Gå til innhold

Den store Killzone 2 tråden!


Paisley

Anbefalte innlegg

Wow!

Akkurat som alle andre effpeesser jo.

 

Kan noen fortelle meg hva som er så stort med detta spillet? For jeg ser det ærlig talt ikke.

 

Ja for du kan basere alt om et spill på en 10 minutters demo, job well fucking done !:) sorry for røft språk.

På de 10 minuttene kan du suge til deg så mye fra det spillet at du ikke vet det engang, foreksempel at Ai'en ikke er forutsigbar, fiendene tar forskjellige veier om du må spille et område på nytt, de sprinter fra deg når du skyter, skader du dem dekker de seg og skyter i desperasjon for å få deg drept, ja fy f og mye deilig det var å putte fingeren på. Våpenet føles ekte, tungt og er lagt opp på den måten det er å skyte på i virkeligheten, har du noensinne løfta et våpen og avfyrt det? krever en del, spesielt med tanke på hvor mange idiotiske spray and pray spill det finnes. Men alt dette som er nevnt jo selvfølgelig bare ting som er perfeksjonert fra andre fps spill, kan si meg enig der.

 

Men de 10 minuttene der gav meg mer enn et par timer i cod 4, faktisk, Og CoD 4 er en temmelig rå shooter.

Hva annet er det å si, Guerilla har truffet spot on på hva de har vist og lovt. Grafikken var nydelig, på en sær måte, fantastisk mørkt og dystert, der får du også inn vekta med våpenet, du bærer en byrde. Spesielt når du hopper ser du det så utrolig godt. Hvis du vil kan du se så mye i killzone 2 som er nytt og spennende, og dette var på 10 minutter, vent til en single player som blåser deg opp i himmelen om og om igjen.

 

Gurilla kudos for Ps3's beste shooter !:)

 

*Smelt* ;)

 

Og til 11-åringen her, du har bare fem år igjen til helvete!! ;)

 

.. Nei, er ikke så ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt førsteinntrykk:

 

- Flotte lyseffekter og mange detaljer

- Noen fantastiske animasjoner

- Ansiktsmodelleringen var litt skuffende

- Noe lav fps til tider, kanskje fordi jeg kjører 1080p?

- Litt vel grått og kjedelig, men regner med det er større variasjon i fullversjonen

- Fantastisk lyd

- Liker granatene

- Kontrollmessig litt klumsete, men jeg er ikke vant til å spille FPS på PS3

- Rimelig standard FPS gameplaymessig, liksom ikke noe nytt

 

 

Så tja, veldig flott grafikk, men ikke så utrolig imponerende. Gameplaymessig ser jeg ikke det helt store, men over middels. Tviler på at jeg orker å skaffe dette, ikke på dag 1 i alle fall. Har så mange FPS-er på PC og X360 fra før. Kanskje jeg plukker det opp senere hvis det viser seg å bli en stor onlinehit.

Lenke til kommentar
Du må da vel ha DS3 til Killzone 2 kommer! Er jo mange småting i spillet som krever sixaxis for å utføre. Om disse tingene er nødvendig for å spille gjennom spillet, eller om du kan skru dem av vet ikke jeg, men spilleopplevelsen blir sikkert ikke like bra uten. Du må jo uansett ha skikkelig spake før eller senere!

 

De er jo så jævla dyre og jeg ødelegger alltid den joysticken, så da går jeg heller tilbake til PS2 versonen (DS2) som tåler litt mer! 17 åring som meg driter jo ikke akkurat penger og da blir nok spill prioritert foran en jævla bedriten kontroll som blir ødelagt under litt hardt online play!!!

Endret av MooseOnTheRun
Lenke til kommentar

Da var demoen spillt igjennom noen ganger. Førsteintrykket av kontrollene var som mange her påpeker litt "rart", men etter litt spilling føltes det faktisk veldig naturlig og nøyaktig. Dro mange headshots på litt avstand, som vanligvis er svært knotete med gamepad.

 

Grafikken var hypa opp i den forstand at statisk geometri kun var "veldig bra". Det som derimot imponerte ekstremt (som jeg tror er grunnen til at grafikken er såpass hypa og har fått så god kritikk) var effektene. Lys/skygge, animasjoner, sprutende splinter, betong og gnister, fysikkmotoren og lydeffekter var med god margin det råeste jeg har opplevd noen sinne! Dette var så sinnsykt bra og så engasjerende at det gjør opplevelsen til noe helt spesielt.

 

Demoen var kort, men viste samtidig mye av gameplayet. Om dette blir ensfromig i lengden vil kun fullversjonen vise, men det ser unektelig svært lovende ut!

Lenke til kommentar

Konge demo!

