Gå til innhold

[Løst] Havet av Kreditt kort, noen som har anbefaling?


Bendorama

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal ut på en syden tur i sommer, å har i dennne annlendig vurdert å skaffe meg et kreditt kort.

 

Er det ikke slik at noen kort er mer gunstig en andre på forskjelige?

 

Kanskje noen har noe bra forslag til hvilket jeg bør søke på?

 

Er helt blank når det gjelder slike kort, og det er jo et stort HAV av dem.

 

Så all hjelp tas godt i mot :)

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et fra Gebyrfri.no og et fra Skandiabanken. Skandiabanken koster 50kr i året, men det er en pris jeg er villig til å betale for at det er bedre integrert i nettbanken min. Gebyrfri.no har høyere rente, men hvis du skal betale inn alt med en gang og kan leve med at det ikke er integrert i nettbanken din er Gebyrfri.no helt ok.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Hvis du kun skal bruke kortet på ferie som en sikkerhet og for å ha to kort (anbefalt) ville jeg sett på hva slags kredittkort banken din tilbyr og evt om du kan få dette kostnadsfritt gjennom en programpakke (som du muligens allerede har ?)

 

Mange kredittkort tilbyr reiseforsikring hvis reisen er betalt helt eller delvis med kortet (sjekk vilkårene for din bank sitt kort) så dette kan muligens komme godt med, men hvis du har en reiseforsikring så skulle denne pluss NAV sitt europeiske reiseforsikrigskort ha deg dekket.

 

Hvis du reiser endel kan det være interessant og se på enten Bank Norwegian eller Two cards sine kort, BN gir deg cash points (opptil 20% ved kjøp av billetter og 1% på andre kjøp) som du kan bruke til å kjøpe nye biletter senere.

Two Cards (Terra gruppen) gir deg 4 %(tror jeg, evt 5) bonus (ved valgt bransjebonus) på alle flyturer og endel andre prosenter på feks elektronik mm (les sidene deres, for å utnytte dette kortet kreves ganske aktiv bruk av nettbanken deres for å skifte bransjebonusen din da du kun kan ha en type aktiv men skifte så mange ganger du vil) Her kan du velge å ta opptjent bonus til direkte fratrekk på regningen din når du ønsker det.

 

Itillegg til disse er andre kort med cashback 365 Privat fra Fokus bank og mener at Santander tilbyr et også uten at jeg finner det akkurat nå.

 

4-5% er riktig nok ikke mye penger, men såfremt man bruker det konsekvent, har en ryddig økonomi og betaler alt i tide, så er det gratis penger.

 

Hvis du forteller oss hvilke(n) bank(er) du bruker og hva slags kundeprogram du har der, og gjerne litt mer om hvordan du tenker å bruke det/ønsker av kortet så kan rådene være mer presise for deg, fordi det er som du sier, et hav av tilbud der ute :)

 

- Alder

- Kan du planlegge å betale ved forfall (dvs at rente er irrelevant)

- Ønsker du ku å benytte det til varekjøp, eller kan det hende at du tar ut kontanter med det også ?

- Hvilken bank har du idag (og som nevnt hvilket kundeprogram hvis noe)

- Er et godt kredittkort tilbud nok til at du er villig til å bytte hovedbank forbindelse

 

alt jeg kommer på i farten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Alder

20 om en måned

 

- Kan du planlegge å betale ved forfall (dvs at rente er irrelevant)

 

Skal benyttes slik at jeg slipper å måtte få renter (betale forttest mulig)

 

- Ønsker du kun å benytte det til varekjøp, eller kan det hende at du tar ut kontanter med det også ?

 

Jeg kommer nok til å bruke det til nettkjøp, som ekstra sikkerhet her også, men kommer ikke til å ta ut kontanter, det gjør jeg helst aldri med vanlig Visa kortet en gang

 

 

- Hvilken bank har du idag (og som nevnt hvilket kundeprogram hvis noe)

 

I dag har jeg Sparebank1 - SR-bank.

om jeg er med i noe kundeprogram vet jeg ikke (i og med jeg ikke vet det, så er jeg vell kanskje ikke med i noe?)

 

- Er et godt kredittkort tilbud nok til at du er villig til å bytte hovedbank forbindelse

 

Tviler

Lenke til kommentar

utifra sidene deres ser det ut til at du burde ha enten kundeprogram "alltid" eller "alltid pluss"

les mer her : https://www2.sparebank1.no/portal/3229/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_innhold&pId=1233149633663

 

der er et mastercard inkludert

https://www2.sparebank1.no/portal/3229/3_privat?_nfpb=true&_pageLabel=page_privat_innhold&pId=1233149630332

helt ok betingelser og siden du ikke er 20 enda, er det vel her det er mulighet siden de har endel historik på deg, de nettbaserte er relativt rigide (forstålig nok) på alder (ofte 23)

 

i tilegg vil du ha oversikten direkte i din nettbank

 

Ring de eller stikk innom et kontor så bør det være raskt gjort, ta med selvangivelse og opptil 6 siste lønnslipper for å være sikker på at alt går smertefritt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...