Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble ammoracket fra nesten full HP av en Bulldog i WZ-111 1-4. Han hadde sikkert autoloader og tok meg på andre skuddet. :(

Kjører man M41 uten autoloader nå er det fordi man enten ikke har låst den opp eller fordi man er stokk dum :p

Den var brukbar uten autoloader tidligere, men så ble den nerfet fordi den var nesten like bra som en tier 8 medium.

Lenke til kommentar

Gitt at Tank Inspector er til å stole på: M41 76mm=105 "modulskade", HP for 111 1-4 ammorack=210.

 

I tillegg er det kun 27% sjanse for å gjøre skade på ammoracket (eller at det eksploderer, litt usikker), ergo må man med Bulldog få inn to skudd på riktig sted, rulle bittelitt høyere enn snittet og passere en sjekk på enten 27 eller 7,29%, litt anpå om sjekken skjer ved hvert treff eller kun når modul-HP når null.

 

Selv en ISU med BL-10 har "kun" 203 modulskade, så safe stowage-perken er egentlig viktigere enn 10% økning i modul-HP skulle tilsi. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Om du finner løsningen bør du skrive hva den faktisk er. Dette er ut av respekt for de som vil få samme problem i fremtiden og faktisk googler etter løsning på problemet.

Ikke snakk sånn til meg.

 

Løsningen var ikke annet enn at man trenger mere ammo enn før.

 

 

 

Ikke snakk sånn til deg?

 

Er du 10 år eller?

 

Det var verken frekt eller nedlatende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hva synes folket om T20? Har akkurat fått den, ikke spilt nok kamper til å gjøre opp en skikkelig mening om den. Liker mediums med god gun depression generellt, virker utrolig sårbar da.

T20 er en av de bedre mediumene på tier 7, 240 alpha er veldig fint å ha med gode softstats og fart.

Pershing er likevel et kraftig steg opp når den får topptårnet.

Lenke til kommentar

Hva synes folket om T20? Har akkurat fått den, ikke spilt nok kamper til å gjøre opp en skikkelig mening om den. Liker mediums med god gun depression generellt, virker utrolig sårbar da.

 

Det er den eneste mediumen jeg har og spiller på tier 7, så det sier vel sitt.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Bokstavelig talt Patton-turret på et Type 59-chassis. Visstnok basert på noen kinesiske ideer som aldri ble noe mer enn en fjern ide -  det er teknisk vanskelig og forsåvidt også meningsløst (Pakistanske Type 59-varianter finnes f.eks. med L7-kanonen, stort sett samme sak som toppkanonen i WoT-M48).

 

Ganske interessant sak etter min mening. Brukbare softstats for kanonen og -9 "gun depression" er ikke så dumt. Tårnet er ganske kraftig bygget, men så er det den saken på toppen av tårnet igjen... antagelig litt for åpenbar til at vogna kan fungere optimalt.

 

Relatert: HD-varianten av Type 59 virker ikke noe svakere enn før. Føles fortsatt litt som om løpet er bøyd, dog.

Lenke til kommentar

 

Hva synes folket om T20? Har akkurat fått den, ikke spilt nok kamper til å gjøre opp en skikkelig mening om den. Liker mediums med god gun depression generellt, virker utrolig sårbar da.

 

Det er den eneste mediumen jeg har og spiller på tier 7, så det sier vel sitt.

 

 

Jeg kjenner deg ikke, annet enn at jeg vet at du er svært god i wot :)

 

Ikke Comet? Det er jo uhørt!?

Lenke til kommentar

September Mission:

 

135 kills

135 000 damage

 

med HVER nasjon. 

 

1 dag premium for hver fullførte nasjon, orker du å fullføre alle 7 får du WZ-111, hvis du har den får du 4'900'000 credits (ikke gull)

 

Det oppdraget er så latterlig uaktuelt.

 

Med mine stats (fra alle kamper siden starten riktignok men allikevel) 1,29 kill/battle og 1363 avg damage så vil det si at jeg må spille 693 kamper for damage og 733 kamper for kills. Det blir 24,4 kamper per dag, og med rundt 7 min per kamp inkludert ventetid mellom kamper så snakker vi rundt 3 timer per dag hver dag hele mnd....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt rundt 50 games de siste to månedene. Sliter seriøst med å se poenget i å fortsette. Årsakene er mange, men arty, powercreep og ingen skill-basert MM gjør at jeg ofte totalt mister interessen.

 

CS:GO har ingen av disse problemene, og jeg har fått sansen for konsistente utfordringer i en forutsigbar meta. Kanskje Wot kan bli gøy igjen, men nå må jeg spille HEAT-54/E50 for å finne underholdning i tanks.

 

Det hjelper ikke at WG prioriterer nye fiksjons-tankser fremfor å adressere grunnleggende mangler og feil.

 

Har spilt knappe 8000 kamper og kom meg til en grei xvm-farge, og tør å påstå at jeg har "lært" spillet godt nok til å gjenkjenne mange grunnleggende feil med spillet, og når jeg kjemper mot ødelagte mechanics og ikke andre spillere virker det hele litt fortapt.

