Gå til innhold

Snustråden v1.(VIKTIG: Regler og Bakeguide i førstepost)


Gjest Slettet+981287349

Hva snuser du mest ?  

1 stemme

  1. 1. Snustyper:

    • General
      24
    • Ettan
      4
    • Skruf
      15
    • Catch
      1
    • Nick and Johnny
      2
    • Röda Lacket
      1


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

Føler at vi trenger en snustråd her også, bland oss gamere!

 

 

Reglene er som følger:

- Normal høflighet medfører trådens eksistens. Ingen utskjelling, ingen krangling om hva slags snustyper som er best og ingen former for fornærmende generaliseringer om snusere.

 

- Vanlige forumregler gjelder utenom ovenstående.

 

- Spør ikke etter råd om hvordan du kan bryte norsk lov i denne tråden. Med andre ord, er du under 18år, finn tips på hvordan du får sneket til deg en snusboks andre steder enn denne tråden. Er du under 18år og har fått kjøpt snus, ikke skryt av det i tråden. Innlegg av nevnte typer vil bli rapportert.

 

- Om du lurer på hvilke snus de selger i en butikk nær deg, husk å legge til hvilke butikk-kjede det er snakk om og hvor du bor. Og med hvor du bor mener jeg ikke at du skal skrive f.eks Oslo. Oslo er så stort at du må være mer nøyaktig. Bor du i oslo og lurer på om den lokale rimien selger Onico, legg til at du bor ved Hoff på Skøyen om det er der du bor. Det er individuelt hvilke snus butikker tar inn, så om rimi på hoff tar inn onico er det ikke sikkert rimi i bodø gjør det.

 

 

Guider for baking av snus:

 

Bakeguide for nybegynnere:

Dette er en lettvinn guide for dere som ikke helt kommer overens med snusen dere baker, eller kanskje bare vil ha noen gode lette råd. Uansett håper jeg den vil være til nytte for noen, slik en tilsvarende guide var til nytte for meg da jeg begynte å snuse løssnus for noen år siden.

 

1. Ikke start med samme snus kameratene dine bruker, kun for å passe inn. Bruker vennene dine Grovsnus og du prøver å begynner med løssnus, ligger du dårlig ann. Start din løssnuskarriere med nybegynnersnus. Jeg vil anbefale Røde Lacket til dere som kanskje ikke har prøvd å bake snus før. RL løs er veldig finkornet, og kan grovt sammenlignes med modelleiere. Når du kjøper den i butikken, pass på at snusen har stått avkjølt og ikke har gått ut på dato. Jo lenger den har stått varm, jo tørrere blir den, desto vanskeligere å bake.

 

2. Det er alltid greit å starte med små klumper tobakk. Ta en passende mengde snus opp fra boksen, jeg pleier å bruke tommel, pekefinger og langefinger til dette, men gjør det som passer deg best.

 

3. Plasser snusen i håndflaten og bruk de sammen fingerne du brukte til å ta snusen ut av boksen, til å \"kna\" tobakken du nå har i håndflaten til en fast \"ball\".

 

4. Når \"ballen\" er ferdig kan du begynne å forme den med fingerne og håndflaten. Den enkleste måten er å perfeksjonere ballen du alt har i håndflaten og bruke den slik den er, men den mest populære er å forme snusen til en tønne. Dette gjør du vet å forsiktig presse på tobakken, og forme den som om det var en brøddeig. Om det hele sprekker, er det best å starte på nytt, for da økes sjansene for at snusen faller fra hverandre under leppen din enormt.

 

5. Et godt nybegynnertips er å legge ballen du har laget i det mitterste leddet til pekefingeren, \"krølle\" fingeren sammen og presse på sidene. Da presses snusen sammen og blir lettere å ha med å gjøre, samtidig som du får en mer tønneformet snus. Når du har gjort dette er det bare å pakke inn/fjerne restene som stikker ut på sidene, og prisen er ferdig.

 

Forklaring på snusuttrykk:

Prell - ferdigbakt snus

Pris - ferdigbakt snus

Bleie - porsjonssnus

Pose - porsjonssnus

Dåse - snusboks

Tårn - rull med ti snusbokser

Pølse - rull med ti snusbokser

 

Liste over nikotininnhold:

denne siden er det listet opp nikotininnholdet og annen informasjon til de mest vanlige snusen på markedet.

 

Myter rundt snus:

"snus inneholder små glassbiter.."

Feil!

I snus finnes det små saltkrystaller og disse kan ligne på glassbiter. Saltkrystallene risper ikke opp slimhinnen, men irriterer den, slik at kroppen tar opp nikotinet lettere.

 

"snusen er ufarlig i motsetning til røyken"

Feil!

Snus er mindre skadelig enn røyk, men fortsatt skadelig. Både snus og sigaretter inneholder betydelige mengder nikotin og andre kjemiske stoffer, som øker sjansene for hjerte og karsykdommer.

 

"snus lages av restene av sigaretter og sigarer"

Feil!

Snus lages av en helt annen type tobakk.

 

Har du noen anmeldelser du vil ha i førstepost, send meg de på pm.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da jeg snuste startet jeg med skruf grønn, noe som gikk dårlig. likte ikke smaken i det hele tatt ..

etter 2 bleier klarte jeg ikke mer og brukte catch lakris i en mnd's tid men ble nødt og og bytte pga jentesnus :p men greit til og venne seg til det/kose snus.

 

Etter ca 1 mnd gikk jeg sakte men sikkert over til skruf grønn og vendte meg til smaken.

gikk også etter verdt til skruf stark. ettersom jeg syntes denne smakte bedre en orginalen. .

 

Har vært snusfri i ca 1 mnd nå etter en hendelse hvor mor og far fant det ut på den værste måten (de HATER slikt)

så ble til at jeg "sluttet"

 

men vurderer sterkt og starte igjen, det demper søtsuget mitt .

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om folk spesifiserte hvilken type snus det dreier seg om, bleiesnus eller løs.

Personlig har jeg vært en trofast tilhenger av general løs de siste 6 årene, føler ikke noen av de andre merkende gir særlig stor effekt.

Men når sant skal sies kjøper jeg meg en røda lacket løs et par ganger i året, bare for kosens skyld=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Snuser for det meste skruf sterk både løs og porsjon og en del general porsjon. Er vel vant med de merkene så holder meg til det jeg vet jeg liker.

Der er jo Keylar også gitt, velkommen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...