Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har endelig fått meg en fullt oppgradert Jagdpanther. Tier-7 klassen funker best synes jeg - både når det gjelder xp og credits. Skulle egentlig gå for en Ferdinand - men ikke nå. I alle battle hvor det finnes Ferdinand, rettes all arty + andre skyts, nettop mot Ferdien.... Dessuten er den stor og klumpete, og vanskelig å gjemme seg med. Derimot Jadpantherenn...hehe...hadde 10 kills igår :thumbup:

 

T29 kan også annbefales. Som regel er jeg beste tanks med den, og vinner alltid mer xp/credits med denne enn f.eks Löwe. Litt rart igrunnen, siden det er en klasse imellom dem. Har fått elite-status. men velger å ikke kjøpe T32.

 

Tenker neste mål blir T-54. Light tanks går fort, jæ**a fort hehe. Så nå skal jeg bare kose meg med mine tanks, og når jeg har nok xp - så kommer også T-54 :w00t:

Lenke til kommentar

Syns faktisk t-28 ble ganske brukbar å spille med etter at jeg fikk 85mm kanon. Må spille mer defensivt og snipe men den gjør ganske mye skade. Den akselererer ganske raskt, og det kan man utnytte. Det som er litt dumt med t-28 er at den ofte blir matchet mot mange høyere tier tanks som one shotter deg lett

Lenke til kommentar

Derfor fortsetter du å være defensiv og snipe. Snipe med HE i ræva på folk f.eks.

 

Jeg tok en Jagdpanther fra 70 prosent til 0 prosent (for lat til å google prosent-tegnet og "fem"-tasten min er død) i T-28-en min, tok også og dænga på en King Tiger en del prosent, siden den ignorerte meg der jeg sto og skjøt på den. Gjemt i en busk.

Elsker T-28, like morsom å spille som T-34. Finner tier V et mye verre tier enn IV, selv om KV med derp og mini-derp er fantastisk morsom.

Bare synd at det kreves 127.000 (eller noe) xp til S-51, ellers hadde jeg hatt den elite nå.

Lurer litt på å kjøpe meg en KV-1S, selv om den stort sett er ubrukelig til annet enn drive by-skyting ned en bakke. Ser på den litt som en heavy suicide scout. :p

 

Etter og ha runda 300 battles, og endelig låst opp tier IV tank, så synes jeg spillet blir mindre og mindre gøy.

 

Jeg møter "alltid" tier VI og mange ganger tier VII

 

av 20 battles er jeg enderst, eller nest nederst på rankinga i en battle når den begynner.

 

Det blir til at jeg spiller tier 3 eller 2 isteden.

Si meg hvilken tank du har og jeg skal (prøve å) si deg hvordan du skal spille den. :)

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli en smule irritert på matchmakinga. Møter alt for høye tiers i forhold til hva man spiller.

 

Akkurat nå har jeg 4 tanks:

T-28 (grinder mot KV)

T1 Heavy (fullt oppgradert bortsett fra siste motor og research mot M6)

StugIII med camo som ikke funker (bruker 105mm med HE, samme som på Hetzer'n)

M37 (har snart nok xp for M7 Priest)

 

Hvis jeg møter på ørten KV/Tiger/lignende med T-28, kjører jeg suicide scout som regel, da jeg uansett blir kverka av ett skudd. Får jeg jevne motstandere, som kanskje skjer 1 gang pr 10 matcher, så spiller jeg mer "taktisk".

 

T1 og StugIII spiller jeg egentlig ganske likt. Fordelen med T1 er at jeg kan gjemme meg bak noen steinrøyser og fortsatt skyte over de.

Med Stug'en må jeg egentlig holde meg til helsike langt bak, jeg blir spotta uansett om jeg kjører fra start til nærmeste klynge med busker og trær, og sitter helt stille uten å fyre av. Håpløst.

 

M37 skjuler seg mye bedre, og med oppgradert kanon dekker jeg nesten hele kartet. Gleder meg til neste tier, selv om jeg noen ganger lurer på om den tyske spg-linja er mye bedre (jeg kan kjøpe meg den spg'en mellom medium tanks og spg.. Wespe eller Grille).

 

Jeg tar gjerne i mot tips.. og blir med i platoons :)

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli en smule irritert på matchmakinga. Møter alt for høye tiers i forhold til hva man spiller.

