Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Dere som likevel skal kjøpe løs dock når dette kommer, hva er grunnen til at dere velger 32GB modellen og ikke går for løsningen mom Stagga89 med SD kort som lagring?

Planer om og ha mye data på brettet?

 

Noen som vet hvor mye plass det som er forrhåndsinstallert på brettet tar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som likevel skal kjøpe løs dock når dette kommer, hva er grunnen til at dere velger 32GB modellen og ikke går for løsningen mom Stagga89 med SD kort som lagring?

Planer om og ha mye data på brettet?

 

For min del er det pga reise i begynnelsen av juni..jeg vil ha fjøla med på turen, og bundle med dock kommer ikke før uti juni..

Hvis jeg ikke har fått sendingsbekreftelse før jeg drar, avbestiller jeg 32GB og bestiller 16GB med dock!

 

Hvis det er noen som kjøper 32GB for plassen sin del, ville jeg anbefale dem å revurdere, pris per MB er mye lavere med minnekort, og det blir bare billigere med tiden!!

Lenke til kommentar

Dere som likevel skal kjøpe løs dock når dette kommer, hva er grunnen til at dere velger 32GB modellen og ikke går for løsningen mom Stagga89 med SD kort som lagring?

Planer om og ha mye data på brettet?

 

For min del er det pga reise i begynnelsen av juni..jeg vil ha fjøla med på turen, og bundle med dock kommer ikke før uti juni..

Hvis jeg ikke har fått sendingsbekreftelse før jeg drar, avbestiller jeg 32GB og bestiller 16GB med dock!

 

Hvis det er noen som kjøper 32GB for plassen sin del, ville jeg anbefale dem å revurdere, pris per MB er mye lavere med minnekort, og det blir bare billigere med tiden!!

 

Bare for å helle is i saltet (eller noe sånt) så tror jeg ikke du vil få brettet før du drar :O

Lenke til kommentar

Jeg skal ha ett nettbrett til fruen og er også av det utolmodige slaget men jeg har ikke satt bestilling enda mye pga. at jeg føler alt er så usikkert når det kommer til datoer.

Men jeg tror nok jeg kommer til og gå for den med dock.

Det ser ut som at løs dock er litt frem i tid ettersom ingen har lagt det ut på nettet enda, tenker også at prisen muligens blir høyere for en løs enhet enn en pakke?

Fruen kan da bruke den med fysisk tastatur med en gang som ikke tar av den dyrebare skjermplassen på brettet.

 

23/24 Mai og 30 Mai er kun en uke og de skal jeg klare og stå i.

Desuten er 23/24 Mai ubekreftede datoer ifølge nettsidene selv, eneste om har bekreftet datoene er PS.no, men jeg er litt skeptisk ettersom PS har kortest leveringstid på 16GB +dock mens de andre har lengst leveringstid på den modellen.

 

PS.no

ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1" - 16GB med dock Lagerstatus: Bekreftet: (30.05.2011)

ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1" 32 GB Lagerstatus: Bekreftet: (14.06.2011)

 

Komplett.no / MPX.no

ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1" - 16GB med dock Lagerstatus: Ikke på lager. 121 stk. 16.jun.2011 (Ubekreftet dato)

ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1" 32 GB Lagerstatus: Ikke på lager. 51 stk. 24.mai.2011 (Ubekreftet dato)

 

Dustinhome.no

ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1" - 16GB med dock Beregnet levering 13.06.2011

ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1" 32 GB Beregnet levering 23.05.2011

 

 

Jeg stiller meg også i rekken bar Stagga89 ang. MicroSD korter, jeg har også sett på det samme da man med USB leseren enkelt kan bruke den på hvilken som helst maskin for overføring av filer.

 

Har også sett på ett 64GB SD kort, vil det funke bra?

Det er mer en dobelt så dyrt som de billigste kortene på 32 men man slipper og stresse med flere kort hvis man er ute etter lagringsplass. (Ev. så får man mye mer lagringsplass pr. enhet)

 

Komplett.no

Micro SD: Lexar MicroSDHC Card 32GB w/USB reader 479,-

SD: Transcend Secure Digital 64GB SDXC - SDXC, SD 3.0, Class 10 1 219,-

 

Dustinhome.no

SD: Transcend Secure Digital 64GB SDXC - SDXC, SD 3.0, Class 10 1 049,-

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

angående SD og microSDHC kort... er dette for godt til å være sant: Min lenke. satt å surfet etter minnekort når jeg kom over denne.

 

ps: hva er raskest av et class 10 og et class 4 kort? er det jo høyere tall jo høyere overføringshastighet?

