Gå til innhold

Ditt favoritt øyeblikk i barndommens tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig mange gode minner med diverse Nintendo spill :)

 

Mario Kart til N64 og SNES: Alltid like morsomt å spille med gode venner ^^

Banjo Kazooie: Et av de beste spillene jeg vet om. Snakk om bra spill, med masse minner!

 

Og så klart mange andre spill, som Perfect Dark, Donkey Kong osv :)

Savner den tiden :p

Lenke til kommentar

Må uten tvil være da jeg rundet Wing Commander 3 på midten av nittitallet.

Var mange gode in-game videosnutter med skuespillere som f.eks Mark Hamill (Luke Skywalker fra Star Wars) og John Rhys-Davies (Gimli fra Ringenes Herre).

 

Kort og godt et fantastisk spill! Spillesken står fortsatt på hedersplassen ved skrivebordet 14-15 år etter utgivelsen:) Ja, det er en eske og ikke et kjipt dvdcover som det er nå om dagen.. :D

Endret av Cicero
Lenke til kommentar

Er nok da jeg kjøpte Mario Kart 64, kom hjem også lå super mario 64 oppi esken! WTF!?!? Jeg begynte å grine, men nesten dag som var en lørdag fikk jeg pappa til å kjøre meg til butikken så jeg fikk bytta. Når jeg kom hjem da og reiv spillet ut av esken og moste spillet ned i maskinen, etterfulgt av febrilsk trykking på kontrollen, husker jeg leente hele kroppen til siden for å klare svingene. Det er helt klart et av mine største øyeblikk. Mario Kart er et spill jeg gjerne spiller den dag i dag :)

Lenke til kommentar

Et av de aller største minnene var når jeg og lillebroren min så en Donkey Kong for Super-Nintendo reklame på Tv'n. Da smelta vi helt og sparte opp penger til å kjøpe det.

Så husker jeg godt da jeg ble introdusert til Age of Empires (1 og 2) der er det lagt ned mange gode minner..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Ellers likte jeg Duck Tales veldig godt. Prøvde det igjen for en tid siden, det er jo møkkvanskelig! Spesielt det brettet hvor man skal klatre opp på noen steiner med Ole, Dole og Doffen samtidig som man må passe seg for B-Gjengen.

 

Ah, hehe, good old. Jepp, det tar litt trening før du klarer å komme deg til skatten. Men idét du når toppen, er det ingenting som er bedre:

 

169-duck-tales-the-quest-for-gold-7.png

 

Her er forøvrig vår norske omtale av spillet hvis du vil mimre mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-o2Xgh2

Drilling Billy.

Gode tider. Satt og spillte det på den gammle stasjonære pcn vi hadde når eg var liten.

 

Altid like skummelt når bananene, eplene og det som var ble sinte og sprang i en fart etter meg :p

Savner det spillet nå, finner det ikkje igjenn :(

Lenke til kommentar

Sommeren '94. Jeg var 14, og gikk som avisbud for å tjene penger. Av denne grunn hadde jeg klart å vri meg unna å være med familien på hytten, og var derfor hjemme alene i to uker. Hadde nettopp fått UFO: Enemy Unknown av en kompis, og når jeg ikke leverte aviser, sov et par timer eller var på butikken for å handle middag, var det konstant spilling. Nye baser, mer research, og alle UFO-er skulle plaffes ned. I tillegg hadde Samael gitt ut "Ceremony of opposites"-platen sin, så de to tingene er en særs hyggelig kombinasjon for meg. Den fine sommeren, ingen bekymringer i verden, det beste spillet og den beste musikken i verden. :)

 

Ellers er også Doom via nullmodem og coax-nettverk en artig opplevelse. Herre min hatt, så mye vi stresset med IRQ og DMA og drivere, men når det funket var det kanongøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2
Husker første gangen jeg stappet Pokemon Blå ned i GameBoy Coloren, og begynte å spille. :p Det var på den tiden alle gikk rundt med en gameboy i loma, og spilte Pokemon. Det var tider det.

 

Fin tid det ja, husker og at eg klagde til butikken at spillet måtte være ødlagt eller noe siden av og til så plafret skjermen og det kom en lyd for vert skritt eg gjikk i spillet.

Fant ut noen år etterpå at det var når en pokemon var poisened og daua^^

Endret av Slettet-o2Xgh2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke så veldig gammelt da, men faren min kom en dag hjem og et spill til meg. Han hadde kjøpt Den Lengste Reisen.

 

Jeg installerte det og begynnte og bare med en gang så fikk jeg en følelse av at dette var noe spesielt. Dette kom virkelig til å bli en lang reise<3

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har flere høydepunkt. først på 80-tallet besøkte jeg min tremenning som hadde en commodore 64 og spilte div spill. det var mitt første steg inn i spillverden. fikk så en NES og spilte super mario til fingrene mine ble såre samtidig som vi spilte timer etter time med wonderboy på sega hos en kompis. etter det så ble det playstation og ørten timer med toomb raider. etter det ble det rolig frem til 2002 og jeg kjøpte meg en kraftig pc og spilte medal of honor til krampen tok meg. i 2003 tok jeg mitt første steg inn i online verden med spillet wolfenstein: enemy territory som jeg spilte flere timer hver dag i 4 år frem til november 2007. ble lei av å oppgradere hardware på pc hele tiden og kjøpte meg en xbox 360 og spillet call of duty 4. har siden spilt bare call of duty 4 og 5 online (fullførte 4ern singleplayer, booooring) + mirrors edge som er utrolig bra.

 

sorry.det ble ikke bare favoritt øyeblikk fra barndommen, men fra barndommen og frem til i dag.kan nevne at jeg er 32 år.

Endret av wassiboy
Lenke til kommentar

I 1999 når jeg var 11 år og fikk låne Metal Gear Solid av en venn. Husker jeg fikk helt dilla. Men mamma og pappa hadde fått med seg at det var viktig å sette grenser for barnas TV-spilling. Så jeg fikk bare spille 2 timer om dagen eller noe. Så gleden varte jo veldig lenge da.

 

Street Fighter, Sonic og Mortal Combat på SEGA Mega Drive hos naboen min når jeg var enda litt yngre er også veldig gode minner

Endret av mhm.
Lenke til kommentar

hva ska jeg starta?

Jeg husker midten på ze 80's da jeg og en venn av meg spilte en veldig bar form for Snake

Gul linje som spiste store gule firkanter og ikke kunne røre de røde linjene

 

Det var ikke lenge før

cat, digger, Dug-dug, og sopwith var daglige spill for oss

 

Tidlig på 90 tallet kasta vi vekk timer på click and play games, egentlig fra 90 tallet frem til nå har jeg kasta MYE tid vekk på slike spill

Zack, Loom, Monkey island, Manian M, osv

 

Men da jeg fikk UFO: enemie unknown en sommer det var da jeg faktisk bodde inne på et lan

vi spilte mye doom DM og på den tiden men 4 gutter alene i litt over 10 dager

spilte Ufo:enemie unknown som er et single player spill

vi ropte og skreik om ting vi gjor

"JEG HAR PLASMA RIFLE" "NEII jeg mista heila laget faens crysalis ting" det kan høres rart ut men det er noge jeg tenker tilbake på og savner

 

Vi har enda spille kvelder den dag i dag, bare nå er det toppen en gang hver andre mnd hvor vi kaster vekk en heil lørdag på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...