Gå til innhold

Datalagrings-diskusjonen koker på nett


Anbefalte innlegg

Jeg har rimelig forskjellige syn på dette, men vil påstå jeg er mer for DLD enn mot. DLD er et svakt brudd på personvernet, og under denne diskusjonen har det ofte blitt glemt det faktum at man kan bli overvåket uten at man vet det. I mine øyne kan denne saken sammenlignes med å gå oppover Aker Brygge. Om man tenker seg om blir man filmet av uttallige kameraer ved en spasertur oppover Aker brygge, er dette også et brudd på personvern-loven da eller? Er dette noe Ola og Kari Nordmann skal lage oppstyr rundt? I de større byene i Norge er det kamera på så og si hvert gatehjørne, dette vil vel også stride mot personvern-loven? Det er mye man glemmer når under en så het diskusjon, og mange faktorer blir glemt av de som diskuterer.

 

Jeg vil tro at direktivet ble presset på Norge fra EU etter EØS-avtalen, og for meg er det viktigere å beholde EØS avtalen enn å avvise DLD. Man kan selv forestille seg fremtiden til handel med EU land om EØS avtalen går til dundass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man tenker seg om blir man filmet av uttallige kameraer ved en spasertur oppover Aker brygge, er dette også et brudd på personvern-loven da eller? Er dette noe Ola og Kari Nordmann skal lage oppstyr rundt?

 

Se for deg at disse kameraene er inne i huset ditt og du har ingen kontroll på hva de filmer.

 

Man kan selv forestille seg fremtiden til handel med EU land om EØS avtalen går til dundass.

 

Vi er ikke med i EU av en grunn. Alle land har uansett vetorett og EU er ikke så barnslige at de sparker vekk folk fordi de ikke aksepterer alt EU sier. Derimot vil selvfølgelig handel gå enklere jo flere EU-direktiver som blir prakket på landet. Dermed har AP og Høyre solgt Norges befolkning til EU for flere handelsmuligheter.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Se for deg at disse kameraene er inne i huset ditt og du har ingen kontroll på hva de filmer.

Dette var et håpløst dårlig argument fra din side. Nå er det faktisk ikke slik at man blir filmet, og scenarioet er ikke langt nær så dramatisk som du vil fremstille det.

 

 

Vi er ikke med i EU av en grunn. Alle land har uansett vetorett og EU er ikke så barnslige at de sparker vekk folk fordi de ikke aksepterer alt EU sier. Derimot vil selvfølgelig handel gå enklere jo flere EU-direktiver som blir prakket på landet. Dermed har AP og Høyre solgt Norges befolkning til EU for flere handelsmuligheter.

Stemmer det, vi er ikke med i EU, men vi har fortsatt EØS avtalen å forholde oss til, noe som vil være en god del enklere om vi er litt villige. Jeg tror ikke du har satt deg inn i scenarioet til hverken AP eller Høyre, og dermed kan du egentlig ikke uttale deg noe høyt om dette. Om man prøver å sette seg inn i rollen til enten AP eller Høyre tror jeg man ville fått samme utfall som nå, for hadde det vært en annen måte å gjøre dette på, så hadde det blitt gjort. AP og Høyre er ikke så dumme at de innfører et direktiv dem vet dem kommer til å tape velgere på, ihvertfall ikke uten press. Jeg vil tro at direktivet kom som en følge av press fra EU. Direktivet vil også komme i fler og fler land etter hvert, da andre land ikke er så raske som Norge med å innføre dette.

 

Vi vil se mer og mer overvåkning med årene som kommer, og man kan egentlig bare legge seg tilbake i godstolen å spare energien sin, ikke kaste den bort på håpløs frustrasjon. DLD har nok kommet for å bli, og det er lite "vi her nede" kan gjøre med mindre det blir folkeavstemning, noe som er ytterst tvilsomt.

 

Nå skal jeg også si at jeg tviler litt på grunnlaget for direktivet. Jeg tror ikke DLD kommer til å bekjempe eller forhindre noe kriminalitet, og stiller meg derfor litt spørrende til hvorfor dette er løsningen, men så lenge AP og Høyre har gått inn for det, har dem min tillit.

