Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm. Pappa døde i en paragliderulykke i dag. 49 år.

 

Det skal sies at jeg alltid har hatt et ganske tynt forhold til faren min. Jeg møtte han regelmessig da jeg var liten, men etter jeg fylte 7 og flyttet til Bærum med mamma og stefaren min så vi hverandre kanskje tre ganger i året. Jul, bursdag og random anledninger. Derfor er det liksom ikke helt "ehrmagherd mah life". Men det er liksom faren min, og selv om vi ikke hadde noe tett forhold - så kan jeg ikke ha det nå. På en måte. Liksom.

 

I dunno. Det er rart. Måtte bare skrive noe. Vil ikke skrive på Facebook :p

Lenke til kommentar

Det er jo serious shit. Holdt på å si det er jo bra dere ikke hadde noe tett forhold siden han døde, men det blir jævla rart det også. Kondolerer. Har ingen idé hva jeg ville gjort om min far døde.

 

 

Må bare bekjenne mine synder, hadde helt glemt denne tråden oppi masterskriving, leilighetskjøp og fuckings #Gerbergerte. Har skrevet 2500 ord om hvordan spill som lar deg gjøre onde handlinger ofte blir enten banale eller parodiske, og hvordan man kan gjøre det interessant og meningsfult gjennom å spille på spillerens forventninger til sjangeren og mediet, spesifikt at man enten mekanisk eller eksplisitt rettferdiggjør og rasjonaliserer alle handlinger, uansett hvor forkastelige de er - og hva som skjer når man flytter perspektivet utenfor, og konfronterer spilleren med konsekvensene av egne handlinger. Og hvorfor Theme Hospital lar deg være mye ondere enn Dungeon Keeper.

 

Skal se om noen vil publisere det. Hvis ikke får jeg rope i skogen på bloggen min.

Lenke til kommentar

Kondolerer Lakus.

 

Hadde faktisk tenkt å legge ut litt selv. Slo opp med kjæresten i går på grunn av at hun har flyttet til England for å studere. Det er det værste jeg har vært gjennom tror jeg men å miste faren sin?

Selv om du ikke har så mye kontakt med ham så er han borte. Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke bare måtte slå opp med "eksen" men godta at hun var forsvunnet for alltid. Det er allerede vondt nok i bøttevis.

 

Håper du får sørget på den måten som føles rett for deg i forhold til situasjonen.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Det var en tildeling som ingen kunne være uenig med, som ikke tar noen sjanser og dermed blir veldig intetsigende. For hvem er vel ikke imot at religiøse fanatikere skyter barn? Hvis prisen skulle hatt noe slagskraft måtte man gitt den til Snowden (og så absolutt ikke til paven), men vi vet alle at det ikke vil skje siden fredsprisen først og fremst skal fremme vestlige/NATO-interesser.

Lenke til kommentar

Synes prisen fortrinnsvis skal gå til de som fortjener den, ikke at man nødvendigvis skal prøve å være kontroversiell og 3dgy hvert bidige år. Da blir det fort en reprise av '09-prisen, som gjør at den mister kredibilitet. Selv om det er morsomt de gangene det blir en rettferdig pris som også legger politisk press på en stat vi ikke liker.

 

De to som fikk den virker å være ganske verdige mottakere, etter min mening. Den ene jobbet aktivt mot Taliban selv om det utsatte henne for stor fare, ble deretter skutt, men fortsetter å jobbe aktivt for fred etter det også. Et symbol og et forbilde. Den andre har jobbet mot barnearbeid i 20 (?) år, og har frigjort over 80 000 barn i sitt arbeid, som også skal ha vært svært farlig. En fredspris for barns rettigheter til å lære og være frie? Vanskelig å si seg uenig. Det at det går til både en inder og en pakistaner gir den jo i det minste en ørliten nerve også.

 

Kanskje ikke min favoritt til å motta prisen, men igjen - vanskelig å si at det er en ufortjent fredspris. Spesielt med tanke på enkelte av mottakerne de siste årene.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Malala fortjener ikke prisen. Hun har skrevet en blogg for BBC med noen innlegg og hatt en ghostwriter som har skrevet en bok for henne.

 

Modig jente? Ja. Godhjertet jente? Ja. Fått til mye for alderen? Ja.

 

Men Nobels Fredspris? Nobels Fredspris for å skrive blogg og tørre å stå på selv etter hun har blitt utsatt for mordforsøk? Det synes jeg ikke prisen er for.

 

I kontrast har Kailash Satyarthi jobbet for å bringe titusenvis av barn ut av slaveri og gi dem utdanning i årtier, dannet og ledet organisasjoner som har hatt relativt markant slagkraft i både Indisk og internasjonal politikk gjennom mange år og forårsaket lovendringer som kommer til å komme Indiske barn til gode for mange, mange år fremover.

 

Malala er en inspirerende person, men har ikke gjort på langt nær nok for å være en Nobels Fredspriskandidat i mine øyne.

 

Hvis de hadde gitt prisen til Kailash Satyarthi alene hadde jeg vært fornøyd, men de måtte vanne den ut ved å også gi den til en jente med en søt historie som gjør at Nobelkomiteen føler gode fuzzy tanker.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...