Gå til innhold

Den store Killzone 2 tråden!


Paisley

Anbefalte innlegg

Siktinga er knotete i fullversjonen også. Det er vanskelig å finsikte. Men det går seg vel til.

 

Det å finsikte med DS3 kontrollen oppleves knotete uansett spill nesten, er liksom noe med stikkene eg ikkje blir heilt komfortable med :(

 

Nåvel, så dårlig er da ikke DS3. Greit nok at 360-kontrollen er mye bedre til denne typen spill, men DS3 fungerer da fjell den også. Problemet her er vel mer at spillet har en forholdsvis lav fps hele veien gjennom, noe som også fører til at siktet føles tregt og unøyaktig i forhold til andre spill. Vil tro det er en vanesak.

 

Edit: Må bare påpeke at spillet flyter vanvittig bra. Merket ikke noen framerate drops underveis.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket heller ingen framdrops, alt var solid skrudd sammen.

 

Angående kontrollene virket disse veldig bra. Eg har ingen aning om det er forskjeller her enn fra BETA, for eg hadde ingen problemet med finsiktingen altså. Måtte selvfølgelig skru opp sensen da. Ellers var demoen latterlig kort og gav meg ingen overaskelser. Den klassiske "OMG storm fienden, se kompisene dine slaktes og eksplosjoner over alt" var som revet rett ut fra FPS boken. Cover systemet funket glimrende, og var svært velkommen for min del ihvertfall :) Lydene var herlige og grafikken likeså, den er vel også noe bedre i retail. Det kan vel kanskje Dinsdale og Haansi svare på.

 

Men å spille demoen var som å spille" just another fps" egentlig, men igjen altfor kort til å kunne dømmes.

 

EDIT: La merke til at man kan snu på loading skjermen når man beveger på DS3 :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Blir kjøpt men var på en måtte litt skuffet over demoen, men vet ikke over hva :S tror det ligger i at sikte var uvant, men vil ikke si det var dårlig..

 

litt off topic, når det er så mye snakk om DS3 her minte dere på meg en ting, jeg må kjøpe adapter så jeg kan bruke ps2 kontroller på ps3 før kz2 kommer! Har ødelagt løpe knappen (L3) på 2 vanlig sixaxis og 1 DS3 kontroll nå. Gidder ikke bruke 500 kr på en ny kontroll (er jo et nytt spill jo!?!?!)

Joysticken er jo ikke ødelagt men løs og fungerer ikke som den skal så løping blir vansklig, en av dem er det nesten helt umulig og løpe meg også.

Lenke til kommentar

Du må da vel ha DS3 til Killzone 2 kommer! Er jo mange småting i spillet som krever sixaxis for å utføre. Om disse tingene er nødvendig for å spille gjennom spillet, eller om du kan skru dem av vet ikke jeg, men spilleopplevelsen blir sikkert ikke like bra uten. Du må jo uansett ha skikkelig spake før eller senere!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Blir egentlig sixaxis funksjonen brukt til så mye annet enn å skru på ventiler etc? Var vel dette med sniping osv. holder man kontrollen i ro så roer siktingen seg. Skikkelig banebrytende greier som virkelig dra spilleren inn i opplevelsen med andre ord :p

 

Det er da noe! :p Vi kan jo spekulere i om det faktisk er mulig å skru på ventiler uten sixaxis... Hvis det ikke er det kommer han jo ikke langt med DS2.

 

Edit:

HardC0reh4x0r... osv..: Er du 11 har du ikke noe i denne tråden å gjøre! Killzone 2 er du garantert ikke gammel nok til å spille! :p

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Blir egentlig sixaxis funksjonen brukt til så mye annet enn å skru på ventiler etc? Var vel dette med sniping osv. holder man kontrollen i ro så roer siktingen seg. Skikkelig banebrytende greier som virkelig dra spilleren inn i opplevelsen med andre ord :p

 

Det er da noe! :p Vi kan jo spekulere i om det faktisk er mulig å skru på ventiler uten sixaxis... Hvis det ikke er det kommer han jo ikke langt med DS2.

 

Edit: Er du 11 har du ikke noe i denne tråden å gjøre! Killzone 2 er du garantert ikke gammel nok til å spille! :p

 

Hvem bryr seg, jeg blir ikke påvirket...

Lenke til kommentar
Wow!

Akkurat som alle andre effpeesser jo.

 

Kan noen fortelle meg hva som er så stort med detta spillet? For jeg ser det ærlig talt ikke.

 

 

hehe, det er banebrytane på ein del områder, i tillegg har det teke lika langt tid å lage som opera huset i Oslo og har eit utviklingsbudsjett som kunne finansiert motorveg mellom bergen og oslo...(satt på spissen ;))

 

Det er vertfall verdt å få med seg viss ein har ein ps3..:)

Lenke til kommentar

Som nevnt er jo egentlig spillet akuratt som andre first person shooters. Det er jo selvsagt grafikken og noen av de andre funksjonene som er det beste med dette spillet. Da var det egentlig ikke selve singleplayeren jeg gledet meg til, men multiplayeren. Er den jeg vil sette tenna i. ^_^

Lenke til kommentar
Wow!

