Gå til innhold

Den store paladin tråden


Anbefalte innlegg

Vi har en del pally'er i guilden ja, kan jo spørre de, men vet isje om vi har en retri er vel 2 pally tanks og 1 pally healer.

Og eg har seff isje mana problemer, går aldri tom eg. bruker Seal of Wisdom og judgements of wisdom når eg tanker, eg håper i værtfall det er smart å bruke de to. sverdet fra UP skal skaffes så snart som mulig ;)

 

 

Seal of Wis er et must i de tilfellene oppgaven din er å holde deg som nummer 2 på aggrometeret, men i alle andre tilfeller, altså der du tanker adds som slår fra seg, bør du bruke Seal of Vengeance, som stackes opp på 3 mobs samtidig hvert 6. sekund (via Hammer of the Righteous) og genererer latterlig mye aggro. Grunnen til dette er at paladin tanks er konstruert for å droppe raskt i HP, slik at du får mana fra Blessing of Sanctuary. Om du ikke dropper raskt nok til å holde manaen oppe, har du to valg: Dra inn flere mobs i hvert pull, eller sleng gear med mindre avoidance i en slot eller to. Dette er også årsaken til at du bør unngå for mye dodge som palatank, da du tar for lite skade til å holde manaen oppe.

 

Du vil garantert høre sutring fra diverse healers som ikke er vant med palatanks når du er i pugs, da kan du bare forklare at de enten kan vente på at du skal drikke mellom hver pull, eller gjøre jobben sin.

 

Lykke til med sverdet! :)

Endret av Mafo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det forresten noen som har fått bruk for Hand of Reckoning? Det eneste bruksområdet jeg ser for meg er å taunte ut enkle mobs dersom offtank har gapt over litt for mye, eller dersom RD blir resisted.

 

Det virker litt som en pull ability i tilfeller der AS ikke er trygt, men etter at rekkevidden på AS ble krympet har jeg aldri hatt problemer med uønskede gjester i packen min. Inntil videre ligger den fint plassert sammen med Divine Intervention på den forholdsvis nedstøvede delen av actionbaren min.

Lenke til kommentar
Takker for oppklaringen! :)

Jeg har gått med en kjip følelse av å ha oversett noe vesentlig, da jeg har tatt det som en selvfølge at T7 gir deg de statsa som er viktige. Jeg ruger foreløpig på 100 heroism badges, men har vegret meg for å bruke 80 stk på en T7-chest som gir meg ca 3 dps mer sammenlignet med Undeath-chesten (Blue item). Det hjelper ikke at 4-sett-bonusene er en vits, noe som virker å gjelde alle classes.

 

T4 set bonusen for ret er faktisk som nevnt over utrolig god. Den gir deg -1sec på den beste nuken din + ekstra mana til DPS og en bedre rotasjon. Prioriter den selv om det betyr at du må ha 4 muligens underlegne set items sammenlignet med T7.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har fått bruk for Hand of Reckoning? Det eneste bruksområdet jeg ser for meg er å taunte ut enkle mobs dersom offtank har gapt over litt for mye, eller dersom RD blir resisted.

 

Det virker litt som en pull ability i tilfeller der AS ikke er trygt, men etter at rekkevidden på AS ble krympet har jeg aldri hatt problemer med uønskede gjester i packen min. Inntil videre ligger den fint plassert sammen med Divine Intervention på den forholdsvis nedstøvede delen av actionbaren min.

 

Ikke spilt noe etter patch, men ser for meg at Hand of Reckoning burde være finfin i pvp for å hindre folk i å bandasjere o.l. da den gjør (litt) skade. Samt å taunte adds fra MT selvsagt, for eksempel på Grobbulus.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har fått bruk for Hand of Reckoning? Det eneste bruksområdet jeg ser for meg er å taunte ut enkle mobs dersom offtank har gapt over litt for mye, eller dersom RD blir resisted.

 

Det virker litt som en pull ability i tilfeller der AS ikke er trygt, men etter at rekkevidden på AS ble krympet har jeg aldri hatt problemer med uønskede gjester i packen min. Inntil videre ligger den fint plassert sammen med Divine Intervention på den forholdsvis nedstøvede delen av actionbaren min.

 

Ikke spilt noe etter patch, men ser for meg at Hand of Reckoning burde være finfin i pvp for å hindre folk i å bandasjere o.l. da den gjør (litt) skade. Samt å taunte adds fra MT selvsagt, for eksempel på Grobbulus.

 

 

Selv bruker jeg den til å "nuke" Malygos når han letter i p1 ;)

 

Også kjekk mot rogues som prøver å restealthe, healere som prøver å drikke samt å pulle ting når man grinder.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Vi har en del pally'er i guilden ja, kan jo spørre de, men vet isje om vi har en retri er vel 2 pally tanks og 1 pally healer.

