Gå til innhold

Hvis du skulle spilt ETT rollespill - hvilket ville du valgt?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skriver på mobiltelefon nå, så innlegget blir kanskje ikke så oversiktlig som jeg skulle ønske - men pyttpytt :-D

 

Jeg har ikke så veldig mye kvalitetstid foran PCen lenger, og har verken mulighet eller lyst til å prøve haugevis med spill for å finne noen jeg liker. Jeg har lest mange omtaler og sett på metacritic uten å funnet det ene spillet jeg skal dedikere tiden min til. Og der kommer dere inn i bildet!

 

Det jeg helt konkret ønsker er en anbefaling på et nyere rollespill til PC som du selv har spilt, og som har nok innhold til at jeg skal kunne holde på med det i tosifret antall timer.

Settingen er underordnet historien. Er historien interessant spiller det ingen rolle om handlingen er i middelalderen, fremtiden, nåtiden eller westernstil.

 

Håper på noen velbegrunnede svar. (Heller få og gode, enn mange og korte :-))

 

Med vennlig hilsen Kim Aasen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av mine favoritter (vet ikke om jeg klarer å velge ett, så jeg anbefaler 4 :p):

 


  •  
  • TES IV: Oblivion (2006): Veldig bra og fritt rollespill, absolutt en klassiker.
  • Mass Effect 1 + 2 (2007, 2010): Bra, men du ha litt interesse for science fiction og fremtidsteknologi, romvesener og lignende.
  • Dragon Age: Origins (2009): Samme utvikler som Mass Effect, du finner mye likt her, men det er en del forskjeller. Innebærer en del mer taktikk og strategi, ettersom du spiller med flere helter samtidig.
  • The Witcher (2007): Unikt rollespill i mine øyne, med et spesielt kampsystem. Absolutt verd en titt.
     
     

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=NKeEsG6mmHg

 

http://www.youtube.com/watch?v=l9SUiFSr-s4

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Pathologic.

Et kunstverk. Et depressivt helvette uten like. En unik opplevelse.

(Dessverre er oversettelsen til tider så elendig at det kan bli plagsomt.)

Takk for tipset, men jeg tror ikke det er heeelt det jeg er ute etter :-)

 

 

vent på diablo 3 :)

Jeg skal spille Diablo 3 når det kommer, men jeg skulle helst hatt noe å spille nå i den nærmeste tiden ;-)

 

 

Nyere? Kan du gå 5 år tilbake til The elder scrolls 4 oblivion?:p så får du spilt gjennom det før the elders scrolls 5 skyrim kommer ut i 11.11.11^^

Jeg har Oblivion i hylla, og spilte det ganske mye da det var nytt, og i en økt senere. Synes ikke det var like godt som TES3: Morrowind, men Skyrim er i likhet med Diablo 3 et av spillene jeg ser veldig frem til!

 

 

Mass Effect spillene :new_woot:

Jeg har såvidt prøvd eneren, og det falt ikke helt i smak. Broren min derimot digger begge to, og de ser jo veldig bra ut bare man kommer igang. Kanskje jeg bare må "pine" meg gjennom starten av spillet? hmm.gif

 

 

Noen av mine favoritter (vet ikke om jeg klarer å velge ett, så jeg anbefaler 4 :p):

 

  • TES IV: Oblivion (2006): Veldig bra og fritt rollespill, absolutt en klassiker.
  • Mass Effect 1 + 2 (2007, 2010): Bra, men du ha litt interesse for science fiction og fremtidsteknologi, romvesener og lignende.
  • Dragon Age: Origins (2009): Samme utvikler som Mass Effect, du finner mye likt her, men det er en del forskjeller. Innebærer en del mer taktikk og strategi, ettersom du spiller med flere helter samtidig.
  • The Witcher (2007): Unikt rollespill i mine øyne, med et spesielt kampsystem. Absolutt verd en titt.

Som jeg nevnte tidligere i innlegget har jeg spilt endel Oblivion, og det frister ikke heeeelt å prøve det igjen nå.

Mass Effect er muligens noe jeg bør gi en ny sjanse ja... Hmmmm...

Dragon Age har jeg også såvidt prøvd, men likt med Mass Effect kom jeg meg aldri forbi den første delen av spillet før jeg la det på hylla.

The Witcher mener jeg at jeg har spilt demoen til for ganske lenge siden. Jeg husker ikke helt hvorfor jeg ikke ble hektet, men en grunn var det nok.

 

Kanskje jeg rett og slett bare er for kresen? =/

 

Lenke til kommentar

Jeg spilte Fallout: New Vegas en god del før xboksen kræsja, og likte det så godt at jeg kjøpte det til PS3 også. Brukt, riktignok, men likevel. (fikk det for kr 250,- på Gamestop.) Du kan også prøve Fallout 3, men personlig likte jeg det ikke.

 

Om du "må" ha fantasy spiller jeg Dragon Age 2 en god del nå. Selv om det er en oppfølger har det fint lite med DA1 å gjøre, så du trenger ikke spille det først. Det er kanskje like greit, for jeg likte ikke DA1 noe særlig. Det hadde ikke engang den vanlige "wow..." følelsen man som regel har når man får et spill man har gledet seg til lenge. Men det er mange som liker det, og det har fått meget bra anmeldelser.

Lenke til kommentar

Jeg spilte Fallout: New Vegas en god del før xboksen kræsja, og likte det så godt at jeg kjøpte det til PS3 også. Brukt, riktignok, men likevel. (fikk det for kr 250,- på Gamestop.) Du kan også prøve Fallout 3, men personlig likte jeg det ikke.

 

Om du "må" ha fantasy spiller jeg Dragon Age 2 en god del nå. Selv om det er en oppfølger har det fint lite med DA1 å gjøre, så du trenger ikke spille det først. Det er kanskje like greit, for jeg likte ikke DA1 noe særlig. Det hadde ikke engang den vanlige "wow..." følelsen man som regel har når man får et spill man har gledet seg til lenge. Men det er mange som liker det, og det har fått meget bra anmeldelser.

 

Vet at alle har sine egne meninger, men virkelig, hvis du har spilt gjennom Dragon Age + Origins så gjør forløperen til Dragon Age 2 det så mye bedre på alle plan, det er nær vanvidd å si at Dragon Age 2 er bedre. ( Etter min mening )

 

- Fallout 3 ("Oblivion with guns")

- Dragon Age: Origins

- Mass Effect 2

 

Jeg måtte også spille en del timer i ME2 og "pine" meg gjennom dem før jeg kom inn i det - men jammen var det verd det. (Og jeg som ikke en gang liker sci-fi).

 

Starten på samtlige av Bioware spill er døgg kjedelig, helt til du kommer til midten og ut, da blomstrer de opp og overrasker deg med fantastisk gameplay.

Lenke til kommentar

Jeg innser at jeg burde opplyst om hvilket spill jeg har spilt (og likt) i førstepost, for mange av tipsene er jo spill jeg har spilt :-P

 

Når det gjelder Fallout 3 har jeg spilt igjennom det 2 ganger på PS3 og 3 ganger på PC eller noe. Jeg har riktignok ikke spilt gjennom New Vegas da jeg tror jeg fikk en overdose Fallout. Føler heller ikke at det frister veldig mye akkurat nå, he he.

 

Hvis det du sier, Romis, at starten på alle Bioware-spill er kjedelige, men at de blomstrer opp er det jo absolutt jeg bør ha i bakhodet - for det er alltid i starten av gir opp spillene fra dem. Jeg tror rett og slett at jeg bare får gyve løs på Mass Effect, og komme meg over den første kneika. Baldur's Gate I & II er spill jeg gang på gang har prøvd å komme igang med, men de har aldri fenget meg, så jeg har lagt de på hylla før jeg i det hele tatt har kommet igang.

 

Takk for mange gode råd!

Lenke til kommentar

Jeg spilte Fallout: New Vegas en god del før xboksen kræsja, og likte det så godt at jeg kjøpte det til PS3 også. Brukt, riktignok, men likevel. (fikk det for kr 250,- på Gamestop.) Du kan også prøve Fallout 3, men personlig likte jeg det ikke.

 

Om du "må" ha fantasy spiller jeg Dragon Age 2 en god del nå. Selv om det er en oppfølger har det fint lite med DA1 å gjøre, så du trenger ikke spille det først. Det er kanskje like greit, for jeg likte ikke DA1 noe særlig. Det hadde ikke engang den vanlige "wow..." følelsen man som regel har når man får et spill man har gledet seg til lenge. Men det er mange som liker det, og det har fått meget bra anmeldelser.

 

Vet at alle har sine egne meninger, men virkelig, hvis du har spilt gjennom Dragon Age + Origins så gjør forløperen til Dragon Age 2 det så mye bedre på alle plan, det er nær vanvidd å si at Dragon Age 2 er bedre. ( Etter min mening )

 

- Fallout 3 ("Oblivion with guns")

- Dragon Age: Origins

- Mass Effect 2

 

Jeg måtte også spille en del timer i ME2 og "pine" meg gjennom dem før jeg kom inn i det - men jammen var det verd det. (Og jeg som ikke en gang liker sci-fi).

 

Starten på samtlige av Bioware spill er døgg kjedelig, helt til du kommer til midten og ut, da blomstrer de opp og overrasker deg med fantastisk gameplay.

 

Jeg syntes DA: Origins ble for kjedelig. Hele spillet går jo ut på å enten lete etter noen å snakke med eller drepe fiender. Det ville ikke vært så ille om personene vi skulle snakke med hadde noe interessant å si eller kampene var morsomme, men for meg fikk begge to stryk. Historien var rimelig uinteressant, og kampene utrolig kjedelige.

 

Så ja, jeg liker DA2 mye bedre. Uten å diskutere Mass Effect likte jeg ikke ME2 noe særlig, men DA2 føles mer som det spillet Mass Effect 2 burde ha vært. Bare at det er i et rimelig kjedelig fantasy-miljø. (det er alt for mye fokus på byen og for mye backtracking til de andre områdene). Men kampene i DA2 er veldig morsomme, karakterene svært morsomme (ta Isabela med på laget, så ser du hva jeg mener) og en del quester er ganske interessante. Vel verdt å prøve, i alle fall.

 

@OP: Om du likte Fallout 3 kommer du nok til å like New Vegas også, men du bør kanskje vente litt så det ikke føles som bare mer av det samme.

Lenke til kommentar

Jeg liker også godt DA2, men for de som har spilt DA: Origins og som liker det godt, så kan de bli skuffet hvis de tror DA2 er omtrent det samme. Men tar man DA2 for hva det er, så stortrives jeg med det (har akkurat startet min andre karakter nå). Men spillet er forholdsvis kort i forhold til f.eks ME2. (DA2 føles sånn sett mye mer likt ME2 enn Origins).

Lenke til kommentar

Jeg liker også godt DA2, men for de som har spilt DA: Origins og som liker det godt, så kan de bli skuffet hvis de tror DA2 er omtrent det samme. Men tar man DA2 for hva det er, så stortrives jeg med det (har akkurat startet min andre karakter nå). Men spillet er forholdsvis kort i forhold til f.eks ME2. (DA2 føles sånn sett mye mer likt ME2 enn Origins).

 

Det folk glemmer er at det er Dragon Age 2, ikke Dragon Age: Origins 2. Det er fortsatt i Dragon Age og fortsetter historien fra det forrige spillet til en viss grad, men har helt andre karakterer og foregår i et helt annet område. Men vil du ha forvirring kan du tenke på Heretic, Hexen: Heretic 2, Hexen 2 og Heretic 2. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...