Gå til innhold

Darkfall - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Darkfall ser veldig spennende ut, sandbox i mmo's er ett veldig spennende konsept. Dessverre har jeg ikke så veldig høy tro på dette spillet, spillet kommer såklart til å ha en del mangler på realese som de fleste andre mmo's, men jeg trur dessverre ikke Aventurine har et stort nok team til å fikse dette og adde mer content fort nok, men såklart er det viktig å ikke dømme spillet før man har spillt det, så det er bare å krysse fingrene og glede seg.

Lenke til kommentar

Har fulgt Darkfall lenge og er veldig spent om de klarer å leve opp til all forventningene. Ut i fra de betaleaks jeg har hørt om er den en del ting som må finjusteres,men jeg syns fremdeles det blir et spill jeg definitivt kommer til å teste når det kommer ut. Er en av de som savner gamle UO.

 

NDA er fremdeles oppe så de som er med i beta har strengt tatt ikke lov å si noe om spillet.

Lenke til kommentar
Nå er det engang en grunn til at Eve online og UO ikke er de best populære MMO-spillene, og det kan være fordi mainstreamgameren ikke synes det er SÅ kult å måtte risikere å miste alt hver gang man dør til en trashmob eller ei ivrig gruppe medspillere. Konsekvens er et greit konsept, men jeg spiller PVP for å vise overlegenhet over andre spillere, ikke for å ødelegge de. Når det er så mye risiko i pvp, så ser jeg for meg at det blir mindre av det, og jeg vil heller ha MER "trygg" pvp enn mindre risiko-pvp.

 

Det er som sex uten kondom; det er mye mer morro, men den kondomen sparer deg for jævlig mye potensiell bry.

Er nok ingen som regner med at dette er et spill for "mainstream" spillerne uansett.

 

Jeg derimot tar heller mer morro risiko-PvP der man virkelig føler situasjonen på kroppen fremfor massevis av "rubberband-PvP" som ikke betyr noen verdens ting der utfallet av kampen ikke avgjøres av spiller ferdighet men hvem av gruppene som kan spille lengst og "zerge" mest.

 

Du nevner:

"jeg spiller PvP for å vise overlegenhet" og "ikke for å ødelegge de."

Hvordan klarer du å vise "overlegenhet" når den du vinner over bare trenger å "zerge" deg tilbake?

Og dette kan han gjøre til et punkt hvor du så til slutt gir opp og stikker av gårde eller logger av.

 

Så hvem vant denne PvP kampen?

 

Når du vinner i Darkfall så har du kun ødelagt en person hvis denne personen ikke har tatt noen forhåndsregler.

 

 

 

Uansett, dette kan jo være et tanke eksperiment; det blir muligens feil å si at "mainstream" gameren ikke syns det er noe gøy å ha et "risk & consequence" system i spillet sitt ettersom "mainstream" spilleren aldri har forsøkt et slikt system.

World of Warcraft fikk inn 6-7 nye millioner spillere inn til MMO verdenen der alle har WoW som sitt første spill, dermed har vi nå 6-7 millioner MMO-gamere som rett og slett ikke skjønner/vet hvordan et slikt system vil gå inn på seg og dermed kan man ikke si at et slikt system ikke kan være en gullgruve. Det er ikke nå før Darkfall kommer at man virkelig kan se om dette lønner seg eller ikke ettersom både UO (som er for gammelt) samt EVE er litt på kanten til å være innenfor sjangeren av "mainstream" spilleren, der UO er 2D samt EVE er space-opplegg.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt noe annet mmo enn wow(flere år), aoc(under en mnd) og war(en uke) å jeg skal spille DFo for jeg vet at om jeg virkelig setter meg inn i det å ikke gir opp vil jeg mest sannsynelig få utrolig mange timer med spenning og morro. Bare håper at ingame politikken vil bli seriøs og har mye å si!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...