Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at dette nettbrettet blir tatt opp i Den store tablet-tråden!

 

Heisann! :)

 

Jeg snuser nå rundt på YouTube etter en "iPad 2 review", noen som vet om noen skikkelig gode?

 

Tidligere i tråden her (jeg har ikke lest hele), så kom jeg over denne YouTube-snutten om Asus sin Transfomer:

 

Vel, den likte jeg skikkelig godt, men lurer på om det finnes en like god til iPad 2?

 

Jeg finner noen, men mange tar for seg forskjellen mellom 1-ern og 2-ern, og siden jeg er ny til begge, hadde jeg ønsket en review som snakket om 2-ern og hva DEN kan gjøre.. noen som vet om noen gode der ute?

 

 

Ellers så ble jeg veldig fristet til Asus sin Transformer, men jeg tok et par skritt tilbake når han snakket om "lagg" og at OS-et ikke virket "100 %", samt det at det knapt fantes apper til Android 3.0.. vel, vet jo at det vil nok bli bedre, men Apple er jo så store på området!

 

Selv har jeg en HTC Desire til telefon, og det finnes ikke sjanse i havet at jeg vil bytte den mot en iPhone, men føler litt at jeg ikke er like sta når det gjelder tablet.. men, jeg må innrømme at jeg av og til irriterer meg over alle appene som finnes til iPhone som ikke finnes til Android, eller som bare er halvgode i forhold (ja, det er mange gode også, absolutt)

 

Så, siden Apple er så store, så er det så MYE som er tilpasset Apple og deres iPad at jeg heller mest mot den nå, spesielt siden den virker så "smooth" som den gjør (har sett den litt, men bare litt, i aksjon). Det jeg "hater" med iPad igjen er jo det at man ikke kan konfigurere den og gjøre den mer personlig som man kan med andre tableter, som Transformer..

 

 

Så, vel.. jeg lurer vel først og fremst på om noen vet om en god snutt, gjerne lang (så lenge den er god), om iPad 2 og hva den kan.. og, om noen har noen kommentarer til mine tanker rundt iPad, så kom gjerne med det også!

 

 

Takker så meget! :)

Jeg stusser litt over at de bruker *.mkv filer som et eksempel på hakking, mener at jeg leste/så i en annen review at det var noen film format som ikke var støttet, deriblandt *.mkv formatet.

 

Fant review'en som sa at den ikke støttet *.mkv formatet i denne videoen ca. 4 min og 20 sec ut i videoen:

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

ååååh.. fikk litt lyst å utsette kjøp av ny mobil og beholde desire-en litt til nå! denne taben ser utrolig lekker ut!

 

ps: er det noe sted det definitivt står at det er norsk tastatur på tastaturdelen?

 

Ser at Android 3.1 "lanseres" i dag, er dette noe man kan oppdatere selv?

Ser at både PS.no og Komplett.no skriver at den leveres med versjon 3.0

 

Ps.

diZrupt0r: vet Du at den ikke leveres med norsk tastatur?

 

så på google sin keynote ved IO messen i dag og der sa de at de fleste skulle får 3.1 oppdatering iløpet av de neste ukene, håper det også gjelder denne :thumbup:

Lenke til kommentar

ps: er det noe sted det definitivt står at det er norsk tastatur på tastaturdelen?

 

Ps.

diZrupt0r: vet Du at den ikke leveres med norsk tastatur?

 

Har sendt forespørsel til Komplett om det er norsk tastatur på denne, men har ikke fått noe svar enda.

 

Sannsynligvis så er det nok norsk tastatur, men greit å få sjekket det uansett.

Lenke til kommentar

ååååh.. fikk litt lyst å utsette kjøp av ny mobil og beholde desire-en litt til nå! denne taben ser utrolig lekker ut!

 

ps: er det noe sted det definitivt står at det er norsk tastatur på tastaturdelen?

 

Ser at Android 3.1 "lanseres" i dag, er dette noe man kan oppdatere selv?