Lenke til kommentar
... men så lenge AP og Høyre har gått inn for det, har dem min tillit.

 

Det er slik passivitet som har ødelagt landet vårt, og er grunnen til at vi lever i en politistat i dag. Slike meninger er avskummet av den politiske verdenen. I et ideelt demokrati vil folk med sånn tankegang bli fratatt stemmeretten sin.

Lenke til kommentar

Jeg har rimelig forskjellige syn på dette, men vil påstå jeg er mer for DLD enn mot. DLD er et svakt brudd på personvernet, og under denne diskusjonen har det ofte blitt glemt det faktum at man kan bli overvåket uten at man vet det. I mine øyne kan denne saken sammenlignes med å gå oppover Aker Brygge. Om man tenker seg om blir man filmet av uttallige kameraer ved en spasertur oppover Aker brygge, er dette også et brudd på personvern-loven da eller? Er dette noe Ola og Kari Nordmann skal lage oppstyr rundt? I de større byene i Norge er det kamera på så og si hvert gatehjørne, dette vil vel også stride mot personvern-loven? Det er mye man glemmer når under en så het diskusjon, og mange faktorer blir glemt av de som diskuterer.

 

Ja man kan faktisk bli overvåket når man beveger seg ut i det offentlige rom, vel vitende om at dette er underlagt strenge personvern lover, samt krav om skilting om overvåkning. Man kan til og med faktisk velge å ikke bevege seg hvor man blir overvåket. Litt vanskelig i Oslo selvfølgelig, men jeg tror risikoen er betydelig mindre i en liten bygd som Soknedal, Sør Trøndelag for eksempel.

 

DLD svekker vårt personvern betydelig (så lenge du hører på Datatilsynet og andre faginstanser i stedet for nytalen til Arbeiderpartiet og Høyre) og er høyst sannsynligvis et brudd på både Norsk grunnlov samt den Europeiske Menneskeretts Konvensjon. Vil bare minne om at 5 land i EU allerede har avvist implementeringen av DLD på grunnlag av at den bryter mot deres grunnlov. I flere av tilfellene dreier dette seg om overvåkning av 100% av befolkningen uten noen mistanke.

 

Når man kombinerer utvidet lagring av trafikkdata og lokasjonsdata med smart telefoner får man følgende resultat: http://www.zeit.de/datenschutz/malte-spitz-data-retention (faktiske data fra DLD logging)

Ganske krenkende mot privatlivet i følge de flestes mening.

 

Det finnes måter å balansere politiets behov, som hovedsakelig går på å ha mulighet til å knytte en IP til en abonnent, selv om dette er relativt ubrukelig til å ta noen som helst som har IQ større en skostørrelsen sin.

Lokasjonsdata står også høyt på listen til politiet, men de aller fleste er enige om at dette er et ganske stort inngrep i personvernet. Spesielt med tanke på at i dag lagres dette kun som et biprodukt av normal drift for å muliggjøre teknisk feilsøking. Spesielt når det ikke finnes noe som helst dokumentasjon på at DLD faktisk øker oppklaringsprosenten. Når man kombinerer dette med at man for unntakene fra alvorlig kriminalitet kan hente ut data uten domstolskontroll både for politi og private aktører så er det ikke mye balansert opp mot personvernet.

 

DLD er ikke proposjonalt på noen som helst måte, og jeg ser fram til å se Norges implementering bli dømt grunnlovsstridig, evt. dømt som brudd på EMK om det ikke skulle vinne fram i Norsk rettssystem.

Lenke til kommentar

Når man en gang nevner drama, hva med å ta en titt på denne artikkelen?

For de som ikke gidder lese er selve essensen dette (sitat fra digi.no):

 

(...)

Dekretet pålegger alle aktørene å oppbevare navn, brukernavn, passord, IP-adresse, oppkoplingstid, oppkoplingsmåte og alt annet som kopler personen til nytt innhold. Tjenester som tilbyr brukerskapt innhold, skal oppbevare all informasjon knyttet til brukerkontoen, det vil si fullt navn, postadresse, telefonnummer, passord, alias, med klokkeslett og dato for alle endringer av noe av dette, samt all meldingsutveksling gjort i forbindelse med registrering og endring.

