Gå til innhold

Halo Wars xbox360 exclusive?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Som god gammel hærfører i en av tidenes beste strategi serie, Age of Empires, er det med glede jeg leser at de samme utviklerene, ensemble Studios, nå holder på med Halo Wars.

Utifra bilder og det jeg leser må jo dette bli bra, men...

 

Er det kun og utelukkende til 360'n, eller vil vi få se PC utgave slik som med opprinnelige Halo?

 

Official Halo Wars site

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ensemble Studios er forresten nedlagt no, Halo Wars er det siste prosjektet deira. Mange av dei ansatte har gått over til å danne eit nytt studio, men det gjenstår jo sjølvsagt å sjå kva det vil bringe.

Var det ikke så at de skulle lage fler enn de tre Age of Empires spillene som har kommet allerede da? Mener å huske det var snakk om å flytte noen hundre år fremover i det fjerde spillet og det femte skulle ta for seg sci-fi og verdensrommet. Har de planene avgått med Ensemble, eller er det bare en drøm fra min side?

Lenke til kommentar
Gleder meg til demoen! Det er om.. tre dager den kommer, sant? Blir nok et kjøp, men vil finne en billigere Limited Edition en den på Komplett.no (650,-) før jeg kjøper! :)

 

Demoen skal kome den 6., om eg ikkje hugsar heilt feil. Lansering (til deg som lurte på det) er den 27. februar.

 

 

Var det ikke så at de skulle lage fler enn de tre Age of Empires spillene som har kommet allerede da? Mener å huske det var snakk om å flytte noen hundre år fremover i det fjerde spillet og det femte skulle ta for seg sci-fi og verdensrommet. Har de planene avgått med Ensemble, eller er det bare en drøm fra min side?

 

Microsoft eig Age of Empires-namnet, men Ensemble Studios har stengt dørene. Kva som skjer vidare med serien anar eg ikkje, men det vil i så fall bli gjennom nye utviklarar, eller kanskje det nye selskapet til Enesemble-veteranar.

Lenke til kommentar
Gleder meg til demoen, har faktisk ikke spilt et strategispill på 360'n ennå så det blir spennende å se.

Jeg prøvde meg på Command & Conquer 3... katastrofalt. Var ikke noe særlig å styre.

Håper det dette blir bedre mtp at det er laget for Xbox 360 og konsollens håndkontroll.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg på Command & Conquer 3... katastrofalt. Var ikke noe særlig å styre.

Håper det dette blir bedre mtp at det er laget for Xbox 360 og konsollens håndkontroll.

Det man har sett i videoene så langt har jo virket solid nok, vet ikke hvordan kontrollene var i C&C. Sammenligning, anyone?

Lenke til kommentar
Vil nok kun se det til Xbox 360 tror jeg. Da Ensemble Studios ble lagt, og det nye studioet skulle bare lage DLC.

Det trenger ikke å bety noe. MS har ingen problmer med å gi 3.partsutviklere jobben å porte kjente xbox-franchiser. Eller som de gjorde med halo 2, opprettet et eget utvilklingsteam for porten over til pc, for så å legge ned teamet rett etterpå. Men som sagt, er spiller svært tilpasset konsoll kan det godt hende det blir værende på konsoll. Hadde ikke gjort meg noe, for å si det slik. MS sliter litt med ryktet som alltid sier X360-eksklusivene alltid ender på pc også...

Lenke til kommentar
Det trenger ikke å bety noe. MS har ingen problmer med å gi 3.partsutviklere jobben å porte kjente xbox-franchiser. Eller som de gjorde med halo 2, opprettet et eget utvilklingsteam for porten over til pc, for så å legge ned teamet rett etterpå. Men som sagt, er spiller svært tilpasset konsoll kan det godt hende det blir værende på konsoll. Hadde ikke gjort meg noe, for å si det slik. MS sliter litt med ryktet som alltid sier X360-eksklusivene alltid ender på pc også...

Du har vel rett i det. Eneste mulighet er vel å vente å se hvordan Halo Wars selger. Kanskje det ikke ble så bra når studioet måtte stenge. Hvem vet.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...