Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Phealan fra EU trua Sirfoch med DMCA for en video han lastet opp som var ganske kritisk mot en ny premium tank. Problemet er at WG ikke kan true med DMCA  mot noen som gir sin mening om en sak, det er sensurering og det kan ikke DMCA brukes for. 

Mener WG at Sirfoch gikk over streken(libel) da for det straffeforfølge i en rettsal for injurie.

 

Uansett saken var ikke over for WG del. WG NA uttaler seg for WGEU osv i en kotaku artikkel hvor de hevder Sirfoch bidra med homofobisk og "hate speech". Problemet at han ikke sa noe av dette i videoen

https://www.kotaku.com.au/2017/05/negative-world-of-tanks-video-gets-taken-down-after-developer-threatens-copyright-claim/

 

WGs høyre hånd vet ikke hva venstre hånda gjør og dette er ikke bra for PR, uansett hvordan dette ender, så er WG den store taperen her. Å være kjent for spillselskapet som truer personer på Youtube som bruker sin ytringsfrihet med DMCA er pinlig saker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

140/T-62A er vel nesten en årlig greie.

 

Spiller enda, men 3-5-7-systemet, kartdesign (basecamping), mange ubalanserte stridsvogner og nesten utelukkende 'Standard'-modus på kampene ødelegger en del av spillelysten.  :hrm:

 

Kommer nok til å fortsette å holde på siden jeg er så god det er så mange idioter som lar meg ha så mye moro.

 

 

rgkdywI.jpg

 

 

 

Spiller en del Team Battles for å skaffe 'pæng' på T8, kan ha evt. interesserte på 'gjesteliste' de gangene vi spiller (typisk fre-søn kveld). T8 heavy er en klar fordel da 'lemming-taktikk' er det som fungerer best når man ikke kommanderer unicums rundt. :p

Endret av AiKi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble lei av wot - Spiller lite. Tar noen runder i ny og ne.  Noen kamper i kveld. T49 er alltid morsomt.

 

For å teste litt har jeg spilt endel wowp. opp til british heavy fighter, tier 8, 

siden jeg kjøpte premiumkonto for ett år. Den løper snart ut.  Da får vi se om jeg gidder mer...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har tatt opp spillet igjen etter lengre tids fravær. Fikk nyss om at britisk TX heavy skal bli byttet ut, og at den eksisterende 215b bli en slags special vehicle tilsvarende clanwars reward slik Foch155 ble. Holder derfor på med Conqueror for tiden. Fy flate for en god kanon den har! Laser presis og god pen + hastighet på skuddet. Turret er også fantastisk, selv om den kunne trengt litt mer depression. Selve kroppen på tanksen er dog ikke mye å skryte av.

Noen andre som grinder på den om dagen? Noen idè om hvor lenge det er til patch går live?

Lenke til kommentar

Åpen test for 9.20.1 kom i dag, så det betyr vel et par-tre uker. Stemmer bra med hva WoT-Express nevnte for en tid tilbake:

12-13 September: Information is prepared by Wargaming
13-14 September: Official Update 9.20.1 Patch Notes
14 September: Supertest Server goes Live
18 September: Ranked Battles Beta Second Season starts
21 September: Update 9.20.1 Public Test First Iteration
5 October: Update 9.20.1 Public Test Second Iteration
Second Half of October: 9.20.1 Release

Som alltid kan det varmt anbefales å kopiere WoT-mappen og bruke kopien som mål for testklientinstallasjonen; pleier å gå fint, og sparer en del tid på nedlastning.

 

 

Selv stoppet jeg på Caernarvon. Hadde jeg vært på Conq hadde jeg nok gått for FV215b før patchen, men spørs om jeg gidder. Vel, realistisk hadde Caern->Conq krevd såpass mye voksenbrus at det hadde vært billigere å konvertere XP.

 

Har generelt sluttet å grinde noe annet enn T9. Blir rett og slett for masete. Presset meg gjennom KV-4 for et par uker siden, og det var ikke særlig morsomt (skjønt tålbart når man kan smelle gjennom fronten på T10-vogner med APCR). Ryktes at noe skjer med IS-4-linjen også; skjønt jeg ser ikke helt at en historisk vogn som IS-4 blir skiftet ut til fordel for en serviettegning (ST-I/ST-II).