 

Lexar-kortet er sikker fint, det! Ingen erfaring med Lexar, men er jo bare å søke i google det.. jeg fant iallefall ikke noe negativt om det kortet da jeg søkte!

 

Klasse-systemeet er egentlig ikke noe mer avansert enn at klasse 2-kort har en minstehastighet på 2 MB/s, mens klasse 4-kort har 4 MB/s, osv..

 

Men man får tak i gode "lavklasse-kort". F.eks har jeg et 16 GB klasse 6-kort fra Transcent, som skriver på opptil 15 MB/s!

 

Klasse 10 skal være raskest, men kort med stempel "10" er ikke nødvendigvis best/raskest.. Bruk google og sjekk ;)

Lenke til kommentar

angående SD og microSDHC kort... er dette for godt til å være sant: Min lenke. satt å surfet etter minnekort når jeg kom over denne.

 

ps: hva er raskest av et class 10 og et class 4 kort? er det jo høyere tall jo høyere overføringshastighet?

 

Lexar-kortet er sikker fint, det! Ingen erfaring med Lexar, men er jo bare å søke i google det.. jeg fant iallefall ikke noe negativt om det kortet da jeg søkte!

 

Klasse-systemeet er egentlig ikke noe mer avansert enn at klasse 2-kort har en minstehastighet på 2 MB/s, mens klasse 4-kort har 4 MB/s, osv..

 

Men man får tak i gode "lavklasse-kort". F.eks har jeg et 16 GB klasse 6-kort fra Transcent, som skriver på opptil 15 MB/s!

 

Klasse 10 skal være raskest, men kort med stempel "10" er ikke nødvendigvis best/raskest.. Bruk google og sjekk ;)

 

oki. reagerte bare på at det var en del billigere enn et class 6 kort hos komplett med samme størrelse, takk for infoen!

Qumad: ubekreftede (og bekreftede) datoer har en tendens til å bli flyttet en del før produktet blir sluppet. Så ikke gå ut ifra at dette er en gitt dato, men heller legg på et par uker for å få en litt mer realistisk dato ;)

Lenke til kommentar

Har litt lyst på en slik selv, men ny laptop blir nok prioritert før en pad.

 

Lexar og Sandisk er såvidt jeg vet de eneste produsentene som lager sine egne brikker, så det er et trygt valg.

allright. tror jeg forhåndsbestiller en sånn før prisen går opp(ser at veiledende er 149$)

takk for hjelpen!

 

edit:'leif

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Har bestilt 32gb fordi jeg er djevelsk utålmodig.

 

Jeg har sittet å prøvd å finne en annen grunn til at jeg har bestilt 32gb modellen. Men jeg lander på den jeg og.

 

Sett på prisforskjellene på tastatur modellen og 16/32gb modellen. Og det ser ut som det blir ca 500kr for å få den litt før + få 16gb mere plass. Det får være greit ! ;)

Lenke til kommentar
Qumad: ubekreftede (og bekreftede) datoer har en tendens til å bli flyttet en del før produktet blir sluppet. Så ikke gå ut ifra at dette er en gitt dato, men heller legg på et par uker for å få en litt mer realistisk dato ;)

Joda enig med Deg der og det er også derfor jeg ikke har satt min bestilling enda.

Men det var litt derfor jeg listet opp med datoene når noen over her skrev at de hadde gått for ett 32GB pga at de ville ha enheten raskest mulig. Skulle jeg absoulut satt bestillingen min nå og ville ha enheten så raskt som mulig hadde jeg i det minste valgt de hvor det står bekreftet dato.

Eventuelt gjøre som jeg gjør og ha litt is i magen og se fremover om datoene forandrer seg / blir bekreftet.

 

Har forøvrig fått tilbakemelding angående løs dock.

 

PS.no informerer om at løs dock skal komme i salg i Juni (den bør i så fal snart komme ut med pris da synest jeg)

Om 32GB versjonen vil komme i pakke med dock vet de ikke enda.

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på Acer iconia tab a500 og Asus? Går det ikke at lade via usb på Acer men kun på Asus?

 

Ska ha en av de på ferie og ska se på film og muligens angrybirds og noe "barnespill"..er Asus da ett bedre kjøp eller spiller det ingen rolle?

 

Asus kan ikke lade via USB - jeg har prøvd. Forskjellen mellom icaonia og asus er så vidt jeg har sett skjermen, som er utrolig fin (syns jeg) på Asus, skinnet - i hvert fall hovedskjermen, men utover det har jeg ikke sett spesiell forskjell.

Jeg valgte Asus fordi jeg vil ha portfolioen på den, tanken er å ha med hvis jeg skal vise frem til kunder, eller inspirasjonsbilder til modeller, så er den veldig praktisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...