Eplefe Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 (endret) What? Kristenhet i SO? Det trodde jag aldri var mulig.Det er det tydeligvis. Jeg er sjokkert.Eplefe: Du ville ikke ha likt noe sånt som evig liv etc, å bli til noe annet enn jord ?Hadde det virkelig betydd noe særlig for meg? Si at reinkarnasjon er korrekt - at sjelen min er udødelig og bare flytter seg fra skapning til skapning, men at jeg ikke husker noe som helst fra tidligere liv. Hva faen tjener jeg på det? Laland kristen? Jeg som trodde han var fornuftig. Oh well. Jeg har blogget (Laland kan egentlig la være å lese. :|) What? Hvordan kan du tro at det å være kristen utelukker det å være fornuftig. :o Jeg har sett hva religion gjør med mennesker intelligens. Ikke bare i USA, heller. Det er åpenbart folk som lar seg blinde av teisme her i Norge og. Latterlig, spør du meg. Grownups with imaginary friends etc. Edit: Atsjonas: Det er et sitat fra faren til Zealuu. Endret 2. mai 2009 av Eplefe
Gormers Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Det å tro på noe som ikke er bevist å eksistere er ikke fornuftig. Greit nok så KANSJE noe skapte universet, men hvorfor AKKURAT den kristne guden? Og hvem skapte den kristne guden ? Uansett, man er ikke nødt til å tenkte i helt gitte baner for å være kristen.
- FuzioN Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 (endret) Jeg er kristen, men tenker ikke på Gud 24/7 heller da! Endret 2. mai 2009 av HCG
Gormers Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Hadde det virkelig betydd noe særlig for meg? Si at reinkarnasjon er korrekt - at sjelen min er udødelig og bare flytter seg fra skapning til skapning, men at jeg ikke husker noe som helst fra tidligere liv. Hva faen tjener jeg på det? Greit, men ville du ikke likt å se igjen en du elska som har dødd før deg?
Rider of Reason Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Laland kristen? Jeg som trodde han var fornuftig. Oh well. Jeg har blogget (Laland kan egentlig la være å lese. :|) What? Hvordan kan du tro at det å være kristen utelukker det å være fornuftig. :o Jeg har sett hva religion gjør med mennesker intelligens. Ikke bare i USA, heller. Det er åpenbart folk som lar seg blinde av teisme her i Norge og. Latterlig, spør du meg. Grownups with imaginary friends etc. Rettelse! Du har sett hva menneskers mangel på inteligens har gjort med religion og på grunn av religion.
- FuzioN Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Håper virkelig denne diskusjonen har lagt seg etter jeg har stått opp.
Eplefe Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Det å tro på noe som ikke er bevist å eksistere er ikke fornuftig. Greit nok så KANSJE noe skapte universet, men hvorfor AKKURAT den kristne guden? Og hvem skapte den kristne guden ? Uansett, man er ikke nødt til å tenkte i helt gitte baner for å være kristen. Kristne er PER DEFINISJON folk som vedkjenner den kristne religionen, en monoteistisk religion med en hellig treenighet. Bitch plz. "Jeg tror egentlig ikke på gud, men jeg liker å være snill mot andre og sånn, så da er jeg vel kristen, da" er et fordummende syn på verden. Mennesker skapte den kristne guden. Og den muslimske guden. Og de hinduistiske gudene. Wartom: Noe skapte universet, det er et uomtvistelig faktum. Mest sannsynlig var dette en kjemisk reaksjon som fremdeles er i gang og dermed evig-ekspanderende (så langt det er mulig, selvsagt - men det vet vi ingenting om). Det er ikke noe jeg kan påstå er et faktum - det er en gjetning basert på det vi vet om universet (den lille biten vi vet noe som helst om)
Gormers Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 (endret) Laland: ikke at du er noe mindre episk, men det er liksom ikke meg å ha sitater fra andre her på forumet som min signatur (i alle fall hvis det bare er for å skryte over meg selv). Så off you go. Endret 2. mai 2009 av Gormers
Eplefe Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Greit, men ville du ikke likt å se igjen en du elska som har dødd før deg?Selvfølgelig ville jeg likt det, jeg er ikke helt hjerterå heller. Jeg har bare vedkjent at det er en umulighet.Rettelse! Du har sett hva menneskers mangel på inteligens har gjort med religion og på grunn av religion.Hvilket er fullstendig synonymt med det jeg sa, siden religion er menneskeskapt.
Gormers Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Selvfølgelig ville jeg likt det, jeg er ikke helt hjerterå heller. Jeg har bare vedkjent at det er en umulighet. Men da ville du vel ha likt å kunne tro på at du kunne det
Wartom_InnleggNO Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 (endret) If God is willing to prevent evil, but is not able to Then He is not omnipotent. If He is able, but not willing Then He is malevolent. If He is both able and willing Then whence cometh evil? If He is neither able nor willing Then why call Him God? - Epicurus Endret 2. mai 2009 av Wartom
Eplefe Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Men da ville du vel ha likt å kunne tro på at du kunne det Tja. Jeg synes det er rimelig greit å slippe å fornekte evolusjon og det meste moderne vitenskap har å diske opp med kun fordi jeg har veldig lyst til å møte igjen hamstrene mine og farfar.
Laland Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Laland kristen? Jeg som trodde han var fornuftig. Oh well. Jeg har blogget (Laland kan egentlig la være å lese. :|) Jeg er kristen, men hør meg rett: Jeg liker tanken på at det er noe større enn oss selv, som kanskje, om ikke har skapt alt, har kontroll. Jeg er ikke særlig religiøs av meg; jeg er for selvbestemt abort og mener Darwin har rett, samtidig liker jeg tanken på at det finnes en gud. Er på ingen måter 100% overbevist over noen religiøse trosretninger og mener hvert induviduelle menneske er sin egen herre, så kom ikke her og kall meg noe annet enn fornuftig.
Gjest Bruker-127711 Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Legger meg igjen. Skjul ikke noe spennende her
Vaenas Skrevet 2. mai 2009 Skrevet 2. mai 2009 Laland kom deg på gears å host a. Jeg og en kamerat skal spille men trenger host.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå