Gå til innhold

hjelp til og øke i benken!


Anbefalte innlegg

HEII!!

 

 

jeg har brydd med om styrke trening i kanjse ett år og trent sjiklig i ett halvt år nå, og har fullgt RYP 3 ganger, og er på min fjære.

 

På den fjerde har jeg bytta om sånn att jeg tar som vanlig eksrem muskelvekst, men i benkpress så trener jeg "trening for idret" som da er for og øke mer i kun styrke.. Derfor jeg har gjort dette er for jeg har satt meg mål om og ta 100 kg innen jeg er 18, og har kunn ett år på meg nå!!

 

jeg er sinsykt innresert i og trene og kosthold, og pleier som regel ta trening forran festing og til og med venner!

 

Men i de siste har jeg hatt problemer med og øke i benken!! jeg mener jeg har trent med 47,5 kg i benken og da trente jeg 8*4 og nå klarer jeg ikke trene men 60 kg en gang og da tar jeg det 4*4 !

Bare for en uke sia så tok jeg dette ganske greit, altså 4*4 med 60 kg, og treninga etter klarte jeg det de 3 første settan, og det 4 og siste settet klarte jeg 3 stk, og det fjerde klarte jeg ikke!! jeg tetengte: "jaja, hadde vel en dårlig dag" og i dag på den 3 treninga denen uka, klarte jeg første sett, og andre sett klarte jeg kunn 2 stk, og hadde ikke sjangs på og ta flere sett!! og det har vært sånn før dette også, jeg har hatt probølemer med og øke i benken, kansje spessielt med 4 reps.. er på første uka i RYP :)

 

HVA SKAL E GJØR!! blir forbanna og sur, og dette ødleger dagene mine!! Sitter bare og irriterer meg over dette!!

 

kan det hjelpe og bytte grep, til smalere for og få litt variasjon? eller begynde med Kreatin? men kreatin er for dyrt for den økonomien jeg har nå! dyrt nok med proteinpulver.

 

HVA SKAL JEG GJØØR!! HJELP!

 

Er gutt 16, blir om en uke 17! er 183 og veiker 78-80 kg

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

att jeg spiser for lite!!!! ??

 

tengte jeg spiste ganske bra jeg..

 

en dag kan se sånn ut:

 

kl 07:30 frokost: som regel 2-4 skiver med karbonade eller egg, eller begge deler.

kl 09:30 mellomåltid: en neve med nøtter

kl 11:30 Lunsje: 3 runnstykker eller 3-4 skiver med tilfelldigvis pålegg.

kl 13.30 mellomåltid: en neve nøtter eller 1-2 frukt

kl 15:30 ett vanlig måltid med skive

kl 17:30 middag: på treningsdager spiser jeg ca 150 gram med kjøtt, karbonader eller kylling, og på treningsfrie dager får jeg middag, og da får jeg som regel god mat.. :)

kl 20:30 kan jeg spise allt mulig, komemr ann på hva jeg har på timeplanen, er som regel brød mat, kyllingfilet, elelr havregryn..

 

Og har fått kjøpt med proteinpulver nå som jeg skal ta etter hver trening og avogtil til målltid med lite protein :)

 

hørest de bra ut? hva kan jeg forandre på?

Endret av rsagneskar
Lenke til kommentar

Progresjon kan være begrenset selv om man spiser, trener og hviler riktig. Man kan oppleve perioder der man føler man stagnerer, men la det heller være en inspirasjon til å fortsette med treningen. Om noen uker vil du nok oppleve at det går oppover igjen.

 

Nå vet jeg forresten ikke hvor mye du trener bryst, eller hvilke brystøvelser du tar, men det kan hjelpe å trene bryst gjennom andre øvelser enn kun benkpress. Armhevinger, skråbenk og flyes (for eksempel) kan være øvelser som bidrar til at brystet ditt blir bedre trent, som igjen medfører progresjon på benken.