 

...

 

I det siste har jeg blitt "presset" til å faktisk begynne å spille på T10-vognene mine - det er faktisk litt småartig. Sikkert mest fordi det føles nytt for meg - Gud vet at det er noe WoT trenger sårt. Har det fortsatt moro med spillet, men store deler av det har blitt forferdelig 'platt'. Ranked battles er poengløst (med unntak av å grinde til 15cm-kanonen på E100), grand battles er bare gøy fordi det er 'nytt' - egentlig er det bare en forstørret versjon av randoms.

 

Det største problemet for min del er hvor passivt spillet har blitt. Mange kart baserer seg i stor grad på å sitte og vente i basen - og det er ikke så innmari gøy når de kan skyte på halve kartet uten konsekvenser. Artilleri er populært nok (igjen) til at det blir irriterende på mange kart - særlig fordi det igjen er svært få steder man kan gå hvor ikke 'basecampere' skyter deg ned.

Vi teller p.t. et helt år siden vi sist så et nytt kart (Paris).

Et år før det var det vel Pilsen, og året før det igjen fjernet det et par-tre kart til fordel for Kharkov og Stalingrad - som tydeligvis er for komplisert til at folk lærer seg hva som fungerer og ikke fungerer på dem. Med andre ord ikke så veldig mye å skryte av - stort sett er Paris, Pilsen, Kharkov og Stalingrad basert på den samme oppskriften som f.eks. Ensk: Ett åpent område som påstås er ideelt for TD-er, LT... og MT (men realistisk ikke har noe overhodet å si for hvem som vinner kampen). En lang korridor som kan se og skyte ned vogner som prøver å komme seg ut av spawn, og hvor stort sett ingen tør å kjøre. Deretter et (stort) byområde hvor tunge vogner kan slåss, stort sett uten innblanding fra andre.

 

Ja, ja, HD-maps blir tydeligvis arbeidet på, noe som WG har sagt er grunnen til at det ikke blir fikset på gamle kart eller lansert noen nye med det gamle grafikksystemet. Man kan lure på hvor lang tid det skal ta. Antagelig er det forsinket fordi HD-maps er knyttet til den nye fysikkmotoren. Passe korka å gjøre det sånn. Nå har det blitt såpass forsinket at de "plutselig" bestemte seg for å fikse på noen av de verste 'klatrerutene' i spillet. 

 

Ang. 9.20.1 er jeg ikke direkte begeistret for at de tar i såpass med å buffe FV4005. Altså - jeg vet det ikke er en spesielt god vogn, og få liker den, men det er ikke noe som gjør spillet så innmari moro hvis man blir truffet. Nå får den Centurion-mobilitet, 25 skudd (+13, tror jeg?), bedre 'gun handling' (skjønt det trengs når vogna er kvikkere) og -10 gun depression (opp fra -5)?!?

 

WG lærer aldri. Samme suppa som med Maus - buffet altfor mye, og så justert ned til, vel, den er fortsatt latterlig god, men 9.20 gjorde at jeg knapt ser noen lengre. 'Flavor of the month' er nok et konsept som fungerer for å lure folk til å konvertere XP for gull og slikt. Det er sikkert mange som gjorde det med Foch 155 og kommer til å gjøre det med 183-en, FV4005 og FV215b. Ikke direkte i mot at de skal tjene penger på å gjøre om T10s til 'rewards', men mot det evige jaget om at de skal buffe en vogn så til de grader for at folk skal betale for den.

