Gå til innhold

trenger EKSPERT hjelp


Anbefalte innlegg

Hello!

 

Trenger svar av folk som virkelig har greie på pc, fordi det her er HARD shit.

 

Har en pc som har stått i ro over 1 år, sendte den på rep osv, men de fikk ikke gjort mye pga passordet.

 

Jeg har da GLEMT passordet på pcn, men ta det helt med ro, det er noe mer som gjør detta VELDIG vanskelig.

 

CD rommet er defekt, i safe mode må jeg også skrive inn passord, og ctrl+alt+del funker ikke, så hvordan i huleste skal jeg komme meg inn på pcn? har en minnepenn også, prøvd alt mulig der, legge inn XP, opcrack osv, ingenting funker, så HVORDAN skal jeg ta få tilbake passordet?

 

Og ja, dette er en hard nøtt, ikke en gang de i PC butikken visste hvordan de skulle løse dette problemet, så kudos til den som vet.

 

Edit: Det er passordet inn til pcn, det helt vanlige passordet man må ha for å komme inn på selve pcn bare.

Endret av Morten21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke veldig dyrt med en ny CD-ROM. Da kan du enkelt bruke noe a la Kon-boot for å bypasse passordene. Det er i alle fall min løsning på problemet. Men som iChristian spør om: er det BIOS passordet eller operativsystem-passordet? Det er forholdsvis relevant å vite.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Det er jo ikke veldig dyrt med en ny CD-ROM. Da kan du enkelt bruke noe a la Kon-boot for å bypasse passordene. Det er i alle fall min løsning på problemet. Men som iChristian spør om: er det BIOS passordet eller operativsystem-passordet? Det er forholdsvis relevant å vite.

 

 

Mvh Faller

Jeg har faktisk en CD rom, har skrudd opp pcn etc, men den sitter boom fast og jeg har NULL peiling på hvordan jeg skal ta den ut eller koble i den nye, så dt blir egentlig ganske utelukket.

 

Altså i operativsystemet. Legg inn ubuntu på en minnepenn, og boot opp fra den. Deretter kobler du til en ekstern harddisk, tar backup av hele C: disken din, og legger inn XP/Vista/Win7 på nytt ;-)

 

 

Skjønner ikke hvordan jeg legger ting inn på minnepenn, hver gang jeg drar noe inn, er det tydeligvis bare snarveien av programmet, og ekstern harddisk(hva er det(?) Hvordan tar jeg backup sv C disk etc? jeg er som sagt, helt GRØNN på pc :p

Lenke til kommentar

Ekstern harddisk er en harddisk som ikke befinner seg inne i maskinen din. Koster rundt 500 kr eller slikt for en billig en.

 

Ubuntu finner du her: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Inkludert hvordan få den over på minnepenn.

 

Når du først har fått minnepennen til å styre maskinen din og fått koblet i den eksterne harddisken også, så er det bare å dra filene over.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke veldig dyrt med en ny CD-ROM. Da kan du enkelt bruke noe a la Kon-boot for å bypasse passordene. Det er i alle fall min løsning på problemet. Men som iChristian spør om: er det BIOS passordet eller operativsystem-passordet? Det er forholdsvis relevant å vite.

 

 

Mvh Faller

Jeg har faktisk en CD rom, har skrudd opp pcn etc, men den sitter boom fast og jeg har NULL peiling på hvordan jeg skal ta den ut eller koble i den nye, så dt blir egentlig ganske utelukket.

 

Hvis du åpner opp sidepanelet, på venstre side sett fra fronten, skal det være to skruer som holder den fast fra siden. Men ser at du har fått andre gode tips her også. Så du får velge hva du vil gjøre :) Uansett: Lykke til, og ikke nøl med å spørre hvis det er noe mer.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Ekstern harddisk er en harddisk som ikke befinner seg inne i maskinen din. Koster rundt 500 kr eller slikt for en billig en.

 

Ubuntu finner du her: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Inkludert hvordan få den over på minnepenn.

 

Når du først har fått minnepennen til å styre maskinen din og fått koblet i den eksterne harddisken også, så er det bare å dra filene over.

 

Skulle gjerne ha gjort dette i kveld, har også en pc som jeg ikke får skjermbilde på etter reparasjon, helt latterlig.

 

Men hvordan får jeg ophcrack på minnepenn? blir helt svett her jeg sitter, har lasta ned men får kun til CD, latterlig ....

Lenke til kommentar

Ophcrack og Ubuntu er to helt forskjellige ting. Ubuntu er et operativsystem, mens Ophcrack er en crack for å komme forbi windows-passordet. Hva du velger er opp til deg. Det er to forskjellige måter å gjøre det på.

 

 

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar

Ophcrack og Ubuntu er to helt forskjellige ting. Ubuntu er et operativsystem, mens Ophcrack er en crack for å komme forbi windows-passordet. Hva du velger er opp til deg. Det er to forskjellige måter å gjøre det på.

 

 

Mvh Faller

 

Har skjønt det, har også prøvd å legge det innpå minnepenn, men når jeg booter med den, får jeg bare " disk error" eller noe, så restarter maskinen seg?

Lenke til kommentar

Å? Så den funker på Win 7 også? Trodde nesten MS hadde gjort om det der, men tydeligvis ikke.

Joda, der har du det perfekte våpenet om du klarer å lage en bootbar USB minnepenn og du passer på å gjøre den delen av jobben korrekt.

Har selv brukt det programmet der og det har gjort susen uten feil de gangene det har vært i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...