 

Akkurat nå har jeg 4 tanks:

T-28 (grinder mot KV)

T1 Heavy (fullt oppgradert bortsett fra siste motor og research mot M6)

StugIII med camo som ikke funker (bruker 105mm med HE, samme som på Hetzer'n)

M37 (har snart nok xp for M7 Priest)

 

Hvis jeg møter på ørten KV/Tiger/lignende med T-28, kjører jeg suicide scout som regel, da jeg uansett blir kverka av ett skudd. Får jeg jevne motstandere, som kanskje skjer 1 gang pr 10 matcher, så spiller jeg mer "taktisk".

 

T1 og StugIII spiller jeg egentlig ganske likt. Fordelen med T1 er at jeg kan gjemme meg bak noen steinrøyser og fortsatt skyte over de.

Med Stug'en må jeg egentlig holde meg til helsike langt bak, jeg blir spotta uansett om jeg kjører fra start til nærmeste klynge med busker og trær, og sitter helt stille uten å fyre av. Håpløst.

 

M37 skjuler seg mye bedre, og med oppgradert kanon dekker jeg nesten hele kartet. Gleder meg til neste tier, selv om jeg noen ganger lurer på om den tyske spg-linja er mye bedre (jeg kan kjøpe meg den spg'en mellom medium tanks og spg.. Wespe eller Grille).

 

Jeg tar gjerne i mot tips.. og blir med i platoons :)

 

M7 Priest er vel den beste SPG på den tieren.

Lenke til kommentar

StugIII biter godt fra seg, og er relativt rask. Utrolig lett å bli Top Gun med den. Skjønner ikke hvorfor du sliter med den VinterUlv?

 

T1 Heavy er bra - og M6 er elendig. Du kommer garantert til å hate den. Men du trenger å gå veien med den - for å komme til T29 som er kanskje den beste heavy tanken i spillet.

 

T29 og M2 light er mine favoritter.

 

Liker ikke arty, men kanskje grille hadde vært noe? Får fortsette grinde xp tenker jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Priest best? Nåh. Jeg sverger til Grille. Og jeg har en Priest også, liker bare ikke å spille den. Var mye enklere å spille gjennom Grille til å få Hummel (som jeg elsker <3) enn å spille Priest til M41 (eller SU-5 til SU-8, SU-5 er forøvrig en skikkelig nedtur etter SU-26).

 

Det jeg føler folk gjør feil når det gjelder T-28 (samt de amerikanske tank destroyerne) er at de spiller for offensivt, de burde holde seg bak og ta ut folk, ikke kjøre rundt å brawle / knife fighte. De har jo så dårlig armor at det beste er å gjemme seg. :p

 

Ang. StuG III så har jeg ikke hatt noe særlig problemer med den, men finner den bare kjedelig å spille. Russiske TD-er har uansett bedre camo values når man kommer høyere opp i tierene, så jeg levler en SU-85 i tillegg, selv om jeg kanskje mest spiller min M36 Slugger for øyeblikket. Liker den usannsynlig godt - til en TD å være.

 

Grille med den beste gunen er rett og slett en fantastisk opplevelse. :love:

 

Tror dog at når jeg kommer meg tilbake til spillet igjen, så skal jeg prøve noen tips jeg leste og loade AP i tillegg til HE på artyene mine. I alle fall de som kan loade AP.

I farten husker jeg ikke om alle kan det eller bare noen. Sånn går det når man er borte fra spillet noen dager. :p

Lenke til kommentar

Priest best? Nåh. Jeg sverger til Grille. Og jeg har en Priest også, liker bare ikke å spille den. Var mye enklere å spille gjennom Grille til å få Hummel (som jeg elsker <3) enn å spille Priest til M41 (eller SU-5 til SU-8, SU-5 er forøvrig en skikkelig nedtur etter SU-26).

 

Det jeg føler folk gjør feil når det gjelder T-28 (samt de amerikanske tank destroyerne) er at de spiller for offensivt, de burde holde seg bak og ta ut folk, ikke kjøre rundt å brawle / knife fighte. De har jo så dårlig armor at det beste er å gjemme seg. :p

 

Ang. StuG III så har jeg ikke hatt noe særlig problemer med den, men finner den bare kjedelig å spille. Russiske TD-er har uansett bedre camo values når man kommer høyere opp i tierene, så jeg levler en SU-85 i tillegg, selv om jeg kanskje mest spiller min M36 Slugger for øyeblikket. Liker den usannsynlig godt - til en TD å være.