Akkurat som alle andre effpeesser jo.

 

Kan noen fortelle meg hva som er så stort med detta spillet? For jeg ser det ærlig talt ikke.

 

 

hehe, det er banebrytane på ein del områder, i tillegg har det teke lika langt tid å lage som opera huset i Oslo og har eit utviklingsbudsjett som kunne finansiert motorveg mellom bergen og oslo...(satt på spissen ;))

 

Det er vertfall verdt å få med seg viss ein har ein ps3..:)

 

Oh wow! Du overbeviste meg der altså!

 

Flere gode argumenter for at dette er et så sjukt bra spill som alle skal ha det til?

Lenke til kommentar

Har endelig fått testet spillet selv og ble positivt overrasket. HAr begynt å gått en smule lei FPS spill, siden de føles så generiske og ikke minst udatert sjanger. Men etter 4 gjennomgang av demoen, så har jeg igjen fått åpnet øynene for dette spillet. Grafikken er jo ikke noe å klage på, ser jo utrolig vakkert ut til tross for de grå omgivelsene, og lydbilde er noe av det bedre jeg har hørt i et spill...

 

Som flere "klager" på så er siktingen litt treg selv om alt er skrudd opp på max, men dette er kun en vanesak :)

Ser frem til SP delen i fred og ro, og kanskje jeg begir meg ut på MP delen, hvis miljøet blir bra nok (mtp. norsk community).

 

Alt i alt: fornøyd :)

Lenke til kommentar
Wow!

Akkurat som alle andre effpeesser jo.

 

Kan noen fortelle meg hva som er så stort med detta spillet? For jeg ser det ærlig talt ikke.

 

 

hehe, det er banebrytane på ein del områder, i tillegg har det teke lika langt tid å lage som opera huset i Oslo og har eit utviklingsbudsjett som kunne finansiert motorveg mellom bergen og oslo...(satt på spissen ;))

 

Det er vertfall verdt å få med seg viss ein har ein ps3..:)

 

Oh wow! Du overbeviste meg der altså!

 

Flere gode argumenter for at dette er et så sjukt bra spill som alle skal ha det til?

 

Det var ikkje min hensikt å overbevise deg heller ;)

 

du kan jo ta ein titt på eurogamer, 1up, gamespot, gamepro, IGN, gametrailers, ++ og lese deira omtalar. kansje du skjønner meir då..

 

IKKJE les gamer.no sin..;)

Lenke til kommentar
Wow!

Akkurat som alle andre effpeesser jo.

 

Kan noen fortelle meg hva som er så stort med detta spillet? For jeg ser det ærlig talt ikke.

 

Ja for du kan basere alt om et spill på en 10 minutters demo, job well fucking done !:) sorry for røft språk.

På de 10 minuttene kan du suge til deg så mye fra det spillet at du ikke vet det engang, foreksempel at Ai'en ikke er forutsigbar, fiendene tar forskjellige veier om du må spille et område på nytt, de sprinter fra deg når du skyter, skader du dem dekker de seg og skyter i desperasjon for å få deg drept, ja fy f og mye deilig det var å putte fingeren på. Våpenet føles ekte, tungt og er lagt opp på den måten det er å skyte på i virkeligheten, har du noensinne løfta et våpen og avfyrt det? krever en del, spesielt med tanke på hvor mange idiotiske spray and pray spill det finnes. Men alt dette som er nevnt jo selvfølgelig bare ting som er perfeksjonert fra andre fps spill, kan si meg enig der.

 

Men de 10 minuttene der gav meg mer enn et par timer i cod 4, faktisk, Og CoD 4 er en temmelig rå shooter.

Hva annet er det å si, Guerilla har truffet spot on på hva de har vist og lovt. Grafikken var nydelig, på en sær måte, fantastisk mørkt og dystert, der får du også inn vekta med våpenet, du bærer en byrde. Spesielt når du hopper ser du det så utrolig godt. Hvis du vil kan du se så mye i killzone 2 som er nytt og spennende, og dette var på 10 minutter, vent til en single player som blåser deg opp i himmelen om og om igjen.

 

Gurilla kudos for Ps3's beste shooter !:)

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Jeg og Akrabra satt å spilte det hos meg for kort tid siden, og jeg er absolutt enig i det han sier! Jeg ble rett og slett blåst vekk av demoen. Alt imponerte meg, ser ut til at de har infridd forventningene, og vel så det! :)

 

Jeg ble veldig overraska (positivt) over AIen, skjønner ikke hva folk har klagd på før. Greit nok, på dine medsoldater, kunne den vært en smule bedre, med tanke på at de dør i hytt og gevær - men på Helghastene, der var den super. Opplevde flere ganger at en jævel som løp ut av cover presterte å snu seg like kjapt tilbake når jeg begynte å skyte (dårlig forklart, men kort sagt supert) .

 

Kan ikke annet enn å glede meg! Fanboys, go away, dette er noe alle burde få prøve! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...