Gå til innhold

Ditt favoritt øyeblikk i barndommens tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkte på når jeg leste tittelen i denne posten, var The Legend of Zelda Ocarina of Time.

Det er helt klart det beste spillet noensinne, fortsatt. Historien er bare så fantastisk og gripende at jeg levde meg inn i spillet på en måte jeg aldri hadde opplevd før. Musikken, Karakterene, Verdenen, Bossene... alt var så perfekt for meg.

 

Er faktisk ikke så lenge siden jeg børstet støvet av min gamle Nintendo 64, fant fram kontroller`n og satte på Zelda. Alt fra å få tak i det første sverdet, til å drepe den siste bossen som liten å deretter bli stor... minnene strømmet tilbake og jeg følte en slik glede av å spille som jeg ikke hadde følt på lenge. At grafikken er ganske kantete iforhold til dagens spill er noe man ikke legger særlig merke til.

Dessverre må jeg innrømme at jeg ikke kom meg lengre enn til Forest Temple, fant ikke den siste sølv nøkkelen til å åpne en dør jeg måtte igjennom , så jeg gikk dessverre lei av å lete og fant ikke svar på FAQen på nettet så jeg pakket det sammen igjen å maskinen støver nå ned... igjen.

 

Kanskje ikke så merkelig, men nå frister det veldig å hente den fram, men kanskje denne gangen prøve Majora`s Mask, som også er en av barndom favorittene. Zelda har gjort så stort inntrykk på meg at jeg tenkte på å kjøpe Nintendo Wii bare pga. Twilight Princess.

Long Live Zelda og måtte de aldri slutte å lage disse spillene så lenge de holder samme gode kvalitet og har like stor effekt på andre som meg.

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Virker nok som en olding her, men jeg husker den aller første gangen jeg prøvde et Tv-spill. PONG, tidlig på 70-tallet. Selve spillet var kanskje ikke så spennende (selv om jeg etter noen omganger begynte å slå han som viste meg det), men jeg syntes det var så tøft at man kunne vri på en knapp, og så var det en boks som fant ut hvor mye jeg vridde og lagde et bilde på TV'en, fant ut om jeg traff ballen (firkanten), telte hvor mange ganger jeg hadde bommet osv... :) Fantaserte om hvor mye mer man kunne gjøre med dette, og heldigvis gikk utviklingen fort fremover. Har alltid likt å spille etter dette, med diverse arcadespill på kafé, Vic20, C64, Amiga, PC, Playstation osv. til jeg nå sitter med Gamer-PC, PS2, PS3, GP32, PSP (2 stk;) ) og nylig kjøpte min første Nintendo, en søt hvit DS Lite. Har hatt masse gode øyeblikk, men husker fremdeles den sort-hvite Pong-skjermen. Så det er nok mitt første favoritt-gamer-øyeblikk fra barndommen.... :)

 

Haha :D Faren min har faktisk en sånn Pong-maskin fra 70-tallet som enda virker :p Blir alltid eid i det når vi drar den fram i ny og ne : [

Lenke til kommentar

Når det gjelder gode spillminner fra barndommen, så er det få som er så gode som de jeg hadde fra da jeg spilte Final Fantasy VII. Jeg kjøpte det for første gang i 97, og spilte det daglig i flere timer om gangen. Jeg ble rett og slett grepet av historien om en planets overlevelse og karakterene som skulle redde den. Videre er jo Super Mario World på SNES en selvskreven kandidat til beste minne fra barndommen. Jeg husker at jeg var kjempemisunnelig på en kamerat som hadde NES og Super Mario til denne, men da SNES kom ut måtte jeg ha den og Mario tok med meg på en fantastisk heisatur! Et annet spill jeg husker veldig godt er Gran Turismo til PS1 (Utrolig bra grafikk og mange drømmebiler som er det den dag i dag). Andre kandidater er: Jones in the Fast Lane, Zelda: A Link to the Past, Ocarnia of Time, Syndicate Wars, Theme Hospital, Final Fantasy V, VI, VIII, XI, X, Star Ocean: The Second Story, Resident Evil 2, Silent Hill +++ Jeg kunne fortsatt lenge med listen, men den gir i alle fall et intrykk av hva slags spill som fengslet meg og som fortsatt gjør det.

 

Those were the days...

Lenke til kommentar

Mange som har nevnt Keen, hehe. Husker jeg spilte mye keen 4 på barneskolen, de andre har jeg vel aldri vært borti.

Ellers:

 

Tes 1: Arena som muligens var det første spille jeg spilte, uten å egentlig skjønne hva folk sa fordi jeg ikke kunne engelsk... Utrolig stemningsfullt og skummelt, og fantastisk musikk, ihvertfall da vi etter et års tid skaffet oss høyttalere. :lol: Tør ikke prøve det igjen i tilfelle det ikke fenger like mye. Det er definitivt det spillet jeg har flest minner fra.

 

Ellers likte jeg Duck Tales veldig godt. Prøvde det igjen for en tid siden, det er jo møkkvanskelig! Spesielt det brettet hvor man skal klatre opp på noen steiner med Ole, Dole og Doffen samtidig som man må passe seg for B-Gjengen.