 

Grafikken og den artistiske stilen er nydelig. Lyden er sykt god! Satt å fniste i godstolen da jeg hørte skuddsalvene til Helghasetene treffe veggen bak meg. tongue.gif Fikk en skikkelig følelse av "oomph" i våpnene. Spesielt pistolen kjentes ut som den sparka hardt fra seg. Også en heftig "oomph" når kulene treffer de rødglødende Helghastene.

Irriterende å bruke L2 til cover og L1 for å sikte inn, men det kommer seg vel etterhvert.

Ellers var vanskelighetsgraden litt for enkel.

Håper AI-en er mer aggressiv når man skrur opp nivået litt. Godt mulig jeg må spise disse ordene når jeg har hele spillet. tongue.gif

 

Men det ga garantert mersmak! Skal ta noen gjennomkjøringer til nå. smile.gif

Lenke til kommentar

Må bare si jeg er meget imponert over denne relativt korte demoen.

 

Grafikken samt lyd og lyseffektene overgår det meste jeg hvertfall har sett de siste årene:)

Ser jeg gjorde en god investering i ps3 jeg kjøpte sist uke:P

 

 

 

Har btw lest gamer.no i mange år nå, men aldri registrert meg egentlig, så hvis noen er interesserte i noen killzone-matcher 25.Februar, eller andre ps3 spill så er det bare å adde meg:)

 

Gt: Supermodell

Endret av Supermodellen
Lenke til kommentar

"Reporting directly from as I play the demo!!

 

Fy faen demoen ble bedre uten crosshair :D

Og når du er inne i det lageret, der har jeg full kontroll med null crosshair og tar cover der jeg vil ta cover, og det sitter 100% hos meg nå!!

Etter 7 gjennomspillinge av demoen er jeg målløs, det coversystemet har tatt meg på senga, hadde aldri trodd det funket så perfekt så det gjør for meg :)

 

Synes med null crosshair og ikke hud da får du mer filmatisk opplevelse, anbefales!! :D

 

Disse 19 dagene er virkelig tunge...!

Guerilla Games har laget et mesterverk i mine øyner, og jeg har ikke enda testet skirmish og heller ikke den polerte nettdelen enda!!!

 

Og det sies at demoen er fra previewkoden som kom desember 08 :D

Så det kan bli endringer når man har retailversjonen!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Spilt igjennom demoen 4 ganger nå og herre så bra. AI'en er jo super, helgast soldatene gjør stadig noe nytt. Hopper du i dekning prøver dei å få deg ut i åpent terreng med granater. Helgast soldaten oppe på transport kjøretøye dukker for å unngå at hode hans blir full av bly. "die u vektan scum" skriker en av dem med full hals der han kommer mot meg og slår meg mitt i trynet med enden av geværet sitt.

 

Flotteste slagmarkede eg har sett. Støv og sand blir bært bortover med vinden. Eksplosjoner dundrer i alle retninger. gnistre effektene som danser bortover gulvet når bly treffer metal. du hopper i dekning og først da legger merke til alle dei livløse soldatene rundt deg, til og med en som brenner.

Eneste effekten som eg synest var litt rar i forhold til alt det andre er når du livner opp en fallen kamerat. strålen som blir skutt ut ga meg en retro følelse ala doom/quake. Men blir bare småpirking.

 

Er enig med at demoen var skuffende kort, men hadde ikkje så store problemer med kontrollene. trikset og mikset litt på options så ble alt bra. :)

La ikkje merke til det detalje rike omgivelsene før etter første gjennomspilling. Det som også var litt skuffende var at man kunne bare velge en vanskelighetsgrad, hadde økt "fun factor" ved omspilling. Etter denne opplevelsen er eg storfornøyd å ha forhåndsbestillt spillet.

 

Oh btw, konge tips du kom med Toman! Innlevelsen vart total etter å ha slått av alt som heter HUD. :D

Endret av zuperhans
Lenke til kommentar

Her er noen inntrykk etter et par gjennomspillinger av demoen:

 

I utgangspunktet ble jeg litt overraska over kontrollene og sleit litt med å få det til, men jeg vente meg fort til det, og satte faktisk pris på dem etterhvert. Med såpass tungt utstyr bør det være visse konsekvenser for bevegelighet, kult av Guerilla å inkludere dette. Med litt modifisering på options var det good in the hood. Grafikken var skikkelig flott med stabil fps, det var en fryd å spille det på en 42" skjerm. Fiendens AI leverte akkurat som lovet, det var dritbra. For å ikke si coversystemet! Dette blir et garantert kjøp!

 

Jeg merker at jeg allerede hater Rico dog. Han alene er grunn nok til å ville spille som Helghast.

Endret av Bunad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...