 

Nettaktørene plikter å gjøre opplysningene tilgjengelige, ikke bare for rettsvesenet, men også for politi, tollmyndighet, skattemyndighet og trygdemyndighet.

(...)

 

[rant]

Fremdeles noen som vil påberope seg tillit til politikerne? Og før noen kommer med "jammen, dette kommer ikke til å skje i Norge"; Hvordan kan du være så sikker på det? På hvilken måte er Frankrike så fundamentalt forskjellig fra Norge at vi kan føle oss sikret mot reguleringskåte politikere, som ser ut til å ville regulere og forby oss vekk fra alt som lukter av risiko?

Dette minner mer og mer om hysteriet som oppstår i USA hver gang noen kommer i skade for å vise litt pupp på riksdekkende tv, bare av en mer alvorlig karakter.

"Ånei, én av 300 millioner innbyggere kan ta skade av dette, vi må for all del ikke vise noe sånt."

vs

"Åja, vi ser for oss at vi kan løse én kriminalsak til ved å innskrenke friheten til alle våre innbyggere."

Ja, det er en innskrenking, siden det er forholdsvis velkjent at folk endrer vaner hvis de vet noen ser dem. Isolert sett er dette en god og velmenende tanke, men når man begynner å samle alt dette er vi på god vei mot et A4-samfunn, der risiko er et fy-ord og alt og alle skal reguleres og passes på i hue og ræva slik at ingen ting går galt og ingen blir skadet.

Slik jeg ser det er vi i såfall på vei mot et fattigere samfunn, fordi vi risikerer å ende opp i hver vår polstrede kokong og aldri får oss en på trynet. Joda, man kan risikere å bli grønnsak eller markføde av livets svingslag, men hvis man fjerner risikoen fjerner man også mange belønninger og viktige erfaringer. Jeg stiller derfor spørsmålet: Er dette et samfunn vi vil ha? Der vi blir pakket inn i puter i form av forbud og regler, og aldri får erfare hvordan det er å ta egne valg, gå på snørra, lære av sine feil og reise seg for å slåss videre?

[/rant]

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på, ja jeg er kansje sjuk, er om en eller anna person skulle føle seg ensom også søker han "slutty teenage girls xxx" på google også tar det 5min så er det første fly til guantanamo?

Eller om jeg søker på "how to make IED's"?

Blir jeg eller den uheldige som søker på slikt henta sporenstreks av politiet også spurt masse spørsmål?

Jeg spør på generelt grunnlag.

 

Jeg tror liksom ikke de tar flere pedofile enn de gjør idag(bryr meg liksom ikke heller), selv om de er litt små kåte(get it?) på unger så er de strengt tatt ikke komplett idioter heller.

Og de få fjortisene som gir seg ut for å være silje16 bare for å lure noen naken bilder av andre jenter på nettet er nok heller ikke så skadelige at det gjør noe, har liksom aldri hørt om noen som har død eller fått traumer av slikt.

Lurer på hvor mange folk med fake accounts på fb som får straff og må leve med skammen etterpå bare fordi man ville ha det litt gøy.

 

Nå har vel jeg strengt tatt ikke "forstått" hva DLD innebærer, men jeg følger mangfoldet og sier nei, men tross alt så blir jo data i dag lagret i 5 måneder?

Og nei, jeg gidder overhode ikke lese den artikkelen som er her på hw.no siden den er så jævelig forpult lang, så om noen hadde giddi å lagd ett sammendrag av noe slag så kunne det vært bra, nei jeg gidder heller ikke søke opp noe rundt dette. :)

Men ingen kan vel se hvem jeg chatter med på msn, fb etc etc?

De kan bare se ip til siden jeg går inn på, f.eks vg.no, ikke hva jeg leser etc?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Spesielt når det ikke finnes noe som helst dokumentasjon på at DLD faktisk øker oppklaringsprosenten. Når man kombinerer dette med at man for unntakene fra alvorlig kriminalitet kan hente ut data uten domstolskontroll både for politi og private aktører så er det ikke mye balansert opp mot personvernet.

