderer faktisk å trene litt mer training på en av mine toons bare for å få mer sp, men vi får se om tolmodigheta rekker (nye leketøy vs langsiktig gevinst er alltid et kjipt valg).

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til at de fjerner learning skills? Skal de legge til noe isteden?

 

Med learning skills er det mer behov for planlegging enn uten.

 

Det er mer planlegging, men ikke all planlegging er av det gode.

 

Vi kan dra en analogi til World of Warcraft:

Se for deg at du hadde et valg i WoW - enten kunne du levle som du gjør i dag i starten av spillet, eller så kunne du spille i godt over en måned uten å gå opp i level fra lvl 1. Hvis du valgte det siste fikk du fordeler på lang sikt, og alle veteranspillerne sa til deg at det er helt nødvendig å gjøre dette for å spille spillet. Ville det da vært lett å overbevise andre å spille med deg?

 

Jeg trekker kanskje analogien litt langt, men den er langt på vei gyldig. Særlig siden framgang i EVE er veldig gradvis.

 

Vi spiller sosiale spill fordi vi vil ha folk å leke med. I EVE er det en del som ikke leker så særlig pent, men også disse vil ha nye folk å leke med (de trenger de kanskje mest av alt, siden de som har spilt en stund enten ikke vil være med på den leken etterhvert, eller tar med "ikke-pent"-gruppa på leker *de* ikke vil være med på). Ting som gjør det kjedelig i starten er derfor et stort onde.

 

Vi som har lidd oss gjennom trainingskills får masse sp vi kan putte hvor vi vil - en massiv fordel (hvis du ikke skjønner hvorfor dette er veldig bra må du tenke deg litt mer om på hvordan du spiller). Jeg vurderer faktisk å trene litt mer training på en av mine toons bare for å få mer sp, men vi får se om tolmodigheta rekker (nye leketøy vs langsiktig gevinst er alltid et kjipt valg).

 

Du får vel ikke mer SP å leke med? Evt. mener du at du vil spare opp, slik at du kan allokere flere SP til en enkelt skill når den tid kommer? For så vidt jeg kan se, så vil du vel ikke tjene noe på å skille Learning skills nå? Du bare omplasserer de samme SP du kunne brukt på andre skills når endringen kommer. en form for sparing uten reel gevinst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Er litt skeptisk til at de fjerner learning skills? Skal de legge til noe isteden?

 

Med learning skills er det mer behov for planlegging enn uten.

 

Det er mer planlegging, men ikke all planlegging er av det gode.

 

Vi kan dra en analogi til World of Warcraft:

Se for deg at du hadde et valg i WoW - enten kunne du levle som du gjør i dag i starten av spillet, eller så kunne du spille i godt over en måned uten å gå opp i level fra lvl 1. Hvis du valgte det siste fikk du fordeler på lang sikt, og alle veteranspillerne sa til deg at det er helt nødvendig å gjøre dette for å spille spillet. Ville det da vært lett å overbevise andre å spille med deg?

 

Jeg trekker kanskje analogien litt langt, men den er langt på vei gyldig. Særlig siden framgang i EVE er veldig gradvis.

 

Vi spiller sosiale spill fordi vi vil ha folk å leke med. I EVE er det en del som ikke leker så særlig pent, men også disse vil ha nye folk å leke med (de trenger de kanskje mest av alt, siden de som har spilt en stund enten ikke vil være med på den leken etterhvert, eller tar med "ikke-pent"-gruppa på leker *de* ikke vil være med på). Ting som gjør det kjedelig i starten er derfor et stort onde.

 

Vi som har lidd oss gjennom trainingskills får masse sp vi kan putte hvor vi vil - en massiv fordel (hvis du ikke skjønner hvorfor dette er veldig bra må du tenke deg litt mer om på hvordan du spiller). Jeg vurderer faktisk å trene litt mer training på en av mine toons bare for å få mer sp, men vi får se om tolmodigheta rekker (nye leketøy vs langsiktig gevinst er alltid et kjipt valg).

 

Du får vel ikke mer SP å leke med? Evt. mener du at du vil spare opp, slik at du kan allokere flere SP til en enkelt skill når den tid kommer? For så vidt jeg kan se, så vil du vel ikke tjene noe på å skille Learning skills nå? Du bare omplasserer de samme SP du kunne brukt på andre skills når endringen kommer. en form for sparing uten reel gevinst?

