Gå til innhold

Aprilfest 2011 - RandiA - På April-leting etter "estetikk"


Anbefalte innlegg

Fler herlige blomsterbilder! :yes: Vanskelig å si hvilken jeg liker best, men kanskje den crocus du valgte som hovedbilde 14. mai, men Helleborusen ble fin.

Intressanta motiver fra Stokkbekken også.

 

 

Takker, Helena...og du trenger ikke fotobøker vet du. (Men du kan huske på å bla litt i mine når du kommer på besøk - så ser du kanskje at du har alt "inne"...)

 

Det gjör jeg gjerne! Skulle väre hyggelig å får se hva som skjer i din hage også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like vakker som blåveisen, men ikke så vanlig: Hepatica nobilis rubra plena (Fylt rødveis)

Den kommer vanligvis en uke senere enn blåveisen. Denne har jeg hatt i mange år, fått den av en hage-venninne, som har den fra sin mormors hage. Den må alltid være med i Aprilfesten

 

Bilde 18 – 18.April: Hepatica nobilis rubra plena - like vakker som blåveisen

 

post-92574-0-64707400-1303154296_thumb.jpg

 

Exif:1/25– f/7.1 - ISO 100

Exposure Compensation:-1/3

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

AF Mode:Manual focusing

Camera Model:Canon EOS 50D

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Fylt rødveis, du. Det høres jo nesten som en dessert. Og disse kan vel sies å være en dessert for øyet.

Vi var forøvrig en liten gjeng på den botaniske hagen i dag, og der var det lite spennende å se på.

Kommet hjem fra Påske-fjellet nå da...ja denne er lekker. Har litt om bakgrunnen i bloggen. Vi skal vel Tøyen bot når Helena og jeg kommer om noen uker...da tenker jeg det er en del der. (Søndagen det, for de som vil ha et ekstra-treff, slik som sist)

 

Da har jeg lagt en del av dagens fargerike fangst i

Aprilfesten Del 18

Lenke til kommentar

Mm, rödt er litt vanskelig. Det blir lett utbrendt (hvis det var det du mente, eller tenker du på fargetonene?). De fleste kameror har problem med rödt, men jeg har lest at Canon kanskje er litt verre enn f.eks. Nikon. Panasonicen jeg hadde var enda verre enn Canon, mens Olympusen klarer det litt bedre, tror jeg.

Lenke til kommentar

Også en gjenganger i Aprilfesten - en tradisjon at den må med. "Gåsunger" er da vakre, og de hører jo også med i påsken.

 

Bilde 19 – 19.April: Salix caprea-gåsunger alltid et vakkert vårtegn

 

post-92574-0-71320800-1303232098_thumb.jpg

 

Exif: 1/15– f/11 - ISO 400

Exposure Compensation:-1/3

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

AF Mode: Manual focusing

Camera Model:Canon EOS 50D

 

 

Resten av dagens "fangst" i Aprilfesten Del 19

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Vakker rødveis! Hva slags størrelse er det egentlig på den blomsten sammenlikner med f.eks. blåveis?

Da ser du størrelsen i sammenligning her:Del 19

Så vakre veiser. :) Holder en knapp på de blå fortsatt, støvbærerne er så skjøre og vakre.

 

Jeg skal ut og lete etter noen blå selv i påsken. Har du hvit også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...