Helt riktig. Har tidligere i denne tråden stilt meg spørrende til hva den egentlige grunnen til at DLD blir innført. Når jeg skumleste fort igjennom hva jeg skrev i går kan det virke som jeg er 100% for DLD, men jeg stiller meg tvilende til direktivet, bare så det er sakt.

 

 

I et ideelt demokrati vil folk med sånn tankegang bli fratatt stemmeretten sin.

"I et ideelt demokrati" - "fratatt stemmeretten".

.. du er sikker på at du syns dette høres ut som et demokrati? :nei: Hvorfor skal man ikke stole på partiene man er for? Jeg orker rett å slett ikke sitte her å erge meg over at partiet jeg er for gjør noen dumme valg, den energien kan jeg bruke på noe annet. For jeg som enkeltperson kan ikke gjøre noe med det før til neste valg.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at direktivet kom som en følge av press fra EU. Direktivet vil også komme i fler og fler land etter hvert, da andre land ikke er så raske som Norge med å innføre dette.

Ja, da er vi ihvertfall enige om en ting. En stemme på AP eller Høyre er en stemme på at Norge skal miste sin selvstendighet.

 

Fordi "de fleste land" stuper ned mot avgrunnen betyr det ikke at vi skal stille oss på rekke og marsjere etter som en flokk sauer. Det er lov å tenke selv, og tiden til gamlepampene i AP og Høyre er over.

 

Vi trenger nye friske tanker. Vi trenger å stoppe opp og tenke oss om, hva er det egentlig vi stemmer på?

Lenke til kommentar

Dette med DLD er kun for at regjeringen skal danne sag en større og bedre oversikt om hvordan de psykologisk skal forme media for på slik måte alltid være 3 hakk foran saueflokken. I stedet for bare ett hakk foran kan de nå være 3 hakk foran. På slik måte blir det enklere for dem å velge rett hjernevaskings/mindkontroll teknikk gjennom media.

 

For det er slik at de vill ikke at vi skal bli for smarte, for da mister de makten de dessuten også får ereksjon av å ha.

 

Men siden det i dag ikke er lengre mulig å begrense oss på hva slags viten vi skaffer oss, blir det mere og mere viktig for globallistene å skaffe seg en bedre og mere PROFESJONELL oversikt over hvordan danne rett og slett sjakk matt mottrekk i form av media for å mere effektivt forhindre at folket skal bli for spirituelle og opp-våknet. (dette kan være i form av TERROR nyheter i media og andre ting som drar ned bevisstheten til folket og som også psykologisk sørger for at folket skal føle at de trenger dem. I virkeligheten er mesteparten av all Terror en illusjon som regjeringer selv står bak fordi at de vet at folk vil føle at de trenger dem. Det er nemmelig slik at skalaen ikke får lov å bli grønn, den skal helst være gul til rød til en hver tid)

 

En viktig ting å tenke på er et de som "styrer" landet er maktsyke mennesker og skyr ingen middler for å sitte der de sitter.

 

Dessuten har de klart å lure folk til å tro at de bryr seg om dere alle. Dette er en Illusjon og henger ikke på greip med virkeligheten. De eneste de bryr seg om er seg selv og hvordan mindkontroll manipulere så mange som de bare klarer PUNKTUM

 

Å tro at disse globaliser er engel hjerter som jobber for at du skal få det bedre er å lure seg selv. Og en hver person med hjerne større en en rosin bør ha skjønt til nå at media er styrt av regjeringen (å regjere eller regjeringen, samme sak). Som eksempel på at media lyver er det med at VG gikk ut med "knallhard diskusjon og forhandlinger om DLD i 9 timer" (husker ikke helt om det var 8 eller 9 timer) mens i virkeligheten satt de med sine iphones (and what not) og surfa på Facebook med mere. Det fantastiske er at "sovende" mennesker sluker det som står på VG og andre steder rått og for å ikke glemme TVen.

 

Jeg svarer ikke på kommentarer på hva jeg har skrevet her for dette vet jeg og det er ikke en gang diskuterbart for ikke noe eller noen kan forandre min viten om nettopp dette og de som vil ha bevis får vente på det for sannheten kommer ut før eller senere uansett. Og vi nærmer oss senterplanet av vår galakse hvor det er en høyere frekvens, noe som påvirker oss i aller høyeste grad, vi blir smartere og vi våkner opp fra hypnosen vi har vært i nå i alt for lang tid.