 

Når jeg trener dem med ganske høye sp/t og setter dem i skills som jeg har ganske lave sp/t blir det en gevinst av det :) Jeg trenger noen charisma-baserte skills, men å specce om til charisma er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Elgenn, har du noen tips for en Omen i lvl 2 missions? =) Er i en corp som hjelper, men er ikke alltid de har tid.

 

Er ganske fersk også, så kjører for det meste learning skills enda, men kan alltids skaffe litt mer her og der for å nå krav til must have moduler.

 

Med mindre du har en veldig god grunn til å ville bruke omen vil jeg anbefale en arbitrator for lvl 2, bruk 5x små droner på friggene, 5x medium på cruisere (hvis det er mange nok til å gjøre det bryet verdt). Minnie drones på angels, gallente på alt anna.

 

1 med repper og hardeners tilpassa missionet i low, ab og cap recharge i mid, ettellerannet å skyte med*, tractor beam og salvager i high, og en eller to ccc og armorrep rigs

 

*Du trenger strengt tatt bare noe å skyte med for å få aggro. Ta hva du kan fitte, gunnere er lavest pri på arbie. I verste fall funker en civilian gunner.

 

Hehe, er en noob så har nok ingen gode grunner til omen over arb tror jeg. Var mest at jeg leste det var en carrier og at jeg ikke har noen drone skills, siden i ikke har noen drone skills så falt Omen mer naturlig. Nå som learning skills vil bli fjernet har jeg bestemt meg for å gå for mer morsomme skills så da kan jeg jo kanskje skaffe det. Hvilke drone skills og drones bør jeg gå for?

 

Grunnen til at du tjener mer SP på learning skills per idag er at du får tilbake skillpoints brukt idag og ekstra SP for attributen før learning skills avvikles.

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til at de fjerner learning skills? Skal de legge til noe isteden?

 

Med learning skills er det mer behov for planlegging enn uten.

 

Det er mer planlegging, men ikke all planlegging er av det gode.

 

Vi kan dra en analogi til World of Warcraft:

Se for deg at du hadde et valg i WoW - enten kunne du levle som du gjør i dag i starten av spillet, eller så kunne du spille i godt over en måned uten å gå opp i level fra lvl 1. Hvis du valgte det siste fikk du fordeler på lang sikt, og alle veteranspillerne sa til deg at det er helt nødvendig å gjøre dette for å spille spillet. Ville det da vært lett å overbevise andre å spille med deg?

 

Jeg trekker kanskje analogien litt langt, men den er langt på vei gyldig. Særlig siden framgang i EVE er veldig gradvis.

 

Vi spiller sosiale spill fordi vi vil ha folk å leke med. I EVE er det en del som ikke leker så særlig pent, men også disse vil ha nye folk å leke med (de trenger de kanskje mest av alt, siden de som har spilt en stund enten ikke vil være med på den leken etterhvert, eller tar med "ikke-pent"-gruppa på leker *de* ikke vil være med på). Ting som gjør det kjedelig i starten er derfor et stort onde.

 

Vi som har lidd oss gjennom trainingskills får masse sp vi kan putte hvor vi vil - en massiv fordel (hvis du ikke skjønner hvorfor dette er veldig bra må du tenke deg litt mer om på hvordan du spiller). Jeg vurderer faktisk å trene litt mer training på en av mine toons bare for å få mer sp, men vi får se om tolmodigheta rekker (nye leketøy vs langsiktig gevinst er alltid et kjipt valg).

 

Du får vel ikke mer SP å leke med? Evt. mener du at du vil spare opp, slik at du kan allokere flere SP til en enkelt skill når den tid kommer? For så vidt jeg kan se, så vil du vel ikke tjene noe på å skille Learning skills nå? Du bare omplasserer de samme SP du kunne brukt på andre skills når endringen kommer. en form for sparing uten reel gevinst?

 

Når jeg trener dem med ganske høye sp/t og setter dem i skills som jeg har ganske lave sp/t blir det en gevinst av det :) Jeg trenger noen charisma-baserte skills, men å specce om til charisma er uaktuelt.

 

genialt! *skynder seg å endre training*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...