Gå til innhold

[Løst] Skal øke i pullups!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på opptak til Telemarksbataljonen i juni, og trenger å klare flere pullups.

 

Klarer for øyeblikket 2 -3 som er for lite.

Jeg annser meg selv som litt over gjennomsnittet sterk, men pullups klarer jeg bare ikke.

 

Er 1.74 høy

og veier 82 ish.

 

Trenger da tips på øvelser og ting jeg kan gjøre for å øke i dette raskest og best før opptaket i midten av juni!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke umulig å klare... :)

 

Gjør pullups annenhver dag på denne måten.

 

Start i øvre posisjon og senk deg sakte ned så mange ganger du klarer. Ta så en pause og gjør dette på nytt igjen.

 

Ta totalt tre sett på denne måten hver gang du trener og du vil se at du klarer å ta flere pullups allerede etter to uker :)

Lenke til kommentar

Jeg veier det samme som deg, men er høyere. Basert på det kan jeg si at du trolig kunne mistet et par kg. Det kan også være du bare har mer muskler enn meg. Men jeg har hørt (og det sier også seg selv) at antall repetisjoner i kroppsøvelser økter betraktelig om man kvitter seg med noen kg.

 

Ellers tar jeg ikke så mange pull-ups selv, så skal bli interessant hva folk sier i tråden. Skal teste ut metoden til Doofen.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

Kom gjerne med flere metoder, da sikkert mange andre vil øke i dette og.

 

Jeg trener nå selv, nedtrekk, varierer litt på 5 x 3 og 10 x 3 med forskjellige tyngder.

Pullups med hjelp. (Sånn maskin som har en plate man kan ha knærne på)

Og den som er nevn over, begyne på toppen og sleppe seg sakte ned, men har ikke gjort dette så mye.

Skal fortsette med denne og prøve ut det!

 

Jeg tror mitt hovedproblem er at jeg er for tung.

Er på ingen måte feit eller lubben, bare særdeles tung av en grunn.

Er kanskje av de få som kan si "tung beinbygging" og ikke lyve :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ved dype TUNGE knebøy frigjør du mer Testosteron og GH, noe som hjelper deg selv om du tenker fokusere på øvre kroppsdelen. Det er dermed smart å starte treningsøkten med Knebøy. Dermed så forsetter du med å trene overkroppen. Tren mye pullups. Når du tar 3stk så er det en fin treningsøkt å ha på programmet. Tren slik 3+ dager i uka :)

 

Slik gjorde en gammel kjenning av meg. Han økte til 20 pullups fra 2-3 stk i løpet av (underkant) et par mnd. Han veier 120kg, og er 180cm-ish.. :)

 

Tar selv 25+ pullups... Økte fra 10, til 20+ på en mnd's tid. Men, dette ved å bare trene pullups, og drive med mina vanelige aktiviteter (dvs friidrett, og litt "turn"-greier).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...