Ser at både PS.no og Komplett.no skriver at den leveres med versjon 3.0

 

Ps.

diZrupt0r: vet Du at den ikke leveres med norsk tastatur?

 

så på google sin keynote ved IO messen i dag og der sa de at de fleste skulle får 3.1 oppdatering iløpet av de neste ukene, håper det også gjelder denne :thumbup:

Men er denne type oppdateringer noe som man kan gjøre selv eller er det noe leverandøren må gjøre?

Hvis enhetene er pakket ned i esker og ligger i en container på ett frakteskip, er man da "stuck" med 3.0 eller er det mulig og oppgradere?

 

ps: er det noe sted det definitivt står at det er norsk tastatur på tastaturdelen?

 

Ps.

diZrupt0r: vet Du at den ikke leveres med norsk tastatur?

 

Har sendt forespørsel til Komplett om det er norsk tastatur på denne, men har ikke fått noe svar enda.

 

Sannsynligvis så er det nok norsk tastatur, men greit å få sjekket det uansett.

Flott, legg ut tilbakemeldingen her da.

 

Var det ikke sweclockers som snakket om svensk tastatur? For da burde disse få norsk :p

 

Men det er jo mulig det er et delt "skandinavisk" tastatur også.

Sweclockers hadde ikke fått tak i den versjonen med tastatur, det de snakket om av oppsettet på selve enheten, og tastaturet de snakket om var on-screen-tastaturet.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

fikk tilbakemelding fra Komplett:

 

"Denne leveres med nordisk tastatur. Usikkert når vi har tilgang på modell med 3G."

Takk for tilbakemeldingen.

 

Sa de noe om løse tastaturer eller?

 

3G høres ut som ett pengesluk i mine øre, er ikke det SIM kort i enheten slik at man kan sørge for at man kan være på nettet over mobilnettet? Høres ut som en dyr "telefon"-regning

Lenke til kommentar

...

3G høres ut som ett pengesluk i mine øre, er ikke det SIM kort i enheten slik at man kan sørge for at man kan være på nettet over mobilnettet? Høres ut som en dyr "telefon"-regning

 

er ikke noe simkort liggende i enheten nei. 3G modell betyr at du kan sette inn et simkort og ha tilgang til internett over mobilnettet.

Regningen vil ikke bli særlig høy hvis du bestiller et abonement som passer til bruken din. f. eks. et mobilt bredbånd abo.

Lenke til kommentar

Litt av greia med Pad for meg er at jeg skal kunne bruke den på nett hvor som helst og når som helst. Så uten 3g kunne vært litt kjipt. Nå blir det nok heller da at jeg bruker trådløst deling fra mobilen siden pad'n ikke har støtte for 3G..

 

Når man tenker på hvor mye en pad koster og mulighetene, ser jeg virkelig ikke på et fastabonnement med en mobiloperatør for data som pengesluk, men som sånn det burde være :p

Lenke til kommentar

De som har bestilt denne eller vurderer om de skal bestille end, hvilken versjon er det dere går/vurderer og gå for, 16GB eller 32GB ?

Med eller uten docking stasjon? (regner med at docking stasjon vil bli solgt separat også i norge)

Eller er det noen som ikke velger noen av disse før den kommer med ev 3G som noen over nevner som ett stort must for dem?

 

Det dumme er jo at man ikke får med USB port på selve nettbrettet, men kun på docking stasjonen

Lenke til kommentar

fikk tilbakemelding fra Komplett:

 

"Denne leveres med nordisk tastatur. Usikkert når vi har tilgang på modell med 3G."

Takk for tilbakemeldingen.

 

Sa de noe om løse tastaturer eller?

 

 

Jeg spurte om det for et par uker siden, og da var svaret at de ventet løse keydocks salg i slutten av mai, men de visste ikke noe om pris enda..

 

Jeg er også en av dem som har bestilt 32GB fjøla og tar tastaturet når det kommer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...