Lenke til kommentar

altså :

 

knebøy-> ben

benkpress -> bryst

yates roing-> rygg

millitærpress -> skuldre

biceps curle - biceps

truceps press- triceps

situps-> mage

 

Det att jeg rett og slett har gått i minus.. betyr det att jeg skal ta 2,5 kg lettere enn det jeg tar nå, og heller bygge meg opp fra der?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Legg til fler reps, kjør 5x5 eller noe. Og ikke tren med mer enn at du klarer alle settene, når du synes det går lett så legger du på mer.

 

Skal du bli sterk i benk så må du også ha styrke i triceps og skuldre, så ikke legg mindre vekt på de områdene.

Lenke til kommentar

Antakelig spiser du alt for lite. Drikk et par liter helmelk i tillegg til alt annet.

 

Jeg vil også anbefale at du kjøper deg mikroskiver (0.5kg og 0.25kg), hvis dette ikke finnes der du trener. Da vil du i større grad kunne legge på vekt for hver økt. 2.5 er for store inkrementer høres det ut til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

8*4?

Gå over på 4*4, da blir det mere eksplosivitet i musklene, aka, øker fortere..

Kreatin er ikke en dum ide nei, men pass på og ikke på på det mere en en mnd, også en mnd pause, ellers stopper kropen og produsere det selv

 

eller kan jeg ta og bytte om på hvær 6 uke på f.eks. smalbenk og bred benk og skrå benk for og ikke stargnere.. Det samme med millitær press også, smalt og bredt grep der også ?? :)

Med smalbenk, mener du smalt grep på stanga da eller? Det går jo nesten kun på triceps, og litt bryst.

Lenke til kommentar

Jeg trener kunn benkpress til bryst... Det pga jeg føller RYP der man skal trene 3 ganger i uka hele kroppen..

Kunn benkpress? ikke lurt, varier treningen din regelmessig, det er også en viktig faktor for og øke i benk. Andre gode øvelser er, skrøbenk, flyes, og benkpress med manualer. ( for stabilitet i musklene )

Lenke til kommentar

Oland93: For det første du trenger ikke pause i kreatin. Les nyere studier før du sprer bullshit. I tillegg det funker fett å kun trene benkpress. Isolasjonsøvelser kan være lurt om du sliter med en spesiel del av løftet, altså at det er en muskel som holder deg igjen, men hvis ikke trenger du ikke å trene noe annet enn benkpress 2-3 ganger i uken. Unngå å trene til failure hver gang, ikke ta reps som spotterne må løfte for deg.

Lenke til kommentar

Oland93: For det første du trenger ikke pause i kreatin. Les nyere studier før du sprer bullshit. I tillegg det funker fett å kun trene benkpress. Isolasjonsøvelser kan være lurt om du sliter med en spesiel del av løftet, altså at det er en muskel som holder deg igjen, men hvis ikke trenger du ikke å trene noe annet enn benkpress 2-3 ganger i uken. Unngå å trene til failure hver gang, ikke ta reps som spotterne må løfte for deg.

Okei, så kreatinen kroppen produserer selv vil ikke slutte og produsere selv ? OK

Neivel, men hvilken annen grunn er det til at han ikke klarer og øke i benk da? En på skolen der jeg går som gikk opp 10 kg i benk, uten engang og trene benk, han er rimelig stor og treningsnarkoman da, men alikavel..

Lenke til kommentar

Okei, så kreatinen kroppen produserer selv vil ikke slutte og produsere selv ? OK

Neivel, men hvilken annen grunn er det til at han ikke klarer og øke i benk da? En på skolen der jeg går som gikk opp 10 kg i benk, uten engang og trene benk, han er rimelig stor og treningsnarkoman da, men alikavel..

Nei, kroppen vil ikke slutte å produseres kreatin selv om du tar kreatin hver dag i flere år.

 

Det første som slår meg at han virker som en fjortis som antakligvis trener med altfor mye vekt og benytter spottere som sier at han "nesten klarte det".

Andre ting kan være:

Han trener en form for dårlig splitt der han kun trener bryst en gang i uken

Han trener kun bryst, dropper bein og rygg

Han spiser for dårlig

Han er utålmodig

Han trener masse isolasjonsøvelser

Osv.

 

Selvfølgelig kan du øke 10 Kg i benk uten å trene benk, hvorfor skulle ikke det gå ann? Om det er optimalt er derimot en helt annen sak.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...