 

Hvem vet, kanskje de hører på spillerbasen en dag, men jeg har mine tvil. WG er glad i penger, og ser ikke ut til å ha vansker med å prioritere inntekt fremfor et fungerende spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Premiumtank - 59 Patton?? Hvilken tanks er det? 

 

https://www.dropbox.com/s/pe46vq595tyefa7/59-Patton-on-sale-at-NA.png?dl=0

 

 

Er det noe som dukker opp her på berget også, eller er den helt og holdent for NA ?

 

Den har vel kommet? Eller så er den rett rundt hjørnet.

 

 

 

 

Det er den eneste mediumen jeg har og spiller på tier 7, så det sier vel sitt.

 

 

Jeg kjenner deg ikke, annet enn at jeg vet at du er svært god i wot :)

 

Ikke Comet? Det er jo uhørt!?

 

 

Tier 7 er for meg sealclubbing.

Trenger ikke mer enn 1 medium, T-20 har alt Comet har, utenom DPM.

 

 

WZ-111 missionet er helt uaktuelt. No Life - mission. De burde finne på noe for oss som spiller i moderate mengder. Den 59-patton er sikkert grei, men den svulsten på tårnet byr meg i mot :p

 

Jeg har tanken, men ja requirements er steep, desuten får man ikke gold denne gang, så da er det ingen vits i for meg.

 

Jeg har spilt rundt 50 games de siste to månedene. Sliter seriøst med å se poenget i å fortsette. Årsakene er mange, men arty, powercreep og ingen skill-basert MM gjør at jeg ofte totalt mister interessen.

 

CS:GO har ingen av disse problemene, og jeg har fått sansen for konsistente utfordringer i en forutsigbar meta. Kanskje Wot kan bli gøy igjen, men nå må jeg spille HEAT-54/E50 for å finne underholdning i tanks.

 

Det hjelper ikke at WG prioriterer nye fiksjons-tankser fremfor å adressere grunnleggende mangler og feil.

 

Har spilt knappe 8000 kamper og kom meg til en grei xvm-farge, og tør å påstå at jeg har "lært" spillet godt nok til å gjenkjenne mange grunnleggende feil med spillet, og når jeg kjemper mot ødelagte mechanics og ikke andre spillere virker det hele litt fortapt.

 

Hvem vet, kanskje de hører på spillerbasen en dag, men jeg har mine tvil. WG er glad i penger, og ser ikke ut til å ha vansker med å prioritere inntekt fremfor et fungerende spill.

 

https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/3hykht/resources_advice_what_ive_learnt_going_from_noob/

 

Drit i kommentarene om at han ikke er en unicum. 

Dette er en meget bra post og bør leses av alle som har lyst og forbrede seg.

 

Tror neppe skill basert MM har noen forskjell, men hvis det er utfordringer du er på jakt etter:

 

finn deg ett ESL team

finn deg en clan som er aktive på strongholds og CW.

Lenke til kommentar

https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/3hykht/resources_advice_what_ive_learnt_going_from_noob/

 

Drit i kommentarene om at han ikke er en unicum. 

Dette er en meget bra post og bør leses av alle som har lyst og forbrede seg.

 

Tror neppe skill basert MM har noen forskjell, men hvis det er utfordringer du er på jakt etter:

 

finn deg ett ESL team

finn deg en clan som er aktive på strongholds og CW.

 

Uansett hvor god man blir i spillet er og blir arty en forferdelig dårlig implementert klasse/mekanikk. Om det var en server der det ikke var mulig å bruke arty hadde jeg (og flere andre) fortsatt spilt i dag.

 

Det samme gjelder powercreep, uansett hvor god man blir i en heavy er det ikke mulig å benekte at høytier mediums er for fleksible.

En T62A er blant de raskeste mediumene i spillet, den har det nest-sterkeste tårnet i spillet, den trenger knapt stå stille for å treffe på 150-200m avstand, den har mer enn nok penetreringsevne til å gå gjennom fronten på enhver tank i spillet, den kan out-trade absolutt alt i nærkamp takket være ubegripelig god reload og mobilitet. Sammenlign T62A sin ytelse på tier 10 mot Pershing på tier 8: mobiliteten er vesentlig dårligere, DPMen går fra å være best i tieren til dårligst i tieren, penetreringsevnen går fra å kunne gå gjennom fronten på alt med standard-ammo til å måtte bruke ekstreme mengder premshells om man skal ta en 110 eller IS3 forfra på 200m avstand, tårnpanseret får svake punkter det er mulig å treffe, og camo er også dårligere.

WTF100, FV215b 183, Foch 155, og JPzE100 er tanker som gjør spillet dårligere, rett og slett fordi de er alt for gode i de riktige situasjonene, og helt forferdelig dårlige i feil situasjoner. WGs mål om å gi hver tank "sin greie" førte til at tier 10 TDene fikk latterlig mye alpha, softstats, camo, panser, og penetrering uten noen tanker om hvordan det ville passet inn i spillet. Object 268 var for eksempel nesten like god som en medium fra patch 8.6 til patch 9.0

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...