 

Ikke la noen styre deg, ta ansvar for egne/eget liv og ikke skyv det over på en dumm, dummere, dummest regjering, WAKE UP!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes. That way I wouldn't have to have any goddam stupid useless conversations with anybody. If anybody wanted to tell me something, they'd have to write it on a piece of paper and shove it over to me. They'd get bored as hell doing that after a while, and then I'd be through with having conversations for the rest of my life."

 

Fra Ghost in the Shell, SAC (men tatt originalt fra catcher in the rye)

 

Poenget mitt er at cyber terrorisme vil vokse i takt med strengere regler. Jo mer man knebler noen, jo mer vil dem snakke.

Lenke til kommentar

Forklar det til eldre.

 

Det virker som om eldre ikke helt får med seg hva dette dreier seg om. Forklar det med termer de skjønner. Om de hadde syntes det var greit med en myndighetskontrollør i hvert hjem, som skrev ned alt de gjorde og lagret dette i et halvt år, i tilfelle noen skulle finne på noe kriminellt. Er mye bra engasjement blandt de eldre. Gjelder bare å få terminologien inn i mer kjente ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe interessant for alle som vil vite sannheten er denne utube kanalen http://www.youtube.com/user/UFOTVstudios#p/u/0/Z_75v1XA46g og http://www.zimbio.com/TheConspiracyZone/articles/OW9v7fYcDJE/SHOCKING+REPORT+SECRET+UNDERGROUND+TUNNELS som jeg personlig har etterforsket siden 1997 og har 8.45GB med fakta på dette. Har også ALT av relevant info på Phil Schneider som ble drept for at han viste for mye. Han ble drept i sitt egen hjem, head shot, ingen penger var tatt i hans leilighet, derimot var alt av bevismateriale som kunne bevise hans påstander var korrekte tatt. Dette beviser ikke at han ble drept av CIA (men jeg personlig vet CIA stod bak) men det antyder kraftig at CIA som dessuten er nevt i "The TERRA papers" (google it eller se det på min youtube kanal www.youtube.com/rdavm

Videre er http://www.nyhetsspeilet.no/ en fin kanal som utfordrer din virkelighet slik du oppfatter den. Og her kan jeg si med en gang (uavhengig av ditt syn, at nyhetsspeilet.no gjør en fantastisk jobb og Frank Aune som driver nettstedet har jeg møtt og han er slett ingen konspirasjon-teoretiker slik mange tror. Faktum er at såkalte konspirasjon teorier har opphav i noe mere en bare fantasi.

 

Det er på tide å trå til med mot-virus mot regjeringen som undervurderer den norske befolkningens intelligens til en hver tid. At du eller dere (hvem enn det måtte være) har latt dere lure av propaganda på TV og at deres (også mine foreldre) foreldre har vært så naive å la seg lure av slik BULLSHIT gjennom mere en 30 år er meg utenom forståelse.

 

Jeg var ikke mere en 16 år da jeg begynte med hat tanker mot regjeringer, da jeg var 16 år begynte jeg å etterforske i Russland hvordan få tak i en atombombe for å sprenge stortinget til boksberg, planene inkluderte selvsagt også at konge huset skulle bli blåst bort slik at det såg ut som om at det aldri hadde vært der. Har selvsagt vokst fra slike destruktive tanker og i dag vil jeg ikke noen noe ondt uansett hvor jævlige de har vært. Men det forbauser meg kraftig at dagens ungdom uttaler seg som om "de må være der".

 

At de må være der er renspika BS, da dette har opphav i at regjeringen selv har påtatt seg oppgaven (for egen vinning og spinning) å påkalle seg for å være alle sine mestre for alt som finnes. Dette er Big time BS fra starten av. Ingen trenger en regjering, derimot har de sørget for å forme tanke mønstrene til folk, hvor gjennom lang tid har fått resultater. Egenskapen med å tenke selv og ta ansvar for egne liv har vært et ukjent fenomen de siste pluss 30 år, i stedet har det vært om å gjøre å rappe mest mulig sinn gjennom TV og media for på slik måte å få maktfølelese over alt og alle. Selveste maktfølelsen er unik for de som har det, og det kan sammenlignes med et narkotikum. Hvor også med årene førte til et hyppigere trengende for å bli enda mere mektig, hvor dette igjen har ført til at løgn fra politikere og derav løgn i media har blitt en dagligdags business for å oppnå det som de suger etter.

