Gå til innhold

Darkfall - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lurer på å gå til annskaffelse av Darkfall, men er ute etter litt førsteinntrykk frå dykk som allerede har spelt nokon dagar.

Er det mangen bugs? Nei

Er quest systemet bra? Nei

Lever det opp til hypen? Tja

Fritt sitert fra en av utviklerne: "Darkfall is not for everyone and we're fine with that.". Dersom det er den slags hype du tenker på så lever spillet opp til det. Her er lærekurven bratt og du fyker ikke akkurat opp levels. Grafikken er såder lyden er dritt. Designmessig helt greit. Jeg aner at belønningen ligger i at du får igjen for slitet, men foreløpig er dette grind grind grind med middels grafikk og dårlig lyd.

Så hvorfor spiller jeg? Vel jeg gir ikke opp så lett ... dessuten er konseptet i helhet meget lovende. Jeg liker pvp satt i system, men med minst mulig regler :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt klart ikkje ett spill for alle.

Hvis du like WoW like du mest sannsynlig ikke Darkfall. WoW e nok d verste som har skjedd MMO sjangeren i mine øya å Darkfall e midt i blinken for mæ.

Du må heller se ka du forventa av spillet. Vil du ha alt fix ferdi og hele historien ferdi staka ut foran dæ passe ikkje darkfall for dæ.

Darkfall e ett rått sandbox mmo. Å da mene æ rått me alle assosiasjonan du får me d ordet. Positivt å negativt hehe :)

Skrevet
Lurer på å gå til annskaffelse av Darkfall, men er ute etter litt førsteinntrykk frå dykk som allerede har spelt nokon dagar.

Er det mangen bugs? Nei

Er quest systemet bra? Nei

Lever det opp til hypen? Tja

Fritt sitert fra en av utviklerne: "Darkfall is not for everyone and we're fine with that.". Dersom det er den slags hype du tenker på så lever spillet opp til det. Her er lærekurven bratt og du fyker ikke akkurat opp levels. Grafikken er såder lyden er dritt. Designmessig helt greit. Jeg aner at belønningen ligger i at du får igjen for slitet, men foreløpig er dette grind grind grind med middels grafikk og dårlig lyd.

Så hvorfor spiller jeg? Vel jeg gir ikke opp så lett ... dessuten er konseptet i helhet meget lovende. Jeg liker pvp satt i system, men med minst mulig regler :)

Har so og sei ingen erfaring frå MMO spel frå før, det nærmaste må være Diablo 2 :p

So det her blir nok det første eg faktisk skal bruke litt tid på. Såg traileren som var linka til i første post og tenkte at det har kan være midt i blinken.

Er shoppa åpen idag? klokka 20 den åpnar i tilfelle?

Skrevet

Hvis du like WoW like du mest sannsynlig ikke Darkfall. WoW e nok d verste som har skjedd MMO sjangeren i mine øya å Darkfall e midt i blinken for mæ.

Tuller du? WoW er vel noe av det aller beste som har skjedd med MMO sjangeren - tja, spillsjangeren på lang lang tid, kanskje et av de aller største og beste tingene som har skjedd når det kommer til dataspill det siste tiåret. WoW åpnet opp MMO sjangeren for utrolig mange mennesker, og uten WoW hadde ikke MMO markedet idag vært i nærheten av hva det er idag. Utrolig mange mennesker gikk fra andre type spill og til WoW, noe som viste andre utgivere at det er et utrolig stort marked for MMO, og idag ser vi fruktene av dette med utrolig mange nye MMO.

Skrevet

Tuller du? WoW er vel noe av det aller beste som har skjedd med MMO sjangeren - tja, spillsjangeren på lang lang tid, kanskje et av de aller største og beste tingene som har skjedd når det kommer til dataspill det siste tiåret. WoW åpnet opp MMO sjangeren for utrolig mange mennesker, og uten WoW hadde ikke MMO markedet idag vært i nærheten av hva det er idag. Utrolig mange mennesker gikk fra andre type spill og til WoW, noe som viste andre utgivere at det er et utrolig stort marked for MMO, og idag ser vi fruktene av dette med utrolig mange nye MMO.

True that! :)

Skrevet (endret)

Darkfall e et av de første MMOan som ikkje er en WoW kopi etter WoW fikk suksess. Hvis du kjenne til historien me SWG, så va d ett utroli bra MMO for dem som likte Sandbox. Men etter 2 revamps for å få mere subs endra d sæ bare til å bli en WoW kopi. Å d e d samme for de fleste andre. Treng ikkje flere milliona subs for å få til ett bra MMO. Foretrekke heller ett MMO me 400-500k stk enn ett MMO me flere milliona subs. Der markedet e viktigere enn spilleren.