Og eg har seff isje mana problemer, går aldri tom eg. bruker Seal of Wisdom og judgements of wisdom når eg tanker, eg håper i værtfall det er smart å bruke de to. sverdet fra UP skal skaffes så snart som mulig ;)

 

 

Seal of Wis er et must i de tilfellene oppgaven din er å holde deg som nummer 2 på aggrometeret, men i alle andre tilfeller, altså der du tanker adds som slår fra seg, bør du bruke Seal of Vengeance, som stackes opp på 3 mobs samtidig hvert 6. sekund (via Hammer of the Righteous) og genererer latterlig mye aggro. Grunnen til dette er at paladin tanks er konstruert for å droppe raskt i HP, slik at du får mana fra Blessing of Sanctuary. Om du ikke dropper raskt nok til å holde manaen oppe, har du to valg: Dra inn flere mobs i hvert pull, eller sleng gear med mindre avoidance i en slot eller to. Dette er også årsaken til at du bør unngå for mye dodge som palatank, da du tar for lite skade til å holde manaen oppe.

 

Du vil garantert høre sutring fra diverse healers som ikke er vant med palatanks når du er i pugs, da kan du bare forklare at de enten kan vente på at du skal drikke mellom hver pull, eller gjøre jobben sin.

 

Lykke til med sverdet! :)

 

Aha då har jo eg jo gjort noe dumt så langt :unsure: får begynne å bruke SoV istede då og fikk dessvere ikke sverdet i dag, men skal prøve i morgen også. men fikk trinketen fra Anjol'nerub som gir 111+ i stamina og fikk Temered titansteel helm som gir masse + i stamina. (med riktige enchants og gems kan den gi opp i +255 stamina) men en teit ting med det er at man må jo ha så og så mange gems til sammen på armoren for å få meta gems til å funke og eg har kun socket slots på headen så får isje den siste blue og red gemen eg trenger. <_<

Lenke til kommentar
yei, tippa over 5k dps på patchwerk ikveld, såååå Ulduar pls!

 

mistet også troen på menneskeheten etter min første pug som tank, brukte 1time på AN heroic , skjønner ikke hvor jeg finner alle de dårlige folkene tbh..

 

5K! Imponert. :)

 

Jeg har bra erfaring med PUGs i WoTLK faktisk, men pleier å bringe min egen healer.

 

Går greit for min del at ting går tregt, jeg har aldri hastverk, og liker å ha nye lvl 80s med på runnet for å få litt utfordring. Det verste jeg vet er folk som whiner fra start til slutt.

 

Et spesifikt eksempel var en rogue (halveis HC-geraet, resten blues) som ble med i Violet Hold daily HC. Fyren lå på imponerende 1530 DPS, og presterte å kjefte en blue/green-geara warrior huden full fordi han lå på 1450.

 

Har inntrykk av at rogues har en større andel sutrekopper enn de andre classene til sammen. Omtrent kun rogues som skal belære meg om tanking ("use seal of command ffs" "why didn't you heal me" etc etc).

 

Hunters er stikk motsatt. Sier ofte ikke et ord mellom "inv" og "cya". Har truffet EKSTREMT mange dyktige hunters, så det kan hende de bare har vært 100% fokusert på å gjøre jobben sin. :)

Lenke til kommentar

Burde kanskje ta med egen healer jeg også, var healeren som dreit seg ut konstant. I tillegg holy paladin og AN er ikke akkurat så veldig Holypalla-vennlig ><

 

Skal sies at jeg har vært i 4-5 pugs til nå i wotlk, alle untatt denne ene var på magen og har helt ok erfaring, men du merker det så sykt mye bedre om folk slacker når du er tank

Lenke til kommentar

De som slacker etter når jeg er tank får seg en reprimande uten like. Stopper ikke såfremst ikke noen ber meg stoppe, ingen readycheck når jeg tanker, har healer mana kjører jeg på. Tok UK på rundt 20-25 min her om dagen og CoS på 26 (fikk sistebossen, men ingen drage til meg denne gangen).

 

Run & Gun er det nærmest jeg kommer på av navn når jeg tanker :)

Lenke til kommentar
De som slacker etter når jeg er tank får seg en reprimande uten like. Stopper ikke såfremst ikke noen ber meg stoppe, ingen readycheck når jeg tanker, har healer mana kjører jeg på. Tok UK på rundt 20-25 min her om dagen og CoS på 26 (fikk sistebossen, men ingen drage til meg denne gangen).

 

Run & Gun er det nærmest jeg kommer på av navn når jeg tanker :)

Transfer og bli min faste tank plz B)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...