 

Blant annet har det Norske folk uvitende vært med på å finansiere hemmelige prosjekter som makt eliten selv føler er sitt eget. Blant annet er Olje fondet en Illusjon, hvor over 4 millioner nordmenn har latt seg lure- I håp om at disse pengene kommer deg eller dere til gode en eller annen dag... BS i stor stil, dette er en kjempe stor ILLUSJON som naive går rett på. At den norske stat er engler er BS og at folk tror dem er helt uten min forståelse.

 

Videre må det noteres at USA er ikke de eneste som har hemmelige underjordiske baser. Norge har mange... Og du dere eller alle som jobber som sauer har finansiert dette uvitende.... Og det gjør dere til medeiere! Men tro om igjen om du faktisk får adgang til de stedene. For ja, det er nemmelig slik at de som "styrer og steller" faktisk ser på alt som deres egen eiendom uansett om så 100000 nordmenn har vært med på å bygge det.

 

Ha en fin dag i Illusjonen!!!!!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt.. Er det virkelig så farlig at de ser at du har vært på porno og ringt Ola Nordmann etterpå tre ganger? Hvis ikke du er en pedofil som surfer på barneporno skulle vel ikke DLD være noe problem?

 

BTW. Ikke ras mot meg, forklar heller :thumbup:

 

Her er noen lenker du bør ta deg tid til å lese:

 

Sigbjørn Vik om "Intet å skjule = intet å frykte"

http://www.digi.no/866369/intet-aa-skjule-%3D-intet-aa-frykte

 

Essay av Daniel J. Solove ved George Washington University Law School

http://dl.dropbox.com/u/308605/I_have_got_nothing_to_hide_and_other_misunderstandings_of_privacy_-_George_Washshington_University_Law_School.pdf

 

Deretter bør du se DLD opp i mot de utvidelser som er på trappen og signalene fra resten av verden og Europa.

Verdt å merke seg at DLD bryter klart med den Europeiske Menneskeretts Konvensjonen, og implementering har blitt avvist ned i 5 EU land allerede som grunnlovsstridig.

 

Les om Frankerikes utvidelse av DLD: http://www.digi.no/867127/kraftig-skjerping-av-eu-direktiv

Les om Russlands ønske om å kontrollere kommunikasjonsformer de ikke har kontroll med, og som DLD heller ikke har kontroll med: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/ville-sperre-skype-gmail-og-hotmail-i-russland-3465563.html

Les om INDECT som er en sannsynlig utvidelse av DLD: http://www.stopp-indect.info/?page_id=2

 

Signaler fra EU om at URL du besøker skal lagres, finner ikke igjen referansen i farten, men Danmark vurderer sterkt å innføre dette allerede.

 

Ellers vil jeg avslutte med at holdningen "Jeg har intet å skjule" lett oppsummeres med "Jeg bryr meg ikke om hva som skjer med andre så lenge det ikke skjer med meg".

 

Sist men ikke minst, en fin liten artikkel i Le Monde som viser noe av misbruket av DLD som allerede har funnet sted i andre land:

http://www.lmd.no/index.php?article=12347

Endret av ShadowMaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Les om INDECT som er en sannsynlig utvidelse av DLD: http://www.stopp-ind...info/?page_id=2

 

INDECT var nytt for meg.

 

 

"INDECT consists of the following measures:

 

Online

Internet surveillance using search engines, UseNet, social networks (Facebook, WKW etc.), forums, blogs, P2P networks and individual computer systems

Image and video search using watermarks, as well as automated search algorithms to find depictions of violence and “abnormal behavior”.

Advanced computer linguistic algorithms which are able to bind relations between persons and contexts of conversations into the analysis and interpretation of messages (for example, in chats).

