Gå til innhold

Rev som kjæledyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er sagt er forskjellen på tam og ikke tam veldig liten, tusenvis av mennesker blir skadet eller drept hvert år rundt om i verden pga. hunder. Det tar generasjoner å få en ulv til å bli en tam hund, det tar 6 måneder og få en tam hund til å bli en vild hund.

 

Det er jo ikke på grunn av at hunden er vill, men som regel på grunn av regelrett dårlig oppdrett (som f.eks med schæferen)og altfor liten disiplin i den tidlige oppveksten.

 

Ser det på dagens Chihuahuaer som er ''sååååå søøøøøteeeee'' når de er valper, og de er så skjønne at hundeveskeeierne lar dem gjøre hva de vil og synes at det er ''såååååå søøøøøtt!'' når de glefser til andre enn dem selv. Det er egentlig smålig kvalmt..

Lenke til kommentar

Det gikk mange tusen år å få ulver til å bli dagens hunder, men det gikk bare genrasjoner før vi så tamme ulver som lignet på hunder, det skjedde like fort som med revene det snakkes om her. etter et viss antall generasjoner, ville ulvene vise hundeligende egenskaper(ører som henger, mer bjeffing osv)

 

Dette skjedde på noe så få som 50 år med rever, Det ville kanskje ta noen lengre tid med ulver siden det ikke ble brukt mordene alvs teknikker, men det gikk fort å forandre en vild ulv til en ikke vild ulv.

 

Når det er sagt er forskjellen på tam og ikke tam veldig liten, tusenvis av mennesker blir skadet eller drept hvert år rundt om i verden pga. hunder. Det tar generasjoner å få en ulv til å bli en tam hund, det tar 6 måneder og få en tam hund til å bli en vild hund.

 

Og dokumentasjonen på dette?

Endret av iChristian
Lenke til kommentar

Beklager for inaktivited fra min side. Har kommet i god kontakt med en fra Nederland som har 2 rever fra instituttet, og han er meget fornøyd. Etter egen erfaring følte han at de lente mer mot en katteaktig oppførsel, men hakket mer sosiale. Jeg har fått mye tips fra ham angående stell, og jeg har såklart fortsatt kontakt med instituttet som har vært veldig flinke til å svare på spørsmål. Har også blitt medlem i et forum for eksotiske dyr ( med en egen reveseksjon ), så jeg passer på å få godt nok med informasjon.

 

Det er jo såklart opp til hver enkelt person om de velger å tro på at disse revene virkelig er tamme eller ikke, og jeg forventet at det kom til å være en del skeptikere ettersom det er et litt spesielt dyr å holde some kjæledyr.

Lenke til kommentar

Husk å poste masse bilder og holde oss oppdatert! :D

 

Det skal jeg gjøre! Til de som lurer har jeg nå reservert en rød hann fra kullene de får neste år. Skal også ringe veterinæren nærmest meg neste mandag og spørre om de har kunnskaper nok til å behandle rev dersom den skulle bli syk. ^^

Lenke til kommentar

Ser i alle fall ut som du er villig til å sette deg inn i hvordan det er å ha et eksotisk dyr, noe som er bra. Jeg vil tro at det hadde vært enda bedre om du kjøpte enda en rev, så den du får har en venn, men det får nå gå.

 

Så får vi krysse fingrene for at reven takler det å leve under "unormale" forhold (muligens ikke unormale mtp at den har blitt vant til det?) uten problemer. Lykke til :)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ser i alle fall ut som du er villig til å sette deg inn i hvordan det er å ha et eksotisk dyr, noe som er bra. Jeg vil tro at det hadde vært enda bedre om du kjøpte enda en rev, så den du får har en venn, men det får nå gå.

 

Så får vi krysse fingrene for at reven takler det å leve under "unormale" forhold (muligens ikke unormale mtp at den har blitt vant til det?) uten problemer. Lykke til :)

 

Det er faktisk noe jeg har tenkt på, og noe jeg fortsatt sterkt vurderer. Eneste jeg bekymrer meg for er at dette kommer til å gjøre dem mindre knyttet til meg, og mer knyttet til hverandre. Jeg skal gjøre litt mer research angående dette. Tusen takk for innspillet. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dyrlegen sa at hun hadde erfaring nok til å ta seg av rev, så det er det i boks! Har også tenkt mye på dette om jeg skal ha en eller to, og etter mye om og men så har jeg nå også i tillegg reservert en hvit og sort hunn.

 

( Til de som synes det høres litt suspekt ut å reservere etter farger, så er dette noe de spør om selv, ikke noe jeg legger spesiel vekt på. )

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne skal helt klart i mine innlegg. Fasinerende og samtidig litt interessert selv, spesielt etter det du skrev om at de ligner mer på katter enn hunder. En ting jeg dog lurer veldig på er hvordan vil reven reagere den dagen den møter en litt aggressiv hund eller andre hunder for den sakens skyld, når dere er ute på tur?

Lenke til kommentar

Denne skal helt klart i mine innlegg. Fasinerende og samtidig litt interessert selv, spesielt etter det du skrev om at de ligner mer på katter enn hunder. En ting jeg dog lurer veldig på er hvordan vil reven reagere den dagen den møter en litt aggressiv hund eller andre hunder for den sakens skyld, når dere er ute på tur?

 

Etter at du har spurt dette spørsmålet så har jeg lett litt rundt, men fant ikke noe svar. Dette spørs nok veldig på gemyttet til reven, men regner med at frykt ville vært den mest naturlige måten for den å reagere på.

 

Når jeg får reven og eventuelt møter en aggressiv hund så skal jeg rapportere tilbake til deg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...