Endret av Diezen
Skrevet

Darkfall e et av de første MMOan som ikkje er en WoW kopi etter WoW fikk suksess. Hvis du kjenne til historien me SWG, så va d ett utroli bra MMO for dem som likte Sandbox. Men etter 2 revamps for å få mere subs endra d sæ bare til å bli en WoW kopi. Å d e d samme for de fleste andre. Treng ikkje flere milliona subs for å få til ett bra MMO. Foretrekke heller ett MMO me 400-500k stk enn ett MMO me flere milliona subs. Der markedet e viktigere enn spilleren.

Sier ikke at Darkfall har gått etter WoW, men jeg sier at WoW åpnet hele MMO sjangeren for utrolig mange mennesker. Alle MMO som er lagd etter WoW kan takke WoW for at de gjorde nettopp dette.

Jeg er ingen WoW fanboy, men jeg kaller en spade for en spade, og man kan ikke fornekte at uten WoW hadde MMO markedet idag vært mange hundretusen - kanskje millioner - av spillere fattigere.

Skrevet

Har spilla både wow og ultima online begge mange år... begge gjorde meg nesten like hekta

Men for å si det sånn så har jeg ikke planer om å denge så mye mer løs i wow me tida, mer pga kjedeligheten etter såpass mye spilling. Og det går i det samme på en måte for meg ihvertfall, achievements var vel en slags gnickus gnackus tenkegang for å få mer "gametime" og penger tjent av gammelt content.

Var nå vertfall mi mening om akkurat den men er jo sånn at de har det til nå mest polerte spillet så folk flest bruker noen år for å gå lei i motsetning til aoc og warhammer som for min del da avtok rimelig fort.

Darkfall er vel det spillet som har vært såpass mye i huet mitt siste åra at når d endelig kom var det rimelig feeling som da jeg var 14 såg 2 bilder av ultima online i et blad, venta 2 år på å få det husker ikke om det var pga internett vi ikke hadde eller hva det var.. men ingenting slår ultima online i sine gylne dager i spilleglede for de som var med på den epoken

Skrevet

Hmm.. skal ikke vente meg enda jeg vet hvor mye køer og folk som møter meg. Hvor mye koster spillet? Sånn i måneden tenker jeg.

Har ikke shoppen oppe 24/7 får jeg har veldig lyst til å kjøpe det så snart som mulig :)?

Skrevet
Tomorrow (Thursday) and possibly on Friday, we won’t offer more Darkfall copies in order to allow the new players to distribute around the world. We are trying to find a good balance between low queue times and increased Darkfall

availability. We are continually improving our capacity and optimizing as we increase the number of Darkfall copies available.

Var det Tasos sa den 11. Ikke noe mer info om stenge ned shappa fra da så får nesten se på mandag, antar dem ikke holder shops åpen denne helgen heller hvis dem skal selge mer.

Skrevet

har ikke fulgt med så mye på dette spillet. virket litt for hardcore.

men må prøves før jeg kan legge meg opp en mening.

Nårtid er spillet satt til release? kommer open beta snart?

Skrevet

Spillet er ute.

Skrevet

Spillet er sluppet men salget er limited. Som den quoten jeg la til over så er det ikke sikkert dem selger mer for at folk skal få seg ut av start områdene.

Selv tror jeg det ikke har noe å si siden jeg var omtrent midt på mappet når jeg logget ut og får en 2timers que uansett :angry:

Skrevet

Kanskje like greit at jeg venter med å kjøpe det til neste uke ettersom Tasos sa noe om å ordne serveren så det ikke ble køer.

Det eneste jeg syntes hører litt dumt ut er at hvor en du er kan du bli drept og avkledd :/

ellers, koster det mye med mount?

Skrevet

Okei, takk for raskt svar.

Hvordan tar du "var på" mounten din så den ikke blir stjålet eller drept mens du er opptatt eller avlogget?

I samme slengen :p hvilke typer mount'er er det?

Skrevet

I dette spillet må man nesten legge bak seg alt av manerer og det man er vant med i andre mmorpg med mindre du har spilla daoc eller uo o.l

Folk her er veldig ja, skal mye til for å stole på noen egentlig og mange som dreper og er ute på faenskap konstant

Så hest.. tja bruker den kun for å stikke by til by, er litt sånn småteit foreløpig at andre kan drepe hesten din mens du rir den o.l uten straff da den er grå i navn og går du av den kan hvem som helst springe og ta den. så du bør gå litt vekk fra folk når du summoner den av og på

når du går av hesten må du ta "use" på den så den blir summona til en liten item i backpacken du klikker p for å få den frem igjen, men folk kan og springe kjapt mens du summoner hesten til backpacken så igjen å stå litt safe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...