 

On the streets

“Mobile Urban Observation System”

Drones = flying surveillance cameras (so-called “Unmanned Aerial Vehicles or UAVs, for example the Quadrocopter)

The UAVs shall be connected “intelligently and autonomously” into a network to co-operate, allowing to both identify suspicious moving objects and trace them in cities automatically through hive patterns.

Surveillance cameras use biometric data from passports to identify persons and create movement profiles.

Data obtained through these measures will be fed into a database, continuously updated and complemented by existing data, for example:

Surveillance camera feeds

Mobile phone location tagging (GSM, GPS)

Face recognition (e.g. biometric data in electronic passports)

Communication monitoring (data retention)

A survey among Polish policemen has shown that the following points may be used as criteria for “abnormal behavior”. You are considered dangerous if you…

On the street

run

fight

drive too fast

In mass transport

sit on the floor

sit for too long

forget your baggage

In stadiums

throw bottles

run onto the playing field

In airports

forget your baggage

sit for too long

The survey results are used to deduce types of behavior which should be automatically tagged as “suspicious”:

moving in the “wrong” direction

loitering

more than X persons meeting together

stealing a car

running

falling

forgetting luggage

sitting for longer than X minutes

screaming

gunfire, explosions

swearing

 

…to make it short, you are suspicious whatever you do. So if you sit on the floor in a bus, stay too long on the bus or forget your luggage, you have to expect security personnel to catch up with you. People who “hang around”, meet with too many others or swear, are just as suspicious.

 

Based on individual profiles the programs shall learn to identify “dangerous persons” automatically. If someone who is considered “dangerous” is identified by a surveillance system, their data may be requested by the system automatically from the databases. After a quick scan the person is placed into a certain “danger category” and if the danger is deemed to be high enough, police or security forces are alerted.

Consequences

 

In 2012 it is planned to test INDECT on visitors of the soccer European Championship in Poland and Ukraine. The goals of this test are the identification of “abnormal behavior” and the filtering of fan chants.

 

In 2013 the research project is to be finished. INDECT will show results. It will be possible to gather, pool and analyze information on each citizen from all available sources. It will be possible to identify “potentially dangerous” behavior and alert the authorities. The masters of INDECT will try to predict when and where any kind of protest can come up, even before the protesters themselves know it. INDECT is a tool of intimidation and control. It allows to remain in charge without the necessity to pay attention to the people.

INDECT wants to know what we do, before we know it ourselves

INDECT will change our society in a way which exceeds any surveillance measures put into place before

INDECT will define what is “normal”

INDECT is George Orwell’s worst nightmare

Who watches the watchers?

 

Because of criticism those responsible for the project have decided to introduce a new level of secrecy. An “ethics board” decides from now on what information on the project is made public. The (acknowledged) members of this committee include 4 policemen, 2 researchers of security technology, 1 professor for human-machine interaction, 1 representative of the media industry, 1 law professor, 1 human rights attorney and 1 ethics professor (http://www.indect-project.eu/ethics-board-members). You may decide for yourself whether you trust a committee with such a composition to act in an independent and responsible way."

 

 

 

 

 

Seriøst? Ubemannede droner som svever oppe i luften og overvåker hver eneste borger? Et slikt 100% marerittscenario Høres jo ut som en dårlig aprilsnarr. Og dette skal kanskje settes i verk allerede i 2013?

 

Fy faen, nå ble jeg kvalm.

Endret av St1gar
Lenke til kommentar

Toppers, nå har vi lister over forræderne også, bare synd at vi ikke kan kreve riksrett for det hadde vært på sin plass nå.

Men denne listen skal jeg ta med meg og dobbeltsjekke imot, disse skal strykes om det er lokal eller stortingsvalg.

Og som jeg sa i en annen tråd, om ikke EU satt med pistoler mot tinningen deres så var de slettes ikke presset, litt ryggmarg er å forvente av disse politikerne!

 

Og om DLD skulle hjelpe å buste terrorister? Vell, personlig om jeg var bekymret for terrorister hadde jeg handlet meg en AK og dratt denne rundt med meg samme hvor pokkern jeg var, politiske vedtak vet jeg er nytteløse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...