Lenke til kommentar

Åpen test for 9.20.1 kom i dag, så det betyr vel et par-tre uker. Stemmer bra med hva WoT-Express nevnte for en tid tilbake:

(snip)

Enig i alt du skriver, men vil gjerne legge til at jeg ikke fatter hvorfor de enda ikke har gjort noe med den forpulte gullskudd spammingen som foregår i random battles. Det hadde vært så utrolig enkelt å la gullskudd være 50% ekstra pen men f.eks kun 50% av skaden til vanlige skudd, i stedet for en ren oppgradering fra vanlige skudd slik det er i 98% av tilfellene i dag. Nå skyter alle sammen og bestemora deres gull villt og uhemmet, uten å tenke på hva slags tank man møter. Siste eksempel var fra en kamp i min At15, TX max. Tok imot tre skudd og døde, T110E3, Conqueror, Type5Heavy. Alle sammen gullskudd mot min T8 pirketanks. Type5Heavy sine skudd er forøvrig forkastelig pay2win, da du faktisk får HØYERE skade med gullskudd enn vanlige...

Lenke til kommentar

Vel, det er ganske åpenbart at credits er det de tjener mest på. Premiumkonto, premiumvogner, boosters, Fort Knox-pakker ...og premiumammo er en stor del av det.

 

Liker ikke metaet noe særlig heller, det er noe som har blitt lagt opp til når de svakeste punktene på f.eks. Type 5 er 260-270mm. Flanke? Joda, men ikke i en E75.

Med ordentlige weakspots og balansert premiumammo - som faktisk belønner ferdigheter og kunnskap - ville hele creditsluket forsvinne. Dessverre er WoT stappet med folk som synes det er mer gøy med autopwn-HEAT og TD-er enn kamper sentrert rundt ferdigheter, pansring og mobilitet. Vanskelig å endre en mekanikk som er sentral for manges glede med spillet, hvis du skjønner. Derfor tok den årevis før artilleri ble fikset på... selv om jeg nå skjønner at det er nesten like jækla irriterende som før.

 

Premiumammo er ille nok i seg selv, men at man er "avhengig" av å bruke det for å være konkurransedyktig i mange tilfeller er helt bak mål. Før var det dugelig å bruke kun standardammo. Ser det på mange gamle vogner. E75 er en nøtt for T8-vogner, men ikke umulig å hanskes med fordi den har svake punkter. VK100.01P har svake punkter (f.eks. cupola) som fort gir 30-40% for å penetrere hvis du faktisk treffer i utgangspunktet. Sier seg selv at det ikke er sunt...

Endret av AiKi
Lenke til kommentar

Vel, det er ganske åpenbart at credits er det de tjener mest på. Premiumkonto, premiumvogner, boosters, Fort Knox-pakker ...og premiumammo er en stor del av det.

 

Liker ikke metaet noe særlig heller, det er noe som har blitt lagt opp til når de svakeste punktene på f.eks. Type 5 er 260-270mm. Flanke? Joda, men ikke i en E75.

Med ordentlige weakspots og balansert premiumammo - som faktisk belønner ferdigheter og kunnskap - ville hele creditsluket forsvinne. Dessverre er WoT stappet med folk som synes det er mer gøy med autopwn-HEAT og TD-er enn kamper sentrert rundt ferdigheter, pansring og mobilitet. Vanskelig å endre en mekanikk som er sentral for manges glede med spillet, hvis du skjønner. Derfor tok den årevis før artilleri ble fikset på... selv om jeg nå skjønner at det er nesten like jækla irriterende som før.

 

Premiumammo er ille nok i seg selv, men at man er "avhengig" av å bruke det for å være konkurransedyktig i mange tilfeller er helt bak mål. Før var det dugelig å bruke kun standardammo. Ser det på mange gamle vogner. E75 er en nøtt for T8-vogner, men ikke umulig å hanskes med fordi den har svake punkter. VK100.01P har svake punkter (f.eks. cupola) som fort gir 30-40% for å penetrere hvis du faktisk treffer i utgangspunktet. Sier seg selv at det ikke er sunt...

Jeg bruker konsekvent ikke premium ammo når jeg kjører selv, og greier meg stort sett veldig bra. Det finnes noen unntak der jeg ikke kan penne folk, men da finner jeg meg heller noe annet å skyte på. Det er kun hvis jeg er absolutt avhengig av å penne et vanskelig target for å vinne kampen at jeg trykker på 2knappen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...