 

Grille med den beste gunen er rett og slett en fantastisk opplevelse. :love:

 

Tror dog at når jeg kommer meg tilbake til spillet igjen, så skal jeg prøve noen tips jeg leste og loade AP i tillegg til HE på artyene mine. I alle fall de som kan loade AP.

I farten husker jeg ikke om alle kan det eller bare noen. Sånn går det når man er borte fra spillet noen dager. :p

 

Er vel forskjellige meninger, Men den lista som deles av noen av de beste WoT veteranene er følgende;

 

Tier 4 M7 Priest

Tier 5 M41

Tier 6 GWP

Tier 7 M40/43

Tier 8 Object 261

Lenke til kommentar

StugIII biter godt fra seg, og er relativt rask. Utrolig lett å bli Top Gun med den. Skjønner ikke hvorfor du sliter med den VinterUlv?

 

T1 Heavy er bra - og M6 er elendig. Du kommer garantert til å hate den. Men du trenger å gå veien med den - for å komme til T29 som er kanskje den beste heavy tanken i spillet.

 

T29 og M2 light er mine favoritter.

 

Liker ikke arty, men kanskje grille hadde vært noe? Får fortsette grinde xp tenker jeg :thumbup:

 

Jeg tror hovedgrunnen til at jeg sliter med StugIII ikke er meg, men at jeg for det meste får håpløse matcher, og udugelige folk på laget. Generelt kan du vel si at 10 av de 15 folka er hjernedøde og enten dør raskt, eller sitter og venter på at du får en fiende ned til under 20% før de skyter og "stjeler" kills.

 

Faktisk skjer det ofte at jeg titter på lista vår, og ser vi har kun mista 2 tanks, og tatt ut 4 fiender, for å så se 1 minutt senere at over halve laget har daua og vi har bare igjen 4-5 tanks, mens fienden fortsatt bare har mista 4. :hmm:

 

Mulig jeg ikke er aggressiv nok med TD'n. Prøver å holde meg nær nok til å redde røven på artilleriet.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

VinterUlv:

 

Om du spiller aktivt, og gjerne rusher ut og finner en god posisjon (husk at du er bortimot usynlig i en TD), klarer du gjerne 3-5 kills raskt. Og dermed blir ferre andre på ditt lag skutt i senk - nettopp av dem du har plukket bort....

Selv merker jeg ofte at andre "stjeler" mine kills. Men det er ikke noe å bry seg om, du får nemlig xp for hvert treff.

StugIII biter godt fra seg, selv på tanks i høyere tiers, men dog ikke på skudd i fronten deres. Vent med å skyte (du blir synlig når du skyter..) til du kan treffe dem fra siden eller bakfra.

Lykke til !

Endret av MentholBlaster
Lenke til kommentar

Opplevede noe rart her om dagen. En Object 212 klarte å ta meg ut, selv om jeg stod tett inntil en fast bygning. Han stod plassert langt vekke på motsatt side (Murovanka). Så at treffet traff meg på høyre side (bygningen var på venstre side).

Kan objekt 212 treffe gjennom bygninger, eller var det bare et lykketreff? Tenker som så at muligens traff den rett ved min høyre side, og at eksplosjonen var kraftig nok til å slå ut min kjære Jagdpanther....?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har en formening om KV3? Har hatt denne lenge nå. Synes det er et slit å Grinde mot IS. Tar fryktelig lang tid, får dålige kamp resultater, hjelper ikke at jeg blir sendt mot bare høyere tirs tanker det meste av tiden. Men uansett, også når jeg er i kamp mot dårligere tanks, er det sjelden jeg får så gode resultater. Synes det gikk MYE bedre med en fullt oppgradert KV. (har forresten KV3 også fullt oppgradert). Noen som har noen KV3 råd?

 

Hvordan blir det å gå fra KV3 til IS?

Lenke til kommentar

MentholBlaster: Tipper det var "splash damage" fra en eksplosjon ved siden av deg, ja.

 

GrinderX9: Det er vanskelig å si noe uten å vite hvordan du bruker den, men jeg trivdes veldig godt i KV-3. Det er en stor og treg tank, men så tåler den temmelig mye også. Anbefaler i alle fall at du bruker 107 mm (ZiS-6) på den, det er et kjempevåpen. Du blir gjerne et mål for fiendens artilleri, og selv om tanken er sterk, vil du ikke bli fanget midt på en åpen plass. Hold deg i bevegelse og nær husvegger etc.

