Gå til innhold

Aprilfest 2011 - RandiA - På April-leting etter "estetikk"


Anbefalte innlegg

Fin start på aprilfesten!

 

Ble også slått av størrelsen på første bilde - kom fram til at jeg tror de er små, men det er veldig vanskelig å anslå når man ikke har gode referanserammer. Likte også i samme sammenheng linjene på andre bilde - at det er "vinkel" i sprekkene gjør at mitt hode vil ha det til at det tegner en tredimensjonal kube, selv om snittet tilsier at det er så rett som bare det.

 

Fin spire - 100% crop av jpeg-bilde, formoder jeg?

 

Likte tekoppen - selv om jeg kanskje kunne tenkt meg mer fokus på bladene (men det er pirk).

 

Hadde sans for hvitløk - med fokus på bakre løk og refleksjonen av de første, sammen med de spennende refleksene i glasstallerkenen (som forøvrig heller ikke gir noen referanser), kom jeg fram til at dette var et motiv jeg også måtte se og godt likte - vendt opp-ned. Det ble en eller annen undervanns - underjordisk - taklampe - løk - ting. Festlig å kikke på - og så prøve å tvinge øynene til å tro at tallerkenen er riktig vei. :)

 

 

post-71211-0-29857600-1302437837_thumb.jpg

 

 

Håper det er ok jeg la inn i spoiler - jeg sletter gjerne igjen.

 

 

Morsomt med detaljer på siste blomsten, med hår og all ting - å se ting på veldig nært hold - blir som å gå litt for tett og plutselig se hårvekst på en eldre dame på bussen, og deretter måtte undertrykke en innskytelse om å nevne at det er på tide å ta barten.. :whistle::blush:

 

 

(Sidekommentar - de bladene som hele tiden sniker seg med på bildene dine - kan de da karakteriseres som "bladlus"? :innocent: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for fyldige kommentarer, Trondster. Størrelsen på de tre Gratier er bevisst uten referanse....OK med de kinesiske som taklampe også, har forresten hatt en ute-plante som på norsk heter kinesiske lykter...så det er vel et vanlig fenomen innen planteverdenen også.:yes:

Lenke til kommentar

Se, der har vi en historie bak Hr. Michael og "kjæledyret" hans. Dybden i relieffet kommer godt frem i både den vegghengte og på domen.

 

Meget skarp og fin hepatica, har den kommet allerede altså? Kikket så vidt etter den her i dag, men fant ingen.

 

...og der var den helt åpen også. Kan ikke nekte for at dette er en pen blomst, og du får frem de karakteristiske detaljene til alles skue.

Lenke til kommentar

Den forstod jeg ikke Trondster..UV filter??? og er det ikke tillatt å linke til blogg? Det visste jeg ikke...

Ingen fare - det er bare bakgrunnsbildet på bloggen din, hvor du har på UV-filter, og så er det bare en dårlig morsomhet fra meg om at du ikke burde linke til et sted hvor du offentlig bruker UV-filter - for mange her inne er det å bruke UV-filter som å banne i kjerka. Bare tørr vittighet - ikke noen innvending mot å linke til bloggen din.. :blush::fun:

 

Uhm - hvis det er deg på bildet, da, altså. ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Åhh..sånn å forstå, nå ble jeg lettet. Nei. jeg bruker ikke UV-filter i det hele tatt. Det der var en ferdig template jeg fant, som var fri å bruke...syntes den passet i en "foto-blogg", men burde ha greid å fikse et eget-produsert bilde der ja, som bakgrunn. I headingen sitter jeg selv, uten filter... :D

Lenke til kommentar

Det er da "estetisk vakkert" å bla i Fotobøker. Her er noen av mine. Ikke lest dem fra perm til perm alle, men slått opp og kikket etter behov.

Tror jeg har et par og tretti i tallet, ikke alle står i hyllen. (Jeg la inn hage/natur-bøker først, men det er vel mer riktig med disse i et fotoforum):

 

post-92574-0-89987700-1302524134_thumb.jpg

Bilde 11 – 11.April: Fotobøker - Også et vakkert syn

Exif: 0.3– f/4.5 - ISO 1000

Exposure Compensation:-1/3

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Camera Model:Canon EOS 50D

 

Fotobøker on display

Lens:EF-S10-22mm f/3.5-4.5 USM

Focal Length:13.0 mm:

 

post-92574-0-60602900-1302524157_thumb.jpg

 

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Hacquetia epipactis, gulskjerm, er også en tidlig vårplante. Den trives godt i skyggen for den stråler jo som en sol selv. Mer beskrivelse og vårblomstring Aprilfesten Del 12 i bloggen.

 

Bilde 12 – 12.April: Hacquetia epipactis - vakkert nervemønster i kronbladene

 

post-92574-0-19278400-1302620607_thumb.jpg

 

Exif: 1/60– f/7.1 - ISO 100

Exposure Compensation:-1/3

AF Mode:Manual focusing

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

Camera Model:Canon EOS 50D

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...