 

Æsj, kunne sikkert ha nevnt latterlig mange spill, har så mange forskjellige fine spillminner fra da jeg var mindre. "Alt var mye mer stas før" osv. :p

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg velge når det finnes så mange perler? Jeg nevner i fleng (ingen spesiell rekkefølge):

Monkey Island II

Civilization

Colonization

Pirates! Gold

Wing Commander I og II

SimCity

Wing Commander Privateer

Day of The Tentacle

The Dig

Full Throttle

Silent Service II

Pacific Islands

F-15 Strike Eagle II

F.19

Det-spillet-jeg-ikke-husker-navnet-på-men-hvor-du-flyr-hangar-luftskip

Wolfenstein3d

Duke Nukem

Redneck Rampage

Gunship 2000

 

Sonic

Sonic 2

Truxton

E-SWAT

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Det var noe veldig kjent med det, PureChaos! Jeg klarer heller ikke å huske tittelen ... Kunne det også være snø/is på banen så sklitaklinger ble ekstra lange osv?

 

Kan godt være nedbør var mulig, det husker jeg rett og slett ikke. Så at navnet Sensible Soccer også ble forestlått her, men tror ikke det var riktig. Skal lete litt og finne ut av det i morgen.

 

Og Duck Tales ble nevnt her ja. Utrolig artig. Gøy å hoppe rundt på stokken til Skrue :D Husker at jeg og storebror hadde mange artige stunder med dette. Synd at jeg aldri fikk prøvd 2'eren.

Lenke til kommentar
Ellers var det fotballspill på NES jeg forelsket meg i. Husker virkelig ikke tittelen, men har det liggende hjemme et sted. Var vel å spille World Cup, og husker at de gode lagene hadde superskudd hvis du trykka A og B samtidig. Var alltid gøy når mostanderen hadde corner, så sa vi "corner er mål", og ofte man traff med superskuddet og traff i mål på den andre siden. Fantastisk artig. Motstanderene kunne også "dø" etter en hard takling, så de ble liggende på banen resten av omgangen.

 

Spillet heter World Cup, og er en mine favoritter på NES. :)

 

Lenke til kommentar

Spilte en del Silkworm hos fetteren min før jeg fikk min egen Atari-maskin. Det geniale med dette spillet var selvfølgelig muligheten for samarbeid. Jeg styrte helikopteret, mens han styrte jeepen.

 

 

Et annet spill jeg har mange gode minner knyttet til, er skytespillet Cabal. Spilte dette på en arkademaskin hvor det kostet 5 kroner for hvert spill. Igjen var det samarbeidet som gjorde spillopplevelsen til noe utenom det vanlige. Kort sagt: Coop-elementet kan ikke overvurderes.

 

Lenke til kommentar

Mitt favoritt spill fra barndommen var definitivt The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Du skal lete lenge etter et spill med samme kvaliteten som det. Husker godt hvordan jeg elsket sangene og helten. Ganondorf står også i minnet som en av tidenes største fiende. Hender ofte at jeg spiller spillet på emulator ;)

Lenke til kommentar

Vanskelig å velge, jeg har kost meg mye opp igjennom med mange forskjellige spill.

 

Prøver å ramse opp i kronologisk rekkefølge:

 

Spy Hunter på C64 - Dette var spillet som introduserte meg til nerdeverdenen, uten at jeg angrer.

Civilization - Første spillet jeg spilte på PC, og som satte standarden for hele Civilization serien som jeg har spilt lidenskaplig gjennom alle år.

UFO Enemy Unknown - DRITskummelt!

X-COM Terror from the Deep - Enda skumlere!

Sim City 2000 - Når jeg endelig fant ut hvordan man faktisk tjente penger på byene sine.

Transport Tycoon - Når jeg omsider fikk de første jet flyene.

Duke Nukem - Første gangen på lan med Coax Nettverk, epic.

Command & Conquer - Revolusjonerende, rett å slett.

Red Alert - Glimrende story gjennom dette spillet, mye morro med både singleplayer og LAN.

Championship Manager - Å dra Chesterfield FC til Champions League og slå AC Milan glemmer jeg ikke så lett.

Diablo - Så koselig og skummelt og simpelt på en gang!

Grand Theft Auto - På lan med bestekameratene mine, herregud så mye humor!

Warcraft II - Introduserte meg til Warcraft verdenen. Senere spilte jeg 1ern, 2ern et par ganger til, og til slutt 3ern med expanisons.

Half-Life - La grunnlaget for klanen (X-Pec) jeg startet med vennegjengen min, og senere til flere år med CS.

Deus Ex - Uten tvil det beste spillet jeg har spilt, helt sinnsykt. :wub:

Battlefield 1942 - Genialt LAN spill, hatt mye morro med det opp igjennom.

World of Warcraft - Denne forbannelsen av et spill har hatt meg hekta de siste 4 åra, og gjort at jeg ikke har hatt tid til stort annet utenom jobb :angry:

Endret av Pibbz
Lenke til kommentar

Mitt første ordenlige spill må nok være Age of Empires 2!

Spesielt en kamerat av meg og jeg spilte det MYE sammen. Kunne sitte fra etter skoletid og til "sent" på kveld og spille det sammen. Han hadde selvfølgelig egen PC, noe ikke jeg hadde så det ble for det meste spilt hos han. Men det var fett det, husker vi var stolte da vi klarte å slå den andre :D

 

Har også brukt utallige timer forran BF2, men det er jo et ganske nytt spill :)

 

 

9-895_3.jpg

 

Endret av M4rius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...