 

IS er en helt annen type tank, den ligner mer på en medium i spillestilen. Kjapp og smidig, men du kan ikke stole på dens evne til å ta imot juling på samme vis som KV-3. IS-3 er litt i samme sjanger som IS, mens IS-4 minner mer om KV-3 i spillestil igjen. Det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har en formening om KV3? Har hatt denne lenge nå. Synes det er et slit å Grinde mot IS. Tar fryktelig lang tid, får dålige kamp resultater, hjelper ikke at jeg blir sendt mot bare høyere tirs tanker det meste av tiden. Men uansett, også når jeg er i kamp mot dårligere tanks, er det sjelden jeg får så gode resultater. Synes det gikk MYE bedre med en fullt oppgradert KV. (har forresten KV3 også fullt oppgradert). Noen som har noen KV3 råd?

 

Hvordan blir det å gå fra KV3 til IS?

KV-3 er en fantastisk tank. Selv etter å ha researcha IS, så bruker jeg fortsatt KV-3-en min. Etter Löwe, Hummel og 38H, er KV-3 min favoritt. ^^

Gått forbi A-20 og T-34 med andre ord.

 

Kan være jeg har flaks, men jeg overlever lenge i denne ekstra pansrede skilpadda. Folk bouncer alt mulig rart på meg, men er ikke alltid like heldig heller. Siden jeg stadig havner i kamper med tier 9-10. Når en T30 eller en IS-7 skyter på meg, vet jeg at da er det bare å prøve og rygge sakte, men sikkert unna og prøve å få inn noe skade før man selv sprenges.

 

 

VinterUlv: KV-en er fantastisk og kan gjøre deg til lags med forskjellige spillestiler. Du kan f.eks. farte rundt med mini-derp og derp-kanonene (122 mm og 152 mm), men målet ditt bør nok være 107 mm (som nevnt over) for mest win.

KV-2-turreten er interessant, vet av flere som liker å rulle rundt med stock turret og mini-derp, men jeg har liten erfaring med akkurat det. Du bør researche den, da den vil gi deg en gratis KV-2 etter en eller annen patch i fremtiden. Ellers er det bare å researche i vei.

 

Om jeg starter fresh på en tank hvor jeg ikke har noe unlocka fra før av, pleier jeg å gå for tracks; turret; første, gode gun upgrade; motorer opp og i mente; beste gun; radio; (de) neste tank(s). KV er en flott tank å leke "peek-a-boo" med. Altså at du titter frem fra skjul, skyter og "gjemmer" deg igjen.

Lenke til kommentar

Ser meg ikke helt igjen i beskrivelsen.

Altså, når jeg spiller med KV'en, blir jeg seeda mot helt jalla tanks. Møter på ferdinand osv. (Btw, standard gun med HE gjør 3% skade på en ferdi, mens han kverker meg med ett skudd - uten at jeg får noe beskjed om at ammo racken sprengtes - og AP bare bouncer av ferdinanden). For øvrig er den dødstreig foreløpig - værre en standard hetzern. Trodde ikke det var mulig. :(

 

Samme kan sies om StugIII. 1 av 10 kamper er mot folk rundt min egen tier, resterende 9 av 10 battles er mot høye tiers hvor de eneste jeg kan rævsprenge (er det et godt ord?) er andre Stug'er. Alt anna gjør jeg maks 20% (med crit) på, og reloader en gang i året. Føler heller ikke at min Stug er noe stealth, selv om jeg ikke har fyrt av et skudd på 30 sekunder synes jeg at fienden vet hvor jeg er hele tiden, og det ødelegger for mye av taktikken med både rush og "peek-a-boo".

 

Begynner å bli møkk lei dårlige matcher (og dårlige teams), og å møte tanks som er helt i en annen liga.

Lenke til kommentar

Platoons er den beste måten å spille på, om du da ikke bedriver hjerneløs grinding som jeg av og til liker å gjøre. Som da jeg grinda de 30k jeg trengte til Hummel i løpet av en natt mens jeg satt og så meg gjennom en sesong med Stargate SG-1. :p

 

Om du fortsatt sliter når jeg kommer hjem den 26., kan jeg alltids toone litt med deg. Må grinde KV-en til en S-51 uansett. Samt grinde penger til den mer eller mindre ubrukelig KV-1S som jeg vil ha just for the heck of it. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...