Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

NRK lisens - Får de liste?


Makky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NRK ringte og sa de hadde fått tak i liste fra GET at jeg hadde TV.

 

Har kabelselskapene begynt å gi ut lister ellerprøvde han seg siden blokka bruker GET?

 

Get er pliktig til å gi informasjon ved salg av lisenspliktig gjenstander, herunder sikkert en Get-boks/kort/antenne/parabol du har fått av de(?)

Dette er lovfestet, og ikke noe du eller Get kan gjøre med.

Lenke til kommentar

Nå selger vel ikke Get lisenspliktige mottakere? - Kravet er vel at det skal være en tv-tuner, NRK har siklet på kundelistene til Get siden jeg jobbet der for 20 år siden, men synes det høres merkelig ut at de skulle ha fått det. - Get boksen er vel mer som et modem, og inntil de endrer forskriften så er det ikke lisenspliktig så lenge den ikke har en tuner. (Med mindre de har endret forskriften uten at jeg har fått det med meg :o)

 

Edit: Leste på nett at det var fremlagt et lovforslag om å gi NRK tilgang til kundelister fra Get/CD etc tidlig i år, men fant ikke ut hvordan det evt hadde gått eller når det blir/er blitt behandlet.

 

aha: De har hatt delvis tilgang siden 2009, da var det jo ganske nytt ;)http://e24.no/media/datatilsynet-kritisk-til-nrks-lisensjakt/4007017

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Ingen selskap kan nekte NRK i å gi ut disse listene.

Jeg tror ikke du forsto hva trådstarter mente. NRK har fått en [kunde]liste av GET med trådstarters navn. Han spør om dette er vanlig praksis.

Ja, helt vanlig.

 

Helt vanlig praksis at GET gir ut kundeliste eller at han bløffer?

Lenke til kommentar

Ingen selskap kan nekte NRK i å gi ut disse listene.

Jeg tror ikke du forsto hva trådstarter mente. NRK har fått en [kunde]liste av GET med trådstarters navn. Han spør om dette er vanlig praksis.

Ja, helt vanlig.

 

Helt vanlig praksis at GET gir ut kundeliste eller at han bløffer?

Hvis NRK spør, så kan ikke GET nekte. Det er det jeg har blitt fortalt av sjefene i Canal Digital angående problemet når kunder ringer inn og spør :)

Lenke til kommentar

Nå skal det i denne sammenhengen, selv om det er litt off-topic nevnes at lisenskontrollørene ikke er helt friske. Sist jeg fikk besøk av kontrollør på døra, presterte vedkommende å spørre om naboene betaler lisens og har TV ... Hvordan i huleste skal jeg vite det? Noen som vet om DET er normal praksis, eller om det er normal praksis å kontrollere posten til naboen for å se om de får faktura fra NRK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...