Gå til innhold

Spørsmål angående eBay og troverdighet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal til å kjøpe 7 jakker fra eBay slik at alle kara på russebilen har samme jakke. Har vært i kontakt med selger en god stund, og personen er veldig imøtekommende og hjelpsom. Det er 99,7 % positiv feedback.

Men selger sa at siden jeg skal bestille så mange jakker i forskjellige størrelser, må vi gjøre forretninger utenfor eBay. Selger skal sende meg en "invoice" eller noe over PayPal, slik at betalingen blir gjort på denne måten.

 

Er dette mer risikabelt enn å bare handle over eBay? Burde jeg godta denne form for transaksjon? Har bedt selger om bevis/garanti på at jakkene faktisk blir sendt, men hvilken form for bevis burde jeg kreve?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde uansett ikke betale på noen annen måte enn via PayPal, det er desidert det sikreste for deg, og den enkleste måten å få tilbake pengene på skulle det være svindel..

 

Betaler du med f.eks direkte bankoverføring, så har du ingenting du skal ha sagt om varen ikke kommer frem.

 

Betaler du med MasterCard/Visa har du litt bedre rettigheter, men ingenting jeg kjenner til slår PayPal (gjennom Ebay) ang sikkerthet.

Direkte betaling via paypal (altså utenom ebay) har vel ikke samme forsikring heller.

 

En grunn til at vedkommende vil slippe unna ebay er antagelig at han må betale en liten % av salgsummen, jeg husker ikke hvor mye, men tror det er rundt 6-8% i provisjon.

 

Er det snakk om mer enn noen hundrelapper (noe jeg antar) hadde ikke jeg gått med på noe annet enn å betale via Ebay.

Endret av Actibus
Lenke til kommentar

Ok, har nå vært i kontakt med selger igjen. Det viser seg at du har rett Actibus. Selger sier jeg vil få varene billigere om jeg handler direkte via PayPal. I tillegg mener selger at dette er vel så sikkert.

Saken er den, at jeg har fått oppgitt 260 USD som totalpris. Derfor har jeg overført denne summen til PayPal konto. Det tok om lag tre dager. Hvis jeg nå skal handle gjennom eBay, vil det bli mer enn 260 USD, og jeg har egentlig ikke tid til å vente på at pengene skal bli overført dit.

 

Med mindre noen har noen sterke innvendinger eller gode argumenter mot å gjøre dette, handler jeg rett gjennom PayPal.

 

PS: hvis jeg ikke oppgir adresse til selger, kan han på noen måte få tak i den da? (f.eks. gjennom eBay eller PayPal)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...