Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Hvorfor gjøre det vanskelig? Sett telleren til Delete, eller en annen tast man aldri bruker i spill, inne i Fraps.

 

Unødvendig problem er unødvendig.

Jo flere makroer jeg legger til, jo færre ubrukte taster finner man. DayZ er btw et mareritt når det kommer til bruk av taster. Jeg tror det bruker alt haha :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo flere makroer jeg legger til, jo færre ubrukte taster finner man. DayZ er btw et mareritt når det kommer til bruk av taster. Jeg tror det bruker alt haha :p

 

Dette er en av grunnene til at jeg misliker PC-gaming. Nå har jeg mykna ganske kraftig opp for PC'en som spillplatform den siste tiden, men tastaturet er rett og slett ikke en spesielt god kontroller for (enkelte) PC-spill. Noen setter sikkert pris på å lære seg 30 knapper med kombinasjoner, selv savner jeg bare håndkontrolleren hver gang jeg får beskjed om å bruke tab, shift, ctrl, alt, space og 1-9 og gjerne flere av dem på én gang. Dessuten hater jeg å måtte huske alle tastene i store spill, selv om jeg husker en tid hvor jeg satte veldig pris på det.

Lenke til kommentar

Dette er en av grunnene til at jeg misliker PC-gaming. Nå har jeg mykna ganske kraftig opp for PC'en som spillplatform den siste tiden, men tastaturet er rett og slett ikke en spesielt god kontroller for (enkelte) PC-spill. Noen setter sikkert pris på å lære seg 30 knapper med kombinasjoner, selv savner jeg bare håndkontrolleren hver gang jeg får beskjed om å bruke tab, shift, ctrl, alt, space og 1-9 og gjerne flere av dem på én gang. Dessuten hater jeg å måtte huske alle tastene i store spill, selv om jeg husker en tid hvor jeg satte veldig pris på det.

Problemet med få knapper igjen er det at det fort blir "trykk her, og så her, og så her".

Lenke til kommentar

Det er sant, samtidig føles det litt mer intuitivt og lettere og huske. Særlig Rage og Darksiders er spill jeg husker jeg savnet en håndkontroller på, mens StarCraft 2 og kompetetive skytespill jo ikke kan spilles uten mus og tastatur. Skyrim prøvde jeg med begge deler, også der syntes jeg kontrolleren var overlegen tastaturet og musa.

Lenke til kommentar

Spiller Skyrim på PC for tiden og er veldig glad for at jeg spiller med mus. Mye lettere som bueskytter med mus enn kontroller. For det aller meste har jeg blitt mer og mer glad i musa de siste månedene. Er vel tastaturet som gjerne ikke er like digg å bruke i alle spill. (Max Payne 3 også synes jeg ble latterlig mye kulere med en mus. Headshot, headshot, bullet-time, headshot og nok et headshot. Max Badass 3some)

 

Plusspoeng til mus, minuspoeng til tastatur og ingenting til kontroller.

Lenke til kommentar

Det lille jeg brukte bue i Skyrim syns jeg funka helt fint med kontroller, siden du ikke er avhengig av annet enn å treffe. Når jeg i tillegg investerte i zoom ble det selvsagt enda bedre. Men, jeg ble ikke noen hav-seriøs bueskytter før etter at jeg bytta, så mangler det store sammenligningsgrunnlaget.

Lenke til kommentar

Mus er sjølvsagt best til alt som har med presisjon å gjere. Kan ikkje heilt forstå kvifor ein skulle sakne gamepad i Rage - bog standard FPS-oppsett av same sort som id alltid har laga. I Zeldalikes som Darksiders eller barebones-portar som Dark Souls er gamepad meir eller mindre sjølvskrive.

Lenke til kommentar

Ja, men når det gjelder enspillerspill så er presisjon i stor grad uviktig, fordi du ikke har noe å tape på å bomme med et par skudd kontra flerspillere som CoD og CS: Go hvor hver kule er vitkig. Problemet jeg hadde med Rage var særlig det med å bytte items og det å bytte ammo-type som åpenbart er lettere med en håndkontroller.

 

Nå er jo dette ting som også kan hankes inn med en mus hvor du kan stille inn knappene selv selvfølgelig, men igjen - å assigne makroer og slikt er ikke store jobben men å skru på en håndkontroller krever enda mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...