egilh Skrevet 12. april 2011 Rapporter Del Skrevet 12. april 2011 Flotte detaljer her Og enig med deg, den lyser jo som en sol Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2011 Takker, da er Del 12 nesten ferdig i bloggen, mangler bare noen linker jeg må finne... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2011 Rapporter Del Skrevet 12. april 2011 Det var flott fremstilling av en særdeles uskjønn plante; dvs. jeg synes ihvertfall at jeg har sett de penere. Men den er ikke uinteressant - langt derifra. Men kanskje litt mer dybdeskaprhet? f/11 og et litt annet fokuspunkt? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2011 Ja, du sier noe der...kan prøve det også ja. (Tenkte kanskje det var litt mørkt så jeg blendet ikke ned så mye) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Nå har de første irisene begynt å blomstre, først ute er de små, vakre reticulata-typene. En dekorativ leirfivel i bedet hadde jeg ikke hjerte til å luke bort. De kler hverandre. Bilde 13 – 13.April: Iris reticulata Katharine Hodgkins - tøff, men også sart og vakker Exif: 1/60– f/7.1 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model:Canon EOS 50D Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Jeg er ganske førnøyd med dagens Aprilfest-fangst i dag. Det er greit nå på våren for da dukker det opp et nytt motiv hver dag. I dagens blogg-innlegg står forresten Eranthisen fullt åpen i solen, og de som er interessert i mer om iris finner en fin bok i Aprilfesten Del 13. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Bilde 10 – 10.April: Hepatica nobilis er rett og slett nydelig! Flotte farger og perfekt skjerpe(dyp). Fine detaljer i Bilde 12 og herlige fargetoner i Bilde 13. Du har mange fotoböker ser jeg. Nå ble jeg inspirert å kjöpe noen (har kun to). Hyggelige blogginlegg også! Bra idé å blogge om aprilfesten. Fölger meg der. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Takker, Helena...og du trenger ikke fotobøker vet du. (Men du kan huske på å bla litt i mine når du kommer på besøk - så ser du kanskje at du har alt "inne"...) Lenke til kommentar
lessis Skrevet 14. april 2011 Rapporter Del Skrevet 14. april 2011 Av nye bilder siden jeg så i tråden sist, synes jeg blåveisen var lekker. Ja du kan virkelig kunsten å ta bilder av blomster. Hvordan du i tillegg får tid til å blogge om april-festen i tillegg skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2011 Takker, lessis....har egentlig ikke tid nei, men du vet jeg bruker heldigvis ikke så mye tid til å sove... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Klart den tradisjonelle krokusen må være med i en vakker vår-samling. Det finnes så utallige mange sorter og fargenyanser av den. Jeg prøvde å telle igjennom listen min, jeg har i hvert fall over 20 ulike navnesorter, og fargene går i hvit, sart lyse-blå, og alle blå-nyanser, rosa og lilla-nyanser og så gult da. Bilde 14 – 14.April: Crocus - aldri annet enn vakkert vårtegn Exif:1/8– f/11 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 AF Mode:Manual focusing Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model:Canon EOS 50D Flere som liker crocus? Kanskje bytte ut med et av disse? Noen som har begynt å nyte vårsolen: Endret 14. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 14. april 2011 Rapporter Del Skrevet 14. april 2011 Dette var vakkert og estetisk. Ser ut som om våren er kommet litt lengre hos deg enn hos meg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. april 2011 Rapporter Del Skrevet 14. april 2011 Så pent med blomsterbilder igjen. 13.April likte jeg. Syns det lignet en liten fugl. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2011 Aprilfesten Del 14 i bloggen handler mye om krokus og det edle krydderet safran. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2011 Meningen var å bruke noe fra vårens første tur langs Stokkbekken som jeg gjorde i kveld.…det var egentlig litt for tidlig, det lå en del snø enda og stien var vanskelig å forsere i store partier. Noen bilder ble det, men det tar litt tid å bearbeide de, og den jobben prioriterer jeg ikke nå. Derfor blir det bare en "close-up" jeg tok før turen. Noe jeg er fornøyd med i denne Aprilfesten: Jeg har variert bruken av objektiver, og allerede brukt fire ulike. Bilde 15 – 15.April: Helleborus - vakker også i close-up Exif:1/8– f/13 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Lens: Sigma 150mm F2.8 APO EX DG Macro for Canon AF Mode:Manual focusing Camera Model:Canon EOS 50D Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. april 2011 Rapporter Del Skrevet 15. april 2011 Kontrasten mellom den vakre "raseblomsten" og den røffe hestehoven (er leirfivel det samme?) den 13. er supersjarmerende. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2011 Kontrasten mellom den vakre "raseblomsten" og den røffe hestehoven (er leirfivel det samme?) den 13. er supersjarmerende. Ja, det er vel lokale varianter, det latinske er det samme over hele verden:Tussilago farfara. Litt bedre dette bildet egentlig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Bilde 16 – 16.April: Stokkbekken-stien blir nok vakrere om noen uker Exif: 1/100– f/4.5 - ISO 200 Camera Model:Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens:20mm Altrnativt: Bilde 16– 16.April: Vakker hovedbygning på Tesli Nedre Exif: 1/250– f/5.0 - ISO 200 Camera Model:Panasonic Lumix DMC-GF1 Lens:20mm Harmony er også vakker Endret 16. april 2011 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2011 Litt mer om vandring langs Stokkbekken, fant noen fargeklatter også: Aprilfesten Del 16 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. april 2011 Rapporter Del Skrevet 16. april 2011 Stokkbekken ser ut til å være sted med spennende motiver. Du har allerede fanget et par av de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå