Gå til innhold

Starcraft II: Generell Turneringstråd. *Spoiler advarsel!*


Anbefalte innlegg

En generell tråd for diskusjon av turneringer. I denne tråden blir det ikke tatt hensyn til spoilere så tre frem på eget ansvar.

 

Diskuteres strategier, resultater, spillere, balanse osv som er i sammenheng med turneringer spilt verden over, gamle eller nye.

 

*Advarsel linje!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

TSL3 Round of 32 Day 2

 

Informasjon:

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=203475

 

Vods:

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=203014#Ro32

 

I forrige tråd ble det diskutert før vi fikk smekk, kampen mellom Jinro og Morrow. Som jeg syntes ble litt kjip pga av Morrow sin baneling bust som ga han en rask seier over Jinro 2 ganger.

Hva kunne Jinro effektivt gjort for å gjøre sin vegg sterkere eller forhindre at Morrow kunne sende så mange banelings mot rampen uten konsekvens mhp å få en like solid start økonomi selv.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare så ikke helt poenget med å ha en så stor avstand der. Teksten nederst kunne vært plassert i en spoiler, så kunne man fjernet den lange scrollavstanden.

 

Men samme det.

 

Personlig føler jeg det er mye jinro kunne gjort annerledes. Det at han gikk såpass heavy marine, gjør han utsatt for banelings, og det vet MorroW. Han prøvde dette to ganger, og det failet begge gangene. En annen build hadde nok vært løsningen der.

Lenke til kommentar

Ser frem til TSL idag jeg :)

 

(Uthevinger er min forutsigelse)

IMmvp -(P)Mill.Adelscott

MVP_Genius - (T)ROOT.qxc

ESC.GoOdy - (Z)IMNesTea*

TLAF-Liquid`Ret -(P)dignitas.NaNiwa**

 

*Tipper NesTea vinner, men håper at Der Panzergeneral klarer å dominere NesTea. Men går nok i NesTea sin favør.

 

**Håper Ret går av med seieren, men NaNi er nok favoritt om en ikke ser på person, men spiller.

 

Det som er kjipt er at 3/4 kamper vil involvere relativt stor delay for ene spilleren hvor frustrasjonen kan komme i form av å kaste bort rundene og gi seg tidlig, mens Ret og NaNi er begge EU og håper på lange runder :) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Gleder meg stort til TSL etterpå.

 

Personlig tipper jeg dette blir resultatet:

 

IMmvp - Mill.Adelscott

MVP_Genius - Root.qxc

ESC.GoOdy - IMNesTea

TLAF-Liquid`Ret - dignitas.NaNiwa

 

Gleder meg aller mest til TLO vs NaDa imorgen. Det blir så bra det. Respekt av TLO å spille random.

Lenke til kommentar

Mmmmmmmmmmmmmmmmm... Der Panzergeneral!

 

Og damn, Husky er faktisk ganske ålreit å høre på i senere tid. Han hadde en periode hvor jeg absolutt hata fyren, men nå så gjør han en ganske ålreit jobb. Såklart, ti folk jeg ville heller hatt, men det plager meg ikke at han er der.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Vel koreanerene lagger vist ganske hardt fra korea til NA etter hva jeg har hørt, er ganske obvious etter å ha sett hvor utrolig mye dårligere de spillte enn de gjorde i GSL.

 

Vil i så fall forklare hvorfor ACE eller var det moon som vant IEM tror jeg det var mot de beste Fra Amerika inkludert idra, Ace og moon er knapt nok Code A materiale.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

3/3 feil foreløpig. Lol.

 

Sater på at ret vinner denne, da.

4/4 ;) .

 

Vel koreanerene lagger vist ganske hardt fra korea til NA etter hva jeg har hørt, er ganske obvious etter å ha sett hvor utrolig mye dårligere de spillte enn de gjorde i GSL.

 

Vil i så fall forklare hvorfor ACE eller var det moon som vant IEM tror jeg det var mot de beste Fra Amerika inkludert idra, Ace og moon er knapt nok Code A materiale.

Joa, det er såklart et meget avgjørende poeng, og jeg skulle gjerne sett de samme kampene i en LAN-sammenheng.

Lenke til kommentar

Vel koreanerene lagger vist ganske hardt fra korea til NA etter hva jeg har hørt, er ganske obvious etter å ha sett hvor utrolig mye dårligere de spillte enn de gjorde i GSL.

 

Vil i så fall forklare hvorfor ACE eller var det moon som vant IEM tror jeg det var mot de beste Fra Amerika inkludert idra, Ace og moon er knapt nok Code A materiale.

Hvordan kan du påstå at IdrA knapt nok er Code A materiale, når han har spilt i code-s samtlige GSL han har deltatt i?

Lenke til kommentar

DUDE jeg er den største idra fanen på hele forumet:P og syns han er kjempe god topp 3 zerg i verden i mine øyne. Det jeg ville fram til var att Alle som tapte i dag tapte ufortjent pga lag, det de hadde til felles var att alle var i korea. Det jeg egentlig mente å si var att de dårligste i Code A er Bedre enn 90% av de beste foreignere ;) og att super spillere som Imnestea og Immvp som kanskje er de 2 beste spillerene i verden av sin rase aldri ville tapt for disse 2 om de ikke hadde hatt lagg... var ekstremt lite Micro fra mvp regner med att du så att han lot probes surronde både marinen og reaperen hans i game 2... ekstremt treg reaksjon fra nestea tok 3-4 sekunder før han så att hans burrowede roaches ble beskutt av siege tanks. og Genius bommet utrolig mye på forcefields. Tror både Nestea og mvp ville 2/0 sine motstandere på lan.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

Hvordan kan du påstå at IdrA knapt nok er Code A materiale, når han har spilt i code-s samtlige GSL han har deltatt i?

IdrA er ingen dårlig spiller, men av det jeg har sett av han, synes jeg mye av hans rykte er ufortjent. Men nå er ikke jeg i noen posisjon til å si at "Wow, HAN er god han". Men spillene han bringer er som regel kjedelige for meg å se på, uavhengig av hvor god han er iforhold itl mange andre spillere.

Ser gjerne heller på DIMAGA bli knust fordi han tok to ekstra baser før han lagde sin første zergling, enn å se IdrA tape eller vinne mot en eller annen build.

 

Oppsummering: IdrA er kjedelig å se på utenom ZvZ, men det dukker sjeldent opp en god ZvZ. Eneste jeg kan huske er Sen - IdrA hvor det dro ut i lategame med broodlords og hele pakka. Det var kult :D .

Lenke til kommentar

Mmmmmmmmmmmmmmmmm... Der Panzergeneral!

 

Og damn, Husky er faktisk ganske ålreit å høre på i senere tid. Han hadde en periode hvor jeg absolutt hata fyren, men nå så gjør han en ganske ålreit jobb. Såklart, ti folk jeg ville heller hatt, men det plager meg ikke at han er der.

tenkte det samme faktisk

 

Hvordan kan du påstå at IdrA knapt nok er Code A materiale, når han har spilt i code-s samtlige GSL han har deltatt i?

IdrA er ingen dårlig spiller, men av det jeg har sett av han, synes jeg mye av hans rykte er ufortjent. Men nå er ikke jeg i noen posisjon til å si at "Wow, HAN er god han". Men spillene han bringer er som regel kjedelige for meg å se på, uavhengig av hvor god han er iforhold itl mange andre spillere.

Ser gjerne heller på DIMAGA bli knust fordi han tok to ekstra baser før han lagde sin første zergling, enn å se IdrA tape eller vinne mot en eller annen build.

 

Oppsummering: IdrA er kjedelig å se på utenom ZvZ, men det dukker sjeldent opp en god ZvZ. Eneste jeg kan huske er Sen - IdrA hvor det dro ut i lategame med broodlords og hele pakka. Det var kult :D .

vist du hadde sett 200 games av idra og 200 games av en annen europeiske/amerikansk zerg så hadde du nok sagt noe annet, ingen er så konsistente som idra

Lenke til kommentar

DUDE jeg er den største idra fanen på hele forumet:P og syns han er kjempe god topp 3 zerg i verden i mine øyne. Det jeg ville fram til var att Alle som tapte i dag tapte ufortjent pga lag, det de hadde til felles var att alle var i korea. Det jeg egentlig mente å si var att de dårligste i Code A er Bedre enn 90% av de beste foreignere ;) og att super spillere som Imnestea og Immvp som kanskje er de 2 beste spillerene i verden av sin rase aldri ville tapt for disse 2 om de ikke hadde hatt lagg... var ekstremt lite Micro fra mvp regner med att du så att han lot probes surronde både marinen og reaperen hans i game 2... ekstremt treg reaksjon fra nestea tok 3-4 sekunder før han så att hans burrowede roaches ble beskutt av siege tanks. og Genius bommet utrolig mye på forcefields. Tror både Nestea og mvp ville 2/0 sine motstandere på lan.

tja, kan si meg enige i at mvp og nestea er bedre enn de de spilte mot, men det vi må spørre oss selv om er vel: tapte de virkelig pga micro? (geniuse kan jeg si meg litt enig i)

nestea og mvp tapte jo hovedsakelig ikke pga micro, men heller overall strategi og valgene de tok... så jeg skjønner ikke latency argumentet ditt helt... +jeg vet ikke om du fikk med deg dette men nestea versus goody ble spilt på US server, og goody er i europa så de har begge like mye latency... så de hadde lik footing.

Lenke til kommentar

Ja vet att Goody spiller fra EU. Men etter hva jeg har hørt er laggen betraktelig mye værre fra KR til NA en fra EU til NA.

 

Her er Jinro sine meninger om saken

 

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=205366

 

Kan se ut som jeg kanskje overdrev en smule, men tror fremdeles mvp, nestea og genius villet vunnet om det var lan :)

dypt uenig, nestea og mvp hadde ikke vunnet med bedre micro d var ikke der problemet lå... vist du har lyst å unskylde deres tap ville jeg heller kalt det en dårlig dag

 

og etter å ha lest jinro posten så ser jeg at han sier norgunt det samme som meg så...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Setter alt i en spoiler jeg, så slipper jeg å ødelegge for noen :)

 

Nå kan det jo nevnes i etterkant at alle "foreigners" er slått ut fra gsl world, men de gjorde det faktisk ganske bra i korea vs alle andre..

 

 

Noen som så MLG i helgen som var? Storkoste meg når HuK fikk Idra til å ragequitte